Motor valt uit bij gas loslaten
Motor valt uit bij gas loslaten
Hoi allemaal,
Ik heb getracht mijn 2cv special uit 86 uit de winterstalling te halen. Nadat hij was gestart reed ik ermee naar het tankstation. Daarbij merkte ik dat zodra ik het gas losliet, bijvoorbeeld bij het afremmen voor een rotonde, de motor uitvalt. Hij start daarna weer wel.
Ik heb geen idee wat dit kan zijn, ben zelf eigenlijk een leek, maar wil hem graag naar de garage rijden voor onderhoud. Dat gaat op deze manier een beetje lastig.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of dit eenvoudig op te lossen is?
Ik heb getracht mijn 2cv special uit 86 uit de winterstalling te halen. Nadat hij was gestart reed ik ermee naar het tankstation. Daarbij merkte ik dat zodra ik het gas losliet, bijvoorbeeld bij het afremmen voor een rotonde, de motor uitvalt. Hij start daarna weer wel.
Ik heb geen idee wat dit kan zijn, ben zelf eigenlijk een leek, maar wil hem graag naar de garage rijden voor onderhoud. Dat gaat op deze manier een beetje lastig.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of dit eenvoudig op te lossen is?
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Motor valt uit bij gas loslaten
Er zit een schroefje op de carburateur waarmee je het stationair toerental kunt regelen. Deze een beetje indraaien.
Als de motor voorheen wel goed heeft gelopen, dan denk ik dat de carburateur vuil is . Kijk dat eens na. Oude benzine kan ook de oorzaak zijn.
Het is het schroefje met de veer er omheen.

Als de motor voorheen wel goed heeft gelopen, dan denk ik dat de carburateur vuil is . Kijk dat eens na. Oude benzine kan ook de oorzaak zijn.
Het is het schroefje met de veer er omheen.

Schultenbräu das ist mein Bier !
Check ook even de stationaire sproeier die willen ook nog wel eens verstopt raken na langere stallingstijd, Zit aan de voorkant schuin onder de buis waar de benzine binnenkomt.
diverse Citroens, wat anders.
Wij hadden net het zelfde.
Bleek het deksel van de carburateur lost te zitten.
Kijk dus ook eens of er nergens valse lucht binnen kan.
Bleek het deksel van de carburateur lost te zitten.
Kijk dus ook eens of er nergens valse lucht binnen kan.
Dank allemaal! Ik ga het proberen.
Overigens heb ik de accu (deze was aardig leeg) aan de acculader gehangen … maar ik herinner me nu niet meer welke accukabel in de eend de plus is en welke de min. Ze zijn allebei zwart van kleur. Kan ik dat nog achterhalen?
Overigens heb ik de accu (deze was aardig leeg) aan de acculader gehangen … maar ik herinner me nu niet meer welke accukabel in de eend de plus is en welke de min. Ze zijn allebei zwart van kleur. Kan ik dat nog achterhalen?
-
- Regelmatige poster
De min gaat naar de versnellingsbak en de plus gaat naar de startmotor
-
- Addicted user
- Contacteer:
En de maten van de accupolen zijn normaal verschillend in diameter.
Voor de CO en de keuring staat hij redelijk arm. Iets meer zodat hij stationair sterker is rijd beter.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Dit klinkt mij écht in de oren als een verstopte stationairsproeier. Even losdraaien en doorblazen. Best kans dat hij het dan weer gewoon doet.