Op twee plekken achter elkaar lekt hij olie
Op twee plekken achter elkaar lekt hij olie
Op twee plekken in het midden van de auto lekt hij olie is dat een klus om zoiets te verhelpen heb nog geen idee waar het vandaan komtv
Re: Op twee plekken achter elkaar lekt hij olie
Krukas keerringen motor??
diverse Citroens, wat anders.
-
- Beginner
Dat kan van alles zijn. Vanuit je foto kan ik niks opmaken. Voel eens onder de rand van de kleppendeksels, onder de cilinders en bij de brilrubbers. Als het daar al nat is eerst dat verhelpen voordat je naar keerringen gaat kijken. Is de ontsteking helemaal nat? Dan is het wss de voorste krukas keerring. Achter het vliegwiel nat? Waarschijnlijk achterste keerring. Kan lastig zijn om zoiets te vinden maar pakkingen/brilrubbers en keerringen worden over de jaren hard en laten dan olie door.
EENDJES!!!
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Aanvulling op bovenstaande. De oliedruksensor wil ook wel eens lek gaan. Dan heb je nog de olieleiding naar de koppen en de oliekoeler die kan lekken op de aansluitingen of de buisjes die mogelijk zijn doorgesleten om dat er iets aanloopt.
Even goed kijken of je aan de sporen ziet waar de olie vandaan komt. Het ligt eigenlijk altijd midden onder de auto om dat het langs het blok naar het laagste punt loopt en daar op de grond valt
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Even goed kijken of je aan de sporen ziet waar de olie vandaan komt. Het ligt eigenlijk altijd midden onder de auto om dat het langs het blok naar het laagste punt loopt en daar op de grond valt
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
En controleer ook je olievulpijp/cartdrdruk. Als de laatste te hoog is zal je lekkage blijven houden
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Compressie meten, als de lekgassen teveel zijn dan zoeken ze ook hun weg. Bij te nederige compressie kan men wat olie in dat bougiegat spuiten, is de druk dan veel hoger dan weet je't wel.
Ik dacht dat de km-teller maar 99.999 km af kon, evtl .... maal.
Dit omdat je vooraan en achteraan een lek hebt aan de oliekeerringen.
Ik dacht dat de km-teller maar 99.999 km af kon, evtl .... maal.
Dit omdat je vooraan en achteraan een lek hebt aan de oliekeerringen.