big bore of niet??

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » di 17 apr, 2007 07:58

Ook iets van 300 of 350 meen ik, maar ik weet een bedrijf in Enschede die ze ook verkooopt voor iets van 250 geloof ik.

TMR Twentse Motoren Revisie.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 17 apr, 2007 08:21

Je kunt natuurlijk ook gewoon standaard setje cilinders kopen en een kent nokkenas. Met een beetje fijnafstemming kun je tussen 35 en 39 PK er uit halen. Misschien kan Jeroen er 1 voor je mee nemen uit de UK.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » di 17 apr, 2007 09:30

Check even op de site van derfranzose.de daar halen hun het spul ook weg. Dan heb je een indicatie wat het moet kosten.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 17 apr, 2007 11:08

Ramon, nav je mailtje, ik krijg mijn replies terug van je?

Ik heb nog niet zo heel veel km's met deze bigbore gereden, maar mijn ervarningen zijn zeker positief. Moet wel zeggen, alleen in combinatie met lichter vliegwiel heb ik ervaring.

Slijtage, tja, geen idee, ik heb er nog niet zoveel km's opzitten, en je bak en aandrijfassen valt ook wel mee denk ik. Het is nou ook weer niet zo dat je er 10 pk bijkrijgt ofzo.

Ik heb onderin veel meer kracht, trekt makkelijk op, ook met klapkar erachter. Bij mij, betrouwbaar, maar dat is denk ik gewoon je blokje wel of niet, heeft niets met die bigbore te maken. De tuning is denk ik zo minimaal, dat het slijtage geziens wel mee zal vallen.

Ik denk dat als je gewoon rustig rijdt, niet altijd wilt planken (zoals ik dus meestal wel doe) je makkelijk rond de 1 op 12 / 1 op 14 moet kunnen halen. De vraag is alleen, waarom wil je het? Het is mijn ervaring, dat als je een beetje extra pit hebt, je het ook gaat gebruiken. Je gaat niet half gas weg trekken, lol.

Ik heb ook het idee dat ik minder hoef te schakelen, omdat ik nu veel meer in de derde versnelling doe, ik hoef niet zo snel terug naar de 2e.

Als je echt als doel " zuinig rijden" hebt, dan zou ik er nog eens goed over nadenken.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 17 apr, 2007 11:38

nee dat heb ikniet maar is wel fijn dat dat nog kan!

ik heb bovenstaand revise bedrijf gebeld en zij leveren 700 cc 72 mm boring met agdraaide gsa zuigers er in. nog een heel lang verhaal. maar ik kies voor het setje van bcc!

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » di 17 apr, 2007 14:12

kan je dat verhaal van de 700cc een sbrengen aub ?

greets robin

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 17 apr, 2007 14:16

dat ze onder spanning zijn gedraaid en dat ze dezelfde compressie slag hebben als normaal dus dat er geen zwaardere klap komt op je krukas, dat het setje 300 euro kost ex de btw, dat ze het leveren zonder sproeiers.

dat was het ongeveer

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 17 apr, 2007 14:52

Kan iemand uitleggen wat ze daar precies mee bedoelen :?: :?:
onder spanning zijn gedraaid en dat ze dezelfde compressie slag hebben als normaal
Wat is onder spanning draaien en hoe moet ik eenzelfde compressie slag uitleggen. Als ze namelijk geen zwaardere klap op je krukas geven, zoals Ramon schrijft, dan leg ik dat uit als geen vermogens winst... een gelijke klap komt in mijn ogen overeen met een gelijk kracht op de zuiger als normaal (wat is overigens normaal, maar dat geheel terzijde) en dus het gelijke vermogen als "normaal", lijkt me allemaal erg onwaarschijnlijk.

Eenzelfde compressieslag is natuurlijk logisch als je de motor alleen opboort, maar of ze dat bedoelen ...? want dat wil niet zeggen dat de klap op de krukas gelijk blijft.

Groetjes Bart

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 17 apr, 2007 16:38

Cilinders zitten onder spanning op je blok gedraaid. Hierdoor zal het materiaal iets andere vormen aangeven dan dat ze los liggen. Het gaat om fracties hoor.
Wanneer je een cilinder onder spanning opboort, dan zal de vorm beter zijn, omdat ze zo ook gemonteerd worden.
Ze zeggen als dit niet zo gebeurt, je meer kans hebt op een vastloper, doordat er meer wrijvingsweerstand is.

Opboren zorgt er wel voor dat de cilinderwand dunner wordt, dus zwakker.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 183
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » di 17 apr, 2007 19:21

Ik heb een setje van bij duckservice en heb er nu zo een 2000 km mee gereden moet zeggen was niet goedkoop(350 €)maar loont zeker de moeite
rijd lekker, trekkracht wordt veel beter en een mooi geluid.
zeker een aanrader

groeten van Michel
(en michien tot zondag in Bokrijk)

http://users.telenet.be/plattinnekes-meeting/
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

wally
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 22:58
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door wally » di 17 apr, 2007 20:56

Ramon2cv schreef:hoe heeft ie de speling gecontroleerd wally?
Door flink te trekken aan de ventilator :roll: , als je dan veel speling voelt dan is het niet goed, en bij mij zat er geen beweging in gelukkig :lol:

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 22 apr, 2007 20:20

zo big bore zit er op!!

starten en lopen MAAR een enorme tik.
dus alles weer los pff wat een elende zag verderniks behalve mijn kop die beschadigd is door de zuiger, hmm hoe kan dit nogmaals gemonteerd en iets minder vast nee tik zat er nog steeds...

ik heb dus nu tijdelijk een ander blokje in de eend zitten totdat ik met mijn voorheen tikloze en zeer fijne blok bij burton langs ben geweest. ze gaan het koseloos voor me nakijken.

maargoed niks opgeschoten veel geld kwijt en een bak elende.

en bij nader inzien de pakkingen zaten toch goed bcc had het verkeerd gezien.
dus toch de kwaliteit.

r

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 24 apr, 2007 17:04

he ramon,

is het nog goed gekomen met je bigbore gebeuren?

jaja, ik ben wel heelhuids thuis gekomen. motortje loopt nog steeds!
Ik bedenk me net dat het gereviseerde visablokje in de lomax hetzelfde tikje heeft. Ik dacht toen dat het iets met de overbrenging van motor naar bak was; een beetje speling die je hoort als de motor langzaam stationair loopt en het vliegwiel nog niet genoeg 'vliegt' zeg maar.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 24 apr, 2007 19:30

nou wat een dag! om 11 uur zat ik bij bcc aan de koffie met mijn blok en een hard hoofd, vervolgens ben ik samen met Dimitri aan de slag gegaan jeetje wat een lange dag, het was erg gezellig en ik heb weer een hoop geleerd van Dimitri.

het probleem was dat de kop teveel ingelsten was waar de zuiger tegenaan komt, dus voor de big bore zijn tollerantie ws het net te weinig en de zuiger kwam dus tegen de kop aan. ander kopje er op en alles zit weer in elkaar.

ik ben echt zeer goed geholpen en wat een motivatie 100 punten voor BCC.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 24 apr, 2007 20:59

beter! nou weer inbouwen die hap!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie