AZU1958 ontkoppeld niet met pedaal
AZU1958 ontkoppeld niet met pedaal
Gisteren kon mijn azuutje naar buiten. Starten. Lopen. In zijn achteruit..... dat ging niet. Ik kreeg hem niet ontkoppeld.
Koppeling proberen te stellen, dat maakte geen verschil. Toen bedacht dat de eend gewoon prima koppelend en ontkoppelend in de garage is gezet in november.
Door het pedaal in te drukken ontkoppeld hij net niet. Met een hamersteel op de koppelingshendel (zit bij een oud beestje schuin linksboven de bak) ontkoppeld hij wel en kan ik gewoon schakelen. Wel opletten dat ik blijf duwen anders zou het wagentje tegen mijn schenen aan galoperen.
De koppelingskabel gleed niet zo goed door zijn buitenmantel dus kruipolie opgespoten tot het eruit liep. De kabel gleed beter maar probleem bleef.
Iemand nog andere tips waar ik nie aan denk.
Er zit een nieuwe koppelingsplaat, drukgroep en grafiet drukring in sinds 500 KM.
Koppelingskabel losgehaald. Deze bleek heel veel gebroken draden te hebben die in de buitenmatel harken en haken.
Op zoek naar een nieuwe kabel.
Hopelijk is dit oorzaak en geen gevolg.
Anders vrees ik dat de motor eraf moet om drukgroep, koollager en koppelingshevel nader te bekijken.
Nog weinig zin in
tweeceevees zijn leuk!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Als ie goed is afgesteld is de koolring geen probleem. Ik had een keer het probleem dat de as van de koppelingshefboom verschoven was daardoor drukte de koolring niet meer goed in het midden op de schijf waardoor hij nooit goed ontkoppelde. Ook kan de blikken kopplingshefboom verbogen/gebroken zijn.
Succes
Succes
diverse Citroens, wat anders.
Het blok is eruit. Niets afwijkends te zien.
Wel vind ik dat als ik de koppelingshevel heen en terug beweeg dat er maar weinig slaglengte is. Maw het koollager zit na een korte afstand al tegen de priseas.
Doorsnede van het gat is ca 27 mm en van de oude (die gesneuveld is bij amateuristische demontage, nu weet ik tenminste hoe het niet moet) is de doorsnede ca 30mm.
Mogelijk dat daar de fout zit. Anders weet ik het ook niet. Wat denk je?
De koppelingsplaat, drukgroep en druklager zijn vorig jaar vervangen door nieuwe.
Wel vind ik dat als ik de koppelingshevel heen en terug beweeg dat er maar weinig slaglengte is. Maw het koollager zit na een korte afstand al tegen de priseas.
Doorsnede van het gat is ca 27 mm en van de oude (die gesneuveld is bij amateuristische demontage, nu weet ik tenminste hoe het niet moet) is de doorsnede ca 30mm.
Mogelijk dat daar de fout zit. Anders weet ik het ook niet. Wat denk je?
De koppelingsplaat, drukgroep en druklager zijn vorig jaar vervangen door nieuwe.
tweeceevees zijn leuk!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik kan me voorstellen dat je de motor er uit hebt gepeuterd omdat je een oorzaak zoekt, maar als de koppeling wel goed werkt als je de koppelingshendel beweegt met een hamersteel, dan zit het probleem toch niet daar?
Ik denk zelf eerder dat er dan iets mis is met het pedaal of het punt waar een buitenkabel gemonteerd zit of zoiets.
In ieder geval succes, frustrerend dat nu je rijden wilt, dit probleem de kop opsteekt
Ik denk zelf eerder dat er dan iets mis is met het pedaal of het punt waar een buitenkabel gemonteerd zit of zoiets.
In ieder geval succes, frustrerend dat nu je rijden wilt, dit probleem de kop opsteekt
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Een pedaal heeft maar een beperkte slag als je daar de koppeling niet mee vrij krijgt moet het ergens anders liggen. Heb je gecontroleerd of de befboom niet geknikt is? Want dan is ie door de knik korter bij de pedaal en kan je hem daarmee niet meer vrij trekken. Het ding is maar van blik en heeft niet het eeuwige leven.
diverse Citroens, wat anders.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan