Barst in versnellingsbakhuis

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Plaats reactie
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Barst in versnellingsbakhuis

Bericht door theoenmarion » za 3 sep, 2011 20:53

Wie weet raad?
Ik zag, nadat ik de bak had schoongemaakt, dat er een kleine barst zit in het versnellingsbakhuis ter hoogte van de startmotor. Hoe erg kan dit zijn? Moet ik hier wat aan doen, laten lassen of een nieuw huis? Kortom, ik sta in twijfel. Volgens mij kan het niet veel kwaad maar graag jullie mening.

Afbeelding[/img]

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 3 sep, 2011 21:43

Ik zou het even laten lassen dan voorkom je dat het erger wordt.
Een specialist heeft dat zo gedaan.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » za 3 sep, 2011 21:54

OP de foto is de barst niet gedetailleerd genoeg zichtbaar. Ik kan de foto niet vergroten.

Is het wel een barst of een onzuiverheid bij het gieten...

-Kun je de barst ook aan de achterzijde waarnemen ?
- zit de barst midden in het materiaal of kun je hem tot een uiteinde volgen ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 3 sep, 2011 22:45

AK350 schreef:OP de foto is de barst niet gedetailleerd genoeg zichtbaar. Ik kan de foto niet vergroten.

Is het wel een barst of een onzuiverheid bij het gieten...

-Kun je de barst ook aan de achterzijde waarnemen ?
- zit de barst midden in het materiaal of kun je hem tot een uiteinde volgen ?
Nee is wel echt een barst. Het lijkt wel of men ooit de bevestigingsbouten aan het motorblok te krachtig heeft vast gedraaid.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4971
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 4 sep, 2011 09:15

lijkt me eerder dat men geprobeerd heeft het hele spul op te takelen aan de startmotor.
diverse Citroens, wat anders.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 4 sep, 2011 09:48

Lijkt me eerder een gietfout.
Ik heb dat vaker gezien, maar is volgens mij niet ernstig, gewoon lassen.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 4 sep, 2011 12:13

lijkt mij ook een giet fout. Ik zou er niks aan doen, je zou het kunnen lassen maar dat wil slecht. Dan moet je het heel goed schoonmaken en meschien eerst laten weken in thinner. En daarna weer goed schoon slijpen.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

barst

Bericht door Le Patron » ma 12 sep, 2011 11:42

Kan inderdaad barst zijn.

Heel het binnenwerk overzetten in ander carter.

Nooit alleen het voorste gedeelte overzetten.

Voorkant en achtekanten zijn unieke combinatie, zijn bovenop ook genummerd, voor en achterkant moeten hetzelfde nummer hebben.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Plaats reactie