bwm duck
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
bmw eend
het idee is niet nieuw er rijden in nl twee ( voor zover ik weet) eenden rond met bmw motoren wel dan de 4 kleps boxer
met dit idee loop ik ook al jaren rond ( maar weinig tijd ) persoonlijk zou ik voor de ,,oude,, twee kleps boxer gaan en wel om de volgende redenen
1 geen electronica !! een eend is simpel en betrouwbaar- zo ook een 2 kleps boxer
2 er zijn daarvan vele ( goedkope) varianten 600/750 /800/900/1000 cc dit als alternatief voor het opvoeren van de orginele eend motor
immers je kan uit de nieuwe boxer wel 130 pk persen , wat ook betekend dat je de hele auto qua remmen /wegligging aan moet passen
met een 2 kleps boxer aanpassing kan iedereen kiezen wil je gewoon wat meer pk.s zonder de hele auto op zijn kop te zetten zet je er een blok van een r-80 in (65 pk geloof ik) dat gaat ook zonder aanpassingen aan je onderstel/remmen wil je sneller dan de 1000 cc
als ramon toch bezig is breng het dan op de markt als ,,,doe het zelf pakketje,,, hoeven we niet meer te knoeien met ,,power-tube,s 650 ccc kitje,s visa motoren enz enz knikkeren er gewoon een bmw blokkie voor
met dit idee loop ik ook al jaren rond ( maar weinig tijd ) persoonlijk zou ik voor de ,,oude,, twee kleps boxer gaan en wel om de volgende redenen
1 geen electronica !! een eend is simpel en betrouwbaar- zo ook een 2 kleps boxer
2 er zijn daarvan vele ( goedkope) varianten 600/750 /800/900/1000 cc dit als alternatief voor het opvoeren van de orginele eend motor
immers je kan uit de nieuwe boxer wel 130 pk persen , wat ook betekend dat je de hele auto qua remmen /wegligging aan moet passen
met een 2 kleps boxer aanpassing kan iedereen kiezen wil je gewoon wat meer pk.s zonder de hele auto op zijn kop te zetten zet je er een blok van een r-80 in (65 pk geloof ik) dat gaat ook zonder aanpassingen aan je onderstel/remmen wil je sneller dan de 1000 cc
als ramon toch bezig is breng het dan op de markt als ,,,doe het zelf pakketje,,, hoeven we niet meer te knoeien met ,,power-tube,s 650 ccc kitje,s visa motoren enz enz knikkeren er gewoon een bmw blokkie voor
wat niet kan doen we lekker toch
Re: bmw eend
1) Ik heb mijn 1200cc blok dan ook (bewust) zonder electronica gekocht, er gaan gewoon 2 2cv of visa carburateurs op en mijn eigen ontsteking (twin spark is voor mij geen probleem!!)
Ik schat dat ik dan 80 a 90 pk los kan kietelen, meer hoeft voor mij (echt nog) niet.
2) Ik heb voor mijn BMW blok niet meer gegeven dan een half gaar 2cv blok dus das ook het probleem niet. (3 euro per pk )
Verder wil ik je er nog op wijzen dat in mijn ogen die oude blokjes ook allemaal afgeragd zijn en versleten, de eerste "oilheads" zijn ook al weer meer dan 15 jaar oud...
dus die zijn ondertussen al redelijk oud...... Verder hebben die oude blokken bijna geen mogelijkheid om er 1 of meerdere oliekoelers bij te zetten en in mijn ogen is dat toch een must..... onder de motorkap van een 2cv....
Pete Sparrow is dus al (goed) bezig door een kit op de markt te brengen voor relatief weinig geld t.o.v. anderen.. ik denk niet dat je dit nog kunt onderbieden....
Waar ik wel moeite mee heb is dat hij de uitlaat onder de auto door laat gaan waardoor je geen verwarming meer kunt maken over de uitlaat, is toch wel een APK eis hier in Nederland... (verwarming) ik weet niet of zo'n heatertje op de vooruit ook APK waardig is.... moeten jullie Leen eens vragen, ik heb het schijnbaar verpest bij hem...
Ik schat dat ik dan 80 a 90 pk los kan kietelen, meer hoeft voor mij (echt nog) niet.
