3 en 4 mei 2025: Citro classica
Forumregels
EERST de datum, DAARNA de naam/omschrijving van de meeting
EERST de datum, DAARNA de naam/omschrijving van de meeting
3 en 4 mei 2025: Citro classica
Datum: 3 en 4 mei 2025
Naam meeting: Citro classica
Plaats: Enschede
Weblink: https://www.citro-classica.nl/
Naam meeting: Citro classica
Plaats: Enschede
Weblink: https://www.citro-classica.nl/
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
Re: 3 en 4 mei 2025: Citro classica
Is dat een leuke beurs voor eigenaars van Citroën 2 cv
Vorig jaar ben ik hier ook geweest, er staan inderdaad heel veel 2cvs (ik heb niet geteld maar misschien bijna de helft wat er staat is 2cv), daarnaast worden er ook veel onderdelen verkocht voor 2cv. Ook op de parkeerplaats kun je nog een ronde lopen daar staan er ook tientallen.
Verder zie je hier veel HY's en DS/ID, Traction Avant en uiteraard andere A types (dyane, AK/aca, ami etcetera)
Dit jaar is het echter voor alle Franse merken dus hoe het er dit jaar uit zal zien is nu nog lastig te zeggen
Verder zie je hier veel HY's en DS/ID, Traction Avant en uiteraard andere A types (dyane, AK/aca, ami etcetera)
Dit jaar is het echter voor alle Franse merken dus hoe het er dit jaar uit zal zien is nu nog lastig te zeggen
Hoe was het dit jaar op de Citro classica wij konden jammer genoeg niet
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik was er vandaag en vond het erg rustig ten opzichte van 2023 toen ik er voor het laatst was.
Ik weet dat er heel wat geregeld moet worden voor deze beurs maar vind €18 toch wel aan de prijzige kant.
Komt nog €5 parkeren bij en nog wat kleingeld voor kosten, kom je op €23,65
Was het leuk?
Jazeker, dat wel!
Genoeg kramen met onderdelen, clubs
Verder wat eetstandjes en eetauto’s waar je maar €4,50 voor een kop koffie hoefde te betalen.
Wel weer wat bekenden gezien en dat is ook altijd leuk.
Dit jaar waren er ook andere Franse merken welkom echter die heb ik haast niet gezien.
Parkeerplaats was het niet druk en wat mij echt tegen stond: waarom wordt alles door elkaar geparkeerd.
De oldtimers en andere Citroëns apart van de rest is zoooooo veel leuker.
Ga ik volgend jaar weer?
Tja, ik moet daar even over nadenken, moet er ruim 2 uur en 200 km voor rijden en als je dan met 2 personen bent ben je ruim €100 kwijt en dat is best veel geld.
Qua sfeer prima te doen verder hoor, compliment voor de organisatie!
.
Ik weet dat er heel wat geregeld moet worden voor deze beurs maar vind €18 toch wel aan de prijzige kant.
Komt nog €5 parkeren bij en nog wat kleingeld voor kosten, kom je op €23,65
Was het leuk?
Jazeker, dat wel!
Genoeg kramen met onderdelen, clubs
Verder wat eetstandjes en eetauto’s waar je maar €4,50 voor een kop koffie hoefde te betalen.
Wel weer wat bekenden gezien en dat is ook altijd leuk.
Dit jaar waren er ook andere Franse merken welkom echter die heb ik haast niet gezien.
Parkeerplaats was het niet druk en wat mij echt tegen stond: waarom wordt alles door elkaar geparkeerd.
De oldtimers en andere Citroëns apart van de rest is zoooooo veel leuker.
Ga ik volgend jaar weer?
Tja, ik moet daar even over nadenken, moet er ruim 2 uur en 200 km voor rijden en als je dan met 2 personen bent ben je ruim €100 kwijt en dat is best veel geld.
Qua sfeer prima te doen verder hoor, compliment voor de organisatie!
.
Laatst gewijzigd door deusjevo op zo 4 mei, 2025 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
.
.
-
- Heavy user
En 0,35 euro voor het mogen kopen van een kaartje via internet.... 

- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik ben op zondag geweest en het was er erg rustig. Het aanbod 2cv onderdelen was niet veel.
Wel leuke oude Citroëns bekeken.
Ik ben hen met deusjevo eens dat het leuker is als de oldtimers apart van de rest moet parkeren.
Wel leuke oude Citroëns bekeken.
Ik ben hen met deusjevo eens dat het leuker is als de oldtimers apart van de rest moet parkeren.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Ik ben zaterdag geweest, kwam rond 12u binnen toen was het best druk. Maar het is ook echt ruim opgezet waardoor het misschien toch rustig aan voelt. Uiteindelijk hebben we ons toch tot half 5 weten te vermaken daar.
De eerste koffietent die je tegen komt vraagt veel en daar is het idd druk maar meer naar achter stond er nog een en die vroeg 3 euro (en smaakte nog beter ook vond ik) en dat zonder te wachten dusja... En er werd ook eten verkocht en dat was heel schappelijk geprijsd, 6 euro voor een flink broodje pulled chicken wat vandaag de dag goedkoop is.
Wel minder 2cv en andere A types dit jaar helaas. Daarentegen heel veel ID/DS maar als daar je interesse niet ligt dan was er jammer genoeg niet veel anders te zien.
Vorig jaar was het parkeren ook leuker ja. Citroens gescheiden van de rest, wat een rondje parkeerplaats ook nog leuk maakte. Nu stond mijn moderne Renault Megane ETech naast een Dyane geparkeerd. Leuk contrast maar het hoeft niet naast elkaar te staan.
Voor mij is het ook heel ver rijden (daarom maken wij er een weekendje weg van ergens op een vakantiepark in Overijssel) en ik ga volgend jaar waarschijnlijk weer maar ik hoop wel op iets meer variatie in wat er te zien is (want nu was echt 3 kwart ID/DS).
De eerste koffietent die je tegen komt vraagt veel en daar is het idd druk maar meer naar achter stond er nog een en die vroeg 3 euro (en smaakte nog beter ook vond ik) en dat zonder te wachten dusja... En er werd ook eten verkocht en dat was heel schappelijk geprijsd, 6 euro voor een flink broodje pulled chicken wat vandaag de dag goedkoop is.
Wel minder 2cv en andere A types dit jaar helaas. Daarentegen heel veel ID/DS maar als daar je interesse niet ligt dan was er jammer genoeg niet veel anders te zien.
Vorig jaar was het parkeren ook leuker ja. Citroens gescheiden van de rest, wat een rondje parkeerplaats ook nog leuk maakte. Nu stond mijn moderne Renault Megane ETech naast een Dyane geparkeerd. Leuk contrast maar het hoeft niet naast elkaar te staan.
Voor mij is het ook heel ver rijden (daarom maken wij er een weekendje weg van ergens op een vakantiepark in Overijssel) en ik ga volgend jaar waarschijnlijk weer maar ik hoop wel op iets meer variatie in wat er te zien is (want nu was echt 3 kwart ID/DS).
We gaan elk jaar met een vriendengroep en staan dan het weekend op de camping. Vooral de combinatie met de camping, het samen eten, borrelen en ouwehoeren maakt het voor ons een erg geslaagd evenement dat elk jaar beter wordt. Afgelopen weekend hebben we ook weer een hoop lol gehad.
Dit jaar was er idd ietwat een DS overdaad, wat denk ik te maken heeft het het zoveel jarig jubileum. Dit jaar was voor het eerst dat het evenement open stond voor alle Franse merken, iets wat hopelijk groeit de komende jaren.
Zelf ben ik van mening dat we er trots op mogen zijn dat Citroën zo'n trouwe en grote fanschare heeft in NL dat een dergelijk evenement in NL mogelijk is. Ik hoop in ieder geval van harte dat het evenement de komende jaren succesvol blijft en ieder jaar beter wordt.
Dit jaar was er idd ietwat een DS overdaad, wat denk ik te maken heeft het het zoveel jarig jubileum. Dit jaar was voor het eerst dat het evenement open stond voor alle Franse merken, iets wat hopelijk groeit de komende jaren.
Zelf ben ik van mening dat we er trots op mogen zijn dat Citroën zo'n trouwe en grote fanschare heeft in NL dat een dergelijk evenement in NL mogelijk is. Ik hoop in ieder geval van harte dat het evenement de komende jaren succesvol blijft en ieder jaar beter wordt.
-
- Gebruiker
Ik heb begrepen dat de diverse 2CV clubs uit protest niet vertegenwoordigd waren dit jaar.
Waarom?magnamaniac schreef: ↑di 6 mei, 2025 19:22 Ik heb begrepen dat de diverse 2CV clubs uit protest niet vertegenwoordigd waren dit jaar.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb volgens mij ook de Dyane Vereniging Nederland gemist?