Kn isperend geluid in de 4e onder belasting

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 31 mar, 2004 19:38

Dan is het volgens mij geen pingelen want het maakt niet uit of de motor 'trekt' of niet denk ik ...

... Ik heb al veel te lang niet meer in m'n Eend gereden ...

Ik tank btw euro 98.
Afblijven.

Frank Terpstra
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: do 8 mei, 2003 22:35
Locatie: Alkmaar

Bericht door Frank Terpstra » do 1 apr, 2004 16:08

Een andere mogelijke verklaring die relatief onschuldig is en makkelijk te verhelpen is een losgetrild boutje oid in de buurt van je vliegwiel.
Kijk eens goed in de buurt van je vliegwiel, misschien dwaalt daar dus iets rond dat van tijd tot tijd door de tanden van het vliegwiel "opgegeten" word.
Een verontrustender verklaring is een lager dat het aan het begeven is.

Frank Terpstra

Kees-Jan Smit
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 15 dec, 2003 12:17
Locatie: Spaarndam

Bericht door Kees-Jan Smit » do 1 apr, 2004 17:12

Misschien te eenvoudig, maar het olieniveau in de bak goed? Loszittende en dus rammelende verwarmingsklepjes kunnen het ook zijn, dat kun je goed met de hand controleren.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 1 apr, 2004 23:17

Mijn bak lekt niet (geen oliesporen) dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn. Maarruh, hoe controleer ik of er toch genoeg in zit ? En dat losse boutje, kan dat kwaad ? En hoe kan ik controleren of het het lager is (en zo ja: welk lager) ?
Afblijven.

Boetjie
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 11:22

Bericht door Boetjie » vr 2 apr, 2004 12:05

Versn.bak olie niveau controleren door bout aan de rechterkant van de bak uit te draaien. Olie moet dan tot onderkant van boutgat zitten. Wellicht zinvol om een keer bak olie te verversen door bout aan onderkant van bak uit te draaien (liefst met warme bak dus eerst een stuk rijden). Deze bout heeft als het goed is een magneet om ijzerslijpsel aan te trekken zodat dit niet in je bak zweeft. Aan de hand van hoeveelheid slijpsel op magneet kan je bepalen of er echt iets dramatisch aan de hand is. Bak vullen met 0,9 l versn.akolie (en niet meer dan 0,9l).
Succes.

Gesloten