2) Ik heb voor mijn BMW blok niet meer gegeven dan een half gaar 2cv blok dus das ook het probleem niet. (3 euro per pk )
Verder wil ik je er nog op wijzen dat in mijn ogen die oude blokjes ook allemaal afgeragd zijn en versleten, de eerste "oilheads" zijn ook al weer meer dan 15 jaar oud...
dus die zijn ondertussen al redelijk oud...... Verder hebben die oude blokken bijna geen mogelijkheid om er 1 of meerdere oliekoelers bij te zetten en in mijn ogen is dat toch een must..... onder de motorkap van een 2cv....
Pete Sparrow is dus al (goed) bezig door een kit op de markt te brengen voor relatief weinig geld t.o.v. anderen.. ik denk niet dat je dit nog kunt onderbieden....
Waar ik wel moeite mee heb is dat hij de uitlaat onder de auto door laat gaan waardoor je geen verwarming meer kunt maken over de uitlaat, is toch wel een APK eis hier in Nederland... (verwarming) ik weet niet of zo'n heatertje op de vooruit ook APK waardig is.... moeten jullie Leen eens vragen, ik heb het schijnbaar verpest bij hem...
wusten-fuchs schreef:het idee is niet nieuw er rijden in nl twee ( voor zover ik weet) eenden rond met bmw motoren wel dan de 4 kleps boxer
met dit idee loop ik ook al jaren rond ( maar weinig tijd ) persoonlijk zou ik voor de ,,oude,, twee kleps boxer gaan en wel om de volgende redenen
1 geen electronica !! een eend is simpel en betrouwbaar- zo ook een 2 kleps boxer
2 er zijn daarvan vele ( goedkope) varianten 600/750 /800/900/1000 cc dit als alternatief voor het opvoeren van de orginele eend motor
immers je kan uit de nieuwe boxer wel 130 pk persen , wat ook betekend dat je de hele auto qua remmen /wegligging aan moet passen
met een 2 kleps boxer aanpassing kan iedereen kiezen wil je gewoon wat meer pk.s zonder de hele auto op zijn kop te zetten zet je er een blok van een r-80 in (65 pk geloof ik) dat gaat ook zonder aanpassingen aan je onderstel/remmen wil je sneller dan de 1000 cc
als ramon toch bezig is breng het dan op de markt als ,,,doe het zelf pakketje,,, hoeven we niet meer te knoeien met ,,power-tube,s 650 ccc kitje,s visa motoren enz enz knikkeren er gewoon een bmw blokkie voor
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
bmw
klopt de meeste 2 kleppers zijn ook al ..ouder,,
maar meestal simpeler te repareren,, meer aanbod an onderdelen en complete motorfietsen ( in duitsland)
het hele idee is dat het ,simpel, moet zijn dus de hele bmw unit compleet met ontsteking / carb, erin zonder te moeten zoeken naar passend spruitstukken of andere carburators e, d
mijn idee was om een kit te bouwen incl adaptor// plus adaptor voor de fan //plus BEPLATING om van rijwind koeling naar geforceerd te gaan waarbij de orginele kachelpotten blijven want NATUURLIJK heb je verwarming nodig in een eend brrrrr ik rijd nu al met extra blowers rond dit heeft ook niks met apk eisen te maken maar met comfort!!! je gaat toch niet met min 15 achter het stuur zitten blauwbekken???
als die ? pete sparrow dit allemaal al klaar heeft begin ik er natuurlijk niet meer aan dan koop ik het gewoon van hem kan aleen nergens een voorbeeld of adres van de beste man vinden
maar meestal simpeler te repareren,, meer aanbod an onderdelen en complete motorfietsen ( in duitsland)
het hele idee is dat het ,simpel, moet zijn dus de hele bmw unit compleet met ontsteking / carb, erin zonder te moeten zoeken naar passend spruitstukken of andere carburators e, d
mijn idee was om een kit te bouwen incl adaptor// plus adaptor voor de fan //plus BEPLATING om van rijwind koeling naar geforceerd te gaan waarbij de orginele kachelpotten blijven want NATUURLIJK heb je verwarming nodig in een eend brrrrr ik rijd nu al met extra blowers rond dit heeft ook niks met apk eisen te maken maar met comfort!!! je gaat toch niet met min 15 achter het stuur zitten blauwbekken???
als die ? pete sparrow dit allemaal al klaar heeft begin ik er natuurlijk niet meer aan dan koop ik het gewoon van hem kan aleen nergens een voorbeeld of adres van de beste man vinden
wat niet kan doen we lekker toch
ALS JE NU EENS BEGINT TE LEZEN BIJ HET BEGIN VAN DIT TOPICwusten-fuchs schreef:
als die ? pete sparrow dit allemaal al klaar heeft begin ik er natuurlijk niet meer aan dan koop ik het gewoon van hem kan aleen nergens een voorbeeld of adres van de beste man vinden
DAN KOM JE HET INTERNET ADRES VAN DE BESTE MAN ZO TEGEN...
sorry liet me even gaan...
Google is je beste vriend, als je nu eens bmw 2cv conversie zou ingeven dan is het de 2e hit....... kom op.......
edit IME: tekst grote aangepast.
Volgens mij had de topic eigenaar ook nog een link naar de facebook pagina van Pete Sparrow hier geplaatst maar deze zijn nu ineens weer verwijderd, zal wel weer ongeoorloofde reklame zijn....
bij deze nog eens de link naar zijn facebook pagina
https://www.facebook.com/sparrowautomotive.uk
bij deze nog eens de link naar zijn facebook pagina
https://www.facebook.com/sparrowautomotive.uk
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
Denk niet dat dit onder de noemer reclame valt, denk niet dat een moderator het heeft verwijderd, want verder op word zijn eigen site ook nog gepost en we laten tenslotte ook de berichten van jouw ontsteking staan.LPGo schreef:Volgens mij had de topic eigenaar ook nog een link naar de facebook pagina van Pete Sparrow hier geplaatst maar deze zijn nu ineens weer verwijderd, zal wel weer ongeoorloofde reklame zijn....
bij deze nog eens de link naar zijn facebook pagina
https://www.facebook.com/sparrowautomotive.uk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
bmw
nou heb ik een beetje slechte ogen ,,, maar de een na laatste tekst was goed te lezen hoor
ik zal mijn best eens doen ben niet zo handig met google en companen
ben van het pre- internet tijdperk
ik zal mijn best eens doen ben niet zo handig met google en companen
ben van het pre- internet tijdperk
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
Re: bmw eend
een heatertje op de voorruit is volldoende! zo heb ik het bij mij ook gedaan voor de keuring.LPGo schreef: Pete Sparrow is dus al (goed) bezig door een kit op de markt te brengen voor relatief weinig geld t.o.v. anderen.. ik denk niet dat je dit nog kunt onderbieden....
Waar ik wel moeite mee heb is dat hij de uitlaat onder de auto door laat gaan waardoor je geen verwarming meer kunt maken over de uitlaat, is toch wel een APK eis hier in Nederland... (verwarming) ik weet niet of zo'n heatertje op de vooruit ook APK waardig is.... moeten jullie Leen eens vragen, ik heb het schijnbaar verpest bij hem...
-
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 4 nov, 2013 21:35
hoi, mijn naam is harm en ik werk ook mee aan dit project.
ik ben niet zo handig met forums, moet nog even uitzoeken hoe je foto's plaatst, maar die komen later.
eerst even een kleine update:
de koets is inmiddels gelast, nog even wat roest er af borstelllen en dan spuiten.
we zijn nu bezig de ami koets te scheiden van zen chassis, dat gaat nog al moeilijk met alle(koelkast ) platen die er in de loop van jaren overheen zijn gebakken, maar het gaat wel lukken. het is nu al duidelijk dat het chassis een nieuwe boven plaat nodig heeft, ook gaan we antiknik platen er op lassen, en ook aan de binnenkant, aangezien de bovenplaat er toch af moet.
daarna gaan we bezig met het onderstel verlagen en stugger maken.
ik ben niet zo handig met forums, moet nog even uitzoeken hoe je foto's plaatst, maar die komen later.
eerst even een kleine update:
de koets is inmiddels gelast, nog even wat roest er af borstelllen en dan spuiten.
we zijn nu bezig de ami koets te scheiden van zen chassis, dat gaat nog al moeilijk met alle(koelkast ) platen die er in de loop van jaren overheen zijn gebakken, maar het gaat wel lukken. het is nu al duidelijk dat het chassis een nieuwe boven plaat nodig heeft, ook gaan we antiknik platen er op lassen, en ook aan de binnenkant, aangezien de bovenplaat er toch af moet.
daarna gaan we bezig met het onderstel verlagen en stugger maken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle