Avontuurlijke groepsreis ???

Wie, wat, waar, wanneer, meetings?
Voorbespreking van meetings.
Forumregels
EERST de datum, DAARNA de naam/omschrijving van de meeting
HansV
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 14 mar, 2014 20:50
Locatie: Berkel Enschot

Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door HansV » do 13 mei, 2021 10:23

Vraag me af of er nog een avontuurlijke 2CV groepsreis georganiseerd wordt. Ergens over een jaartje ofzo. Ik kwam deze wel erg avontuurlijke video tegen:

Weblink: https://youtu.be/9qx5M42FOm4

Lees ook verhalen van tochten naar de Noordkaak of door Afrika. Lijkt mij erg gaaf.
Is er een organisatie die zoiets organiseert?
Als er meerdere geïnteresseerde zijn is een dergelijke tocht ook zelf te organiseren.

Recidief
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 1 sep, 2013 07:27

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door Recidief » vr 14 mei, 2021 08:44

Deze link vertoont wel een heel avontuurlijke reis.
Wel enorm energiek!

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 409
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door Peter v G » za 15 mei, 2021 14:28

Als je de mogelijkheid heb, zeker doen!

En dan met A typen, een reis met “gewone” auto’s erbij beviel me minder.
Die blijven toch op de meer gebaande wegen en hebben daar voordeel door hun groter motorvermogen.

Nu heb ik enkel nog de B@ en daar zou ik de getoonde wegen niet mee willen rijden. :lol:
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door Twécévé » vr 2 jul, 2021 11:23

HansV schreef: do 13 mei, 2021 10:23 Vraag me af of er nog een avontuurlijke 2CV groepsreis georganiseerd wordt. Ergens over een jaartje ofzo. Ik kwam deze wel erg avontuurlijke video tegen:

Weblink: https://youtu.be/9qx5M42FOm4

Lees ook verhalen van tochten naar de Noordkaak of door Afrika. Lijkt mij erg gaaf.
Is er een organisatie die zoiets organiseert?
Als er meerdere geïnteresseerde zijn is een dergelijke tocht ook zelf te organiseren.
Hallo Hans, diverse personen in het filmpje werken bij Burton. Ze hebben ook een filmpje dat ze in Marokko zijn met 2cv' s. Je kan Burton natuurlijk polsen wat er in de pijplijn zit.

Je hebt (of had?) de touareg trail voor 2cv's en volgens mij heb je ook nog steeds de raid laponie waarbij je met een groep in de winter met je 2cv door Scandinavië rijdt. Wel eens naar de prijzen gekeken en dan haak ik al snel af.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door hobbes » ma 9 aug, 2021 18:54

Ik maak al bijna 23 jaar zulke reizen, samen met een goede vriend. Ik stippel op een A4tje de reis uit en hij leest de kaart. We bekijken samen welk land we willen gaan bezoeken en we kijken / lezen dan wat er daar te zien of te doen is.

Zo zijn we naar Griekenland ( via Bari heen en terug via de Vesuvius / Pisa / Florence / Rome en via Monaco in 1 ruk terug naar huis) een jaar later naar de Noordkaap geweest, ( heen via Noorwegen en de Lofoten eilanden en terug via Finland) Spanje / Portugal een rondje gemaakt, Engeland / Schotland, Ierland en natuurlijk ook een tour langs de oude dubbele Duitse grens. Polen en Tsjechoslowakije ( met het Tatra techniek museum ) Het jaar voor de corona zijn we nog via Polen naar Litouwen geweest.

Ik ben ( helaas)niet zo van de groepsreizen, ik reis graag solo, dan heb ik voor mijn gevoel de maximale vrijheid. ik vermoed dat er ook niet zoveel mensen zijn die tussen de 800 en 1400 kilometer op 1 dag met een eend / dyane wegblazen... Omdat ik ook nog een gezin heb is de reistijd vaak beperkt tot 10 dagen.

Maar ben altijd bereid om kennis en ervaringen uit te wisselen :wink:
met eendige groeten,

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door hobbes » ma 9 aug, 2021 18:57

We zijn ook wel dichterbij huis geweest hoor, België rondje Ieper, Duistland, Eiffel / Neurenberg en af en toe pakken we een dagje Nederland ( rondje rare plaatsnamen / Zeeland, stelling van Amsterdam etc
met eendige groeten,

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door RobM » di 10 aug, 2021 07:35

Ooit met een vriend met een eend naar de Pyreneeën zonder gebruik te maken van snelwegen of route nationale. Daar van de middellandse zee naar de Atlantische oceaan de bergen door aan de Spaanse kant, terug aan de franse kant. En toen weer binnendoor naar Nederland.

Vrij avontuurlijke 3,5 week.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door Michiel van G. » di 10 aug, 2021 17:04

Heel leuk. Ik heb jaren met de Dyane door Frankrijk heengereden. Helaas staat mijn conditie dat niet meer toe en kan ik praktisch geen auto meer rijden zonder pijn, dus helaas zit het er niet meer in...
Verbruik: Afbeelding

2cvxm
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 14:28
Locatie: Here, there and everywhere

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door 2cvxm » za 18 dec, 2021 22:09

Mijn zoon reed, samen met een vriend, in een 2cv6 via Polen, etc. naar St. Petersburg en terug door Finland in twee weken tijd. Totaal aantal km’s 5500.
AK 400 1973
2CV Special RHD 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door AZL57 » ma 20 dec, 2021 19:18

Op tocht in Frankrijk reden mijn broer en ik altijd routes uitgestippeld langs een potloodlijn op een michelinkaart. Zo kort mogelijk bij de lijn blijven dan kwam je ook op aparte wegen. We kwamen ooit ergens een keer via een veldweg tussen een stal en huis weer op de weg terug. Kippen ontwijkend, en nagestaard door een vreemd kijkende boer.. :lol:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door Boudewijn » di 21 dec, 2021 17:57

Vroeger veel met een kompas in de eend door Frankrijk getoerd. Bij vertrek een richting kiezen b.v. ZZW. Dan alle wegen die ongeveer die richting hebben gaan volgen. Op een gegeven moment reden we over een zandweg en het viel ons al op dat de boeren vier wiel drive auto's hadden staan. Nu heeft iedere lease bak rijder dat, maar in die tijd was dat nog een zeldzaamheid. Ja en ook wij zijn toen over een boeren erf gekomen waar de kippen voor de auto uit renden. Op eens stonden we voor een beekje. Nu is het dus einde weg dachten we, maar aan de andere kant van de beek ging de weg gewoon verder. Gelukkig stond het water niet erg hoog dus ging de eend er met gemak door. Moet je met een moderne auto niet proberen.

Afbeelding
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door AZL57 » di 21 dec, 2021 22:15

Leuk heb ik 2 jaar geleden in de ardennen ook nog gehad. Een omleiding met een bord (zoek het verder maar uit). Ik kwam toen ook bij een beekje en zag op de tomtom dat even verder de weg was waar we heen moesten dus plons. :mrgreen:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 261
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door dimi_v » wo 22 dec, 2021 11:44

heb je wel veel vertrouwen in je eend, ik zou niet durven. Vooral omdat ik er niet zoveel ervaring mee heb wat mogelijk is :D
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door AZL57 » wo 22 dec, 2021 13:03

Een eend kan veel meer dan de meeste mensen denken.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Avontuurlijke groepsreis ???

Bericht door IVARIO » wo 22 dec, 2021 15:46

Michiel van G. schreef: di 10 aug, 2021 17:04 Heel leuk. Ik heb jaren met de Dyane door Frankrijk heengereden. Helaas staat mijn conditie dat niet meer toe en kan ik praktisch geen auto meer rijden zonder pijn, dus helaas zit het er niet meer in...
Das wel jammer, Michiel :-(
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Plaats reactie