powertube en sproeiers

Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 6 aug, 2014 09:56
Locatie: Weert

Bericht door Dirk85 » ma 4 jul, 2016 16:05

Even misschien compleet off-topic.. maar dat van die sproeiers begrijp ik niet helemaal.. Nu vind ik een carburateur ook een maar een lastig te begrijpen onderdeel.. maar dat terzijde..

Je kunt dus, zoals ik het lees, de sproeier relatief eenvoudig uit de carburateur draaien, bekijken welke maat er in zit en er eventueel een grotere indraaien zodat je meer vermogen krijgt? Of sla ik nu een paar stappen over?

Ik rij alleen op de mooie dagen en slechts een twee- tot drieduizend kilometer per jaar. Op de snelweg, die je nu eenmaal soms nodig hebt om op de mooie plekken te gaan cruisen, kom ik met moeite op de 110 km/h. Overigens vind ik dat hard genoeg. Het zou alleen prettig zijn wanneer je die snelheid iets eerder bereikt. Begrijp ik hieruit nu goed dat dit makkelijk te realiseren is?

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 4 jul, 2016 19:57

Dat is volgens mij iets te kort door de bocht; met moeite de 110 halen hoort niet bij een gezonde 2cv6. Is de motor verder gezond en is het onderhoud goed en recent uitgevoerd?

Ik heb de sproeier van de primaire trap vervangen door een iets grotere omdat ie aan het eind van de eerste trap iets inhield. Ik heb er dus geen snellere auto door gekregen, maar wel een fijner rijdende 8)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 6 aug, 2014 09:56
Locatie: Weert

Bericht door Dirk85 » di 5 jul, 2016 07:57

Bertje Beige schreef:Dat is volgens mij iets te kort door de bocht; met moeite de 110 halen hoort niet bij een gezonde 2cv6. Is de motor verder gezond en is het onderhoud goed en recent uitgevoerd?

Ik heb de sproeier van de primaire trap vervangen door een iets grotere omdat ie aan het eind van de eerste trap iets inhield. Ik heb er dus geen snellere auto door gekregen, maar wel een fijner rijdende 8)
Onderhoud is prima. Krijgt ieder jaar een onderhoudsbeurt. Rij ca 2000 á 3000 km per jaar.

Maar goed. Daar ga ik in een later stadium nog wel een keer naar kijken. Dit is dus niet direct een oplossing. Bedankt voor je reactie!

Plaats reactie