Carburateur reviseren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Carburateur reviseren

Bericht door Tha_Duck » do 28 mei, 2020 21:14

Aansluitend op het vervangen van het carb en het reviseren van de brandstofpomp.

Ik zou graag de oude carburateur laten reviseren. Dit is een klusje wat ik niet zelf kan, dat gaat te ver. Nu zie ik bij bijvoorbeeld BurtonCar de optie om een gereviseerde te kopen met 100 euro borg of een oude carb terugsturen. Maar dan ben ik 250+ euro kwijt, dat klinkt als vrij duur als een hele nieuwe 299 kost.

Is er een bedrijf / leverancier die dit voor een normale prijs kan regelen? Ik snap dat het geen 25 euro kost, dat hoeft ook niet.
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: Carburateur reviseren

Bericht door dimi_v » do 28 mei, 2020 22:10

ik zie de revisie optie zo niet staan op de site, maar zou het niet 100 euro korting zijn op de 249 die je noemt? Anders is verschil inderdaad wel erg klein. Of de kwaliteit van 'nieuw' (China?) is niet zo robuust als de originele materialen.

Ik zou het daar gewoon even navragen hoe het zit.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Carburateur reviseren

Bericht door Punky » do 28 mei, 2020 22:26

Zou altijd voor een originele revisie gaan.
Over die Chinese al verschillende verhalen gehoord en vaak kopiëren Chinezen niet alles een op een en bezuinigingen ze op kwaliteit. Ik zou ze niet willen hebben en voor een gereviseerde gaan.
Of het elders goedkoper kan,durf ik niet te zeggen. BCC heeft er wel ervaring mee en al verschillende gedaan natuurlijk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Carburateur reviseren

Bericht door Erikjan » do 28 mei, 2020 23:25

Ik zou ff bellen voor de zekerheid volgens mij zit er al 100 euro borg bij en krijg je die terug als je de oude inleverd.

160 euro is geen gek bedrag een revisie set kost al 55 euro en dan maken ze er ook nog nieuwe lagerbussen in. De gaten waar de assen van de gasklep doorheen lopen slijten ovaal uit.

Ik denk persoonlijk dat een gereviseerd exemplaar beter is de nieuwe lagerbussen slijten verslijt je niet meer.

Zelf zet ik er bronzen lagerbusjes in.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Carburateur reviseren

Bericht door Punky » vr 29 mei, 2020 00:40

Lijkt erop dat revisie 259 kost.
Als je er een in je winkelwagen zetten wilt afrekenen, komt er automatisch een retour van 100,- in je winkelwagen, die opgeteld wordt aan het bedrag. Dus 359,-.
Vermoedelijk zul je die 100,- retour krijgen als je er bij een bestelling een retour doet.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Re: Carburateur reviseren

Bericht door Tha_Duck » vr 29 mei, 2020 08:51

Dank allen. Ik ga zo even bellen met ze.

Ik ben absoluut voorstander van origineel, ik wil alleen de beste onderdelen. Soms moet je namaak hebben omdat origineel niet meer verkrijgbaar is, maar dat is behelpen.
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: Carburateur reviseren

Bericht door dimi_v » wo 3 jun, 2020 00:12

Wat was de uitkomst?

Mijn carb is ook niet best. Advies om gereviseerde van BCC te monteren. Toch raar dat revisie kwaliteit 3 van het product aangeeft en een nieuwe kwaliteit 4 zou zijn.

Ben dus benieuwd wat ze je vertelt hebben.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Re: Carburateur reviseren

Bericht door Tha_Duck » wo 3 jun, 2020 17:48

Sorry, ik heb uiteindelijk niet gebeld. Net als bij de brandstofpomp het advies gekregen niets te doen. Als je hem laat reviseren en 10 jaar in de kast legt gaat het messing reageren met het aluminium en ben je nog verder van huis. Beter is om hem nu, lekker vol met olie als beschermlaag, op te bergen en ooit te reviseren.

De meeste bedrijven verkopen niet eens nieuw zo slecht zijn ze. Alles en iedereen raadt die Chinese troep af.

Zelf heb ik een carb van een lopende motor gekocht in Beesd. Doet het perfect.
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Plaats reactie