big bore of niet??

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 24 apr, 2007 21:19

ja en dan inrijden

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » di 24 apr, 2007 23:20

Dus je hebt 'm toch gekocht :wink: . Gelukkig werkt het nu zoals het moet.
Nou maar zien of je ons eruit rijdt naar Citromobile, want dan heb je 'm toch wel ingereden? :D

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 25 apr, 2007 07:41

neee dan zit ie er nog niet in!

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 25 apr, 2007 09:49

Dat is nog een wens van me. Om nog iets aan het blokje van mijn 2cv burton te doen. Hij moet eerst weer 120 kunnen lopen. Morgen in de garage naar kijken. In een ander topic al besproken wat ik moet doen. Ik hoop wel dat ik voor citromobiel mee kan met het verkeer. Om nu max 100 te rijden en niks over te hebben. Is geen pretje. Ik moet is kijken wat voor interessante opties je hebt en hoever kan ik met mijn huidige blok gaan. Ik heb er nu 92.000 km opzitten.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 25 apr, 2007 12:32

Mijn ervaring is dat een blok wat lang heeft stilgestaan echt even op gang moet komen.
Heb je zelf een beetje gevoel of een motor optimaal loopt?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » do 26 apr, 2007 09:28

@ Punky, sorry voor de late reactie maar bedankt voor je antwoord, klinkt heel logisch maar ik had er nog nooit van gehoort.

Tevens als de toleranties zo krap zijn bij een big bore kit, heeft hij waarschijnlijkook een hogere compressie verhouding met de bij behorende vermogens winst :)

Groetjes, Bart

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 26 apr, 2007 09:42

Zeg, maar Bas, ik neem aan dat je Burton al een andere versnellingsbak er onder heeft liggen. Zeker gezien de betere stroomlijn en het lagere gewicht moet je makkelijk 145 kunnen rijden met een goed combi van bak en motor.

Mijn broer heeft een paar jaar geleden in een burton gereden en die haalde 150 op de teller.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 27 apr, 2007 17:15

nou blokkie zit er in, maar tik is weg maar rond de 4000 rpm ratelt er iets, ook rookt ie erg bij gewoon lopen, cilinderkopje?

wie heeft er raad.

kleppen staan goed

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 27 apr, 2007 19:06

Moet ie niet gewoon ff inlopen?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 27 apr, 2007 20:03

ja dat zal wel! idd

maar dat getik gaat wel weg hoop ik ff 1000 km rijden dan olie en kleppen, en anders weer opnieuw beginnen.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 27 apr, 2007 20:38

dus dat word langszaam naar citromobiel

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 28 apr, 2007 15:42

was dus niet inrijden, de tik werd erger en erger, om 11 uur begonnen moter er uit en opgebouwd op ander basisblok.

het werkt nu perfect en de tikejs zijn weg.

jippie

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 28 apr, 2007 18:43

gefeliciteerd! enig idee wat er loos was?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 28 apr, 2007 20:50

BIG END

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » zo 29 apr, 2007 09:22

huh?
was het blok dan gewoon niet goed? (of geschikt voor big bore door slijtage/toleranties?)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie