Aansluiten Pioneer DEH-X5500BT lukt niet

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
pch
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 3 mar, 2013 09:29

Bericht door pch » ma 4 mar, 2013 08:59

Maus0611 schreef:Die stekkers kosten rond de 10 euro bij een goeie autozaak. Ik haal ze zelf altijd bij Slager automaterialen. Maar iets zegt me dat er iets mis is met de bedrading. Kun je een foto maken van de opstelling en bedrading?

Je hebt uiteraard het frontje goed op de radio zitten....?
Geen enkele draad maakt sluiting? Ook niet de speakerkabels dus.
Frontje zit idd goed op de radio... :wink:
Ik zal proberen een foto hier te plaatsen.
Lijkt mij ook dat er iets in de connector zit....

pch
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 3 mar, 2013 09:29

Bericht door pch » ma 4 mar, 2013 09:02

rusty schreef:hier 2 duidelijke linkjes naar aansluitschema's

http://img18.imageshack.us/img18/6144/standard20iso.png
http://www.snarfvz.nl/iso2.JPG

de vraag is hoe wil je je radio schakelen?
optie 1: contact uit; radio uit?
optie 2: radio kan altijd aan ongeacht of de auto op t contact staat (uitzetten met t knopje op de radio of door t frontje eraf te halen)

optie 1 is t makkelijkst: geel EN rood bij elkaar en op de + van de accu. Zwart op een schroef ergens op de carrosserie (oogje aan de draad knijpen)

optie 2: geel op de + van de accu, rood via een geschakelde + van het contactslot en zwart zals bij optie 1

als je het zo doet, moet de radio het doen! heb je een multimeter? dan meten of je spanning hebt tussen je + en - aansluiting! kan ook met een proeflampje, maar dan weet je t voltage niet.

wat ik zelf altijd doe in de voedingsdraad vanaf de accu is een extra zekering aanleggen, als er dan wat misgaat met de draad onderweg vliegt je eend iig niet in de fik!

waar woon je? dan kan er misschien iemand hier van t forum een keer komen kijken.

greetzzzzzzzzzzz

Rusty
Ik heb gekozen voor optie 1, en sluit idd rood en geel samen aan op de plus van de accu, zwart als massa op de carrosserie... Maar helaas geen leven erin te krijgen!
Multimeter ligt in mijn Range Rover Classic die momenteel elders staat voor de APK.
Ik woon in Apeldoorn.

Gr. Paul.

pch
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 3 mar, 2013 09:29

Bericht door pch » ma 4 mar, 2013 09:25


Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
Locatie: Rotterdam

Bericht door Maus0611 » ma 4 mar, 2013 15:58

Je hebt nog geen speakers aangesloten, en test de zekering nog eens :)

pch
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 3 mar, 2013 09:29

Bericht door pch » ma 4 mar, 2013 17:23

Deels opgelost!
Niet de zwarte draad moest aan de aarde, maar de behuizing moest aan de aarde!
Na de behuizing aan de aarde te hebben vast gezet kwam er leven in, dus instellen etc.
Daarna weer uit en beide frontspeakers aangesloten, zwart op zwart en rood op rood...
Alleen nu de volgende melding in het display: "amp error"...
Nu uitzoeken wat dat nou weer is...

Gr. Paul.

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
Locatie: Rotterdam

Bericht door Maus0611 » ma 4 mar, 2013 18:09

Nee dat klopt niet. Je moet de speakers aansluiten op die andere draden, groen wit grijs en paars. Zo kun je 4 speakers aansluiten, kijk even in de gebruiksaanwijzing of óp de draden welke je moet hebben. Je hebt nodig Front L en Front R. Rear L en R gebruik je in principe alleen als je ook speakers achterin hebt.
Zorg dat je de speakers gelijk aansluit. Als je de plus(rood) van de ene speaker op bijvoorbeeld Groen-gestreept aansluit, moet je de plus van de andere speaker ook op een gestreepte draad aansluiten. Anders staan ze uit fase en krijg je geen goed geluid.

Pas goed op dat de niet gebruikte draden voor Rear afgeplakt zijn, als deze ergens metaal raken is het einde radio!

pch
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 3 mar, 2013 09:29

Bericht door pch » ma 4 mar, 2013 18:45

Maus0611 schreef:Nee dat klopt niet. Je moet de speakers aansluiten op die andere draden, groen wit grijs en paars. Zo kun je 4 speakers aansluiten, kijk even in de gebruiksaanwijzing of óp de draden welke je moet hebben. Je hebt nodig Front L en Front R. Rear L en R gebruik je in principe alleen als je ook speakers achterin hebt.
Zorg dat je de speakers gelijk aansluit. Als je de plus(rood) van de ene speaker op bijvoorbeeld Groen-gestreept aansluit, moet je de plus van de andere speaker ook op een gestreepte draad aansluiten. Anders staan ze uit fase en krijg je geen goed geluid.

Pas goed op dat de niet gebruikte draden voor Rear afgeplakt zijn, als deze ergens metaal raken is het einde radio!
Ik bedoelde het anders, ipv zwart op zwart bedoel ik dat neg wel op neg moet!
Dus de wit-grijze voor linksvoor op zwart en de grijze voor linksvoor op rood en de wit-zwarte voor rechtsvoor op zwart en de zwarte voor rechtsvoor op rood.
Beide frontspeakers heb ik nu dus juist aangesloten precies zoals beschreven staat in de gebruiksaanwijzing, maar ze geven geen geluid en na een tijdje geeft het display "amp-error" aan! En als ik de speakers loskoppel (geeft hij uietaard ook geen geluid! :wink: ) maar geeft het display ook na een tijdje "amp-error" aan!
Lijkt me dus een deffect in de radio? Net zaterdag gekocht!!!
Pfffff

badmuts
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
Locatie: Eexterveenschekanaal
Contacteer:

Bericht door badmuts » wo 24 apr, 2013 08:08

Hoe is dit afgelopen? Definitief stuk? Omgeruild?
Schop nooit zomaar tegen een eend!

Plaats reactie