Keuze versnellingsbak bij visablok

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Plaats reactie
pieterc
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 15:00
Locatie: Halderberge

Keuze versnellingsbak bij visablok

Bericht door pieterc » vr 4 mei, 2012 21:57

Ik kan een visablok kopen voor in mijn ami, lijkt me wel wat. Nu heb ik op de site van cats gekeken naar het rekenprogramma voor de geschikte combinatie blok-bak. Volgens de rekenhulp is een LNA bak een goede combinatie. Maar de LNA reed toch met 13 inch wieltjes dus met 15 inch is de overbrenging toch veel te lang, ca 9-10 % of maak ik nu een denkfout :?: De LNA reed toch ook maar 125 km uur volgas?
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 4 mei, 2012 22:25

Juist meer vermogen i.c.m. Eem lna bak zou met 15 inch wielen goed uitkomen. Maaaarrrrrr, vind er maar eens een .... Ik weet zo uit m'n hoofd ook niet meer of de remklauwen er makkelijkmop te monteren zijn.... Wat ook goed gaat is een diane differentieel in een eendenbak, geeeft een behoorlijk langere overbrenging, veel meer wil je ook niet dan krijg je echt power tekort (heb die combi gehad in mijn eend met een sterke visamotor)

Greetzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 6 mei, 2012 02:58

is erg interessant, ik overweeg een visa transplantatie, ik zoek allen niet snelheid, meer trekkracht en vooral betrouwbaarheid, iemand enig idee welke bak dan het meest geschikt is

Plaats reactie