koplampspeakers in ambulance gele eend

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

koplampspeakers in ambulance gele eend

Bericht door schermer » wo 30 mar, 2016 21:44

Ik wilde al een tijdje het geluid in de eend verbeteren. Nadat ik de gordelbeugel erin had gezet kon ik aan de beugel keurig een soort van hoedenplank bevestigen en daar een paar 6x9 speakers in kwijt, past precies en was al een aardige vooruitgang.


Maar nu wilde ik nog wat geluid voorin.

Naar een idee van spookeend, ja echt hem komt alle eer toe, heb ik een stel koplampspeakers gemaakt.

ik had al een jaar of 10 een 13cm compo setje op de plank liggen, nog uit een van mijn bx en.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alles een mooi kleurtje, boutje voor de bevestiging en wat vloerbedekking voor een beetje demping erin.

Afbeelding

Maar waar te plaatsen? op de aflegplank kan net, maar vond ik rommelig staan.

Afbeelding

Was ook een erg "cool"idee geweest, maar ja achterin heb ik al speakers, ze moeten juist voorin.

Afbeelding

Dus dan maar onder de aflegplank, ruimte zat. de tweeters zitten met dubbelzijdig tape op de scharnierafdekkapjes vastgeplakt. De scheidingsfilters liggen op de aflegplank, achter de scharnierafdekkapjes (mooi scrabbelwoord). Zo ligge ze niet in de weg, hoef ik niet idioot veel gaten te boren en als het moet kan ik er zo bij.

Afbeelding

Enig nadeel je kan ze bijna niet zien, eigenlijk wel zonde van zo'n leuk idee. Ik vond het erg leuk om ze te maken, was eigenlijk een klusje van niks wanneer je het vergelijkt met het zelf bouwen van houten speakerkistjes.

En het beste van allemaal, het klinkt super!! Ongelofelijk wat een aanvulling op het geluid van de radio. :D :twisted:

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » do 31 mar, 2016 21:31

Voor de volledigheid nog even een foto van de situatie achter.

Afbeelding

Afbeelding

Het past echt net. Scheelt trouwens ook behoorlijk wat herrie zo'n hoedenplank.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 2 apr, 2016 23:27

:D

cool man! beetje belangrijk wel... plaatsing, je trekt het hele geluid naar voren!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 22 apr, 2016 18:19

En dan word je dus ook meteen weer kritischer, ik vind het geluid dat uit de speakers achter komt niet echt mooi meer, kaal, blikkerig en weinig bas. Ook met de radio niet mooi af te stellen. Zouden ze toch last hebben gehad van 12 jaar op de plank liggen? Nou ja misschien nog maar eens een setje koplampspeakers maken voor achter.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 21 aug, 2016 20:01

Ziet er netjes uit!!!

Of andere ovaaltjes overwegen voor achterin. Grotere speakers geven vaak beter laag weer. Dit kan goed van achteren komen.
Ik weet niet of je ovaaltjes kunt aankomen van hetzelfde merk en type als je voorspeakers?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie