Snel achteruitrijden

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » di 17 aug, 2004 22:06

Als je een versnellingsbak eens helemaal uit elkaar hebt gehaald kan je zien dat het achteruitrijtandwieltje niet echt veel voorstelt. Het lijkt me niet verstandig om er veel kracht op uit te oeffenen. het hard achteruitrijden lijkt me ook niet echt geslaagd omdat het ten 1e een dun asje is waar het tandwiel op draait en ten 2e loop je de kans dat een slotmoer (in achterdeksel) los loopt. dan zijn de rapen gaar (nou je versnellingsbak in dan eigelijk gaar :lol: )

Rolatorsssssssssss,
Job

Evil Duck

Bericht door Evil Duck » di 21 sep, 2004 13:51

Job schreef:Als je een versnellingsbak eens helemaal uit elkaar hebt gehaald kan je zien dat het achteruitrijtandwieltje niet echt veel voorstelt. Het lijkt me niet verstandig om er veel kracht op uit te oeffenen. het hard achteruitrijden lijkt me ook niet echt geslaagd omdat het ten 1e een dun asje is waar het tandwiel op draait en ten 2e loop je de kans dat een slotmoer (in achterdeksel) los loopt. dan zijn de rapen gaar (nou je versnellingsbak in dan eigelijk gaar :lol: )

Rolatorsssssssssss,
Job
is het niet mogelijk om deze slotmoer te borgen zodat je tenminste wel hard achteruit kan??? nix is cooler dan keihard achteruit karren, het stuur om te gooien en er vandoor te crossen in z'n eenD :evil:

Grtz Evil Duck

Evil Duck

Bericht door Evil Duck » di 21 sep, 2004 13:56

PS.
Wat ik eigenlijk zocht is iemand die verstand heeft van het afstellen van de bak, het in en uit elkaar halen van de bak is piece of koekie, maar hoe stel je het geheel af???

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 1 okt, 2004 10:46

Evil Duck schreef:PS.
Wat ik eigenlijk zocht is iemand die verstand heeft van het afstellen van de bak, het in en uit elkaar halen van de bak is piece of koekie, maar hoe stel je het geheel af???
RTFM heet dat.
Koop een werkplaatshandboek, daar staat het allemaal in.
Het is veel te veel om hier op te noemen.

Over hoe en wanneer achteruit rijden zodat je je bak niet sloopt:

Er zijn 2 mogelijkheden om de borgring los te laten lopen (want dat is het probleem).
Als je tijden het achteruit rijden de zaak zwaar belast
Als je tijdens het achteruit rijden afremt op de motor, dus: je rijdt achteruit en je wilt wat trager en dat doe je dan door gas los te laten. Dit is een vrij natuurlijke reactie en HEEL veel mensen doen dit! Vooral als je wat langer achterruit rijdt.

Je kunt als voorzorg de borgring extra borgen.
Duik in de archieven van eendmeel, daar staat het allemaal in inclusief plaatjes.

ALs iemand het uitgezocht heeft, contacteer mij of een van de eendmeel moderatoren (bij voorkeur Joke) en dan zorgen wij dat het in de vraagbaak komt met plaatjes en alles.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gesloten