klem olievulpijp past niet.......
Re: klem olievulpijp past niet.......
Eindelijk de tussenringetjes ontvangen. Weet niet of dit de oplossing is..... Door die twee ringetjes wordt de afstand tussen vulpijp en ring weer 2 mm groter. Is gewoon een slechte passing tussen binnen- en buienring. Buitenring maar aan een kant doorgeslepen, en met een slangklem gemonteerd. Alle verbindingen met blauwe Locktide gedicht voor de zekerheid. Alles sluit wel af met een blaastest. Ben benieuwd.........
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hoe is dit afgelopen?astrantia schreef: ↑ma 9 sep, 2024 15:34 Eindelijk de tussenringetjes ontvangen. Weet niet of dit de oplossing is..... Door die twee ringetjes wordt de afstand tussen vulpijp en ring weer 2 mm groter. Is gewoon een slechte passing tussen binnen- en buienring. Buitenring maar aan een kant doorgeslepen, en met een slangklem gemonteerd. Alle verbindingen met blauwe Locktide gedicht voor de zekerheid. Alles sluit wel af met een blaastest. Ben benieuwd.........DSC02510.JPGDSC02515.JPGDSC02514.JPGDSC02513.JPGDSC02511.JPGDSC02512.JPG
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Welke heb je toen gekocht?Denny schreef: ↑vr 30 aug, 2024 18:20 Ik heb dat setje een paar jaar geleden ook gekocht. Waardeloos. Ik dacht dat ze dat in de tussentijd aangepast hadden. Ik had het revisiesetje uit zutphen. Er zijn meerdere op de markt van verschillende typen leveranciers. Ik heb toen een nieuw type olievulpijp gekocht geen originele vorm maar werkt perfect.
-
- Regelmatige poster
Ik heb dat nieuwe model gekocht. Die was overal te koop maar nu kan ik de vulpijp alleen vinden bij die garage in eindhoven. In Esbeek had ik de vulpijp gekocht maar staat niet meer op de website. In zutpen staat hij er ook niet meer op.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik ben ook nieuwsgierig naar de ervaringen met de verschillende vulpijpopties.
Die van Le Patron lijkt sprekend op die van Burton:
https://www.burton2cvparts.com/nl/olievulpijp-2cv6
En deze is er ook nog, met warme aanbevelingen van de verkopende partij:
https://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/ ... /ANR10031/
(Der Fransoze heb ik vrij hoog zitten, dat als zij zeggen dat het goed is, is het meestal ook zo)
Op de Acadiane heb ik het revisiesetje van Burton gehad. De problemen met montage die ik in dit draadje lees herken ik niet. Wat ik wel had met dat revisiesetje is dat, naar mijn mening,de rubbertjes in de vulpijp op langere snelwegritten teveel olie doorlaten naar het luchtfilter. Dat merkte ik omdat bij ritjes rondom de kerk het luchtfilterhuis enigzins droog bleef en bij de ritten naar Ibiza, Zuid-Frankrijk en Slowakije werd het luchtfilterhuis zeiknat. De kans dat ik dat revisiesetje weer ga gebruiken is klein.
Nu ik komende winter een 2cv volledig ga aanpakken ben ik wat onzeker wat te kopen, revisiesetje of vulpijp en dan bij wie c.q. welke. Daarom lees ik graag ervaringsberichten.
Die van Le Patron lijkt sprekend op die van Burton:
https://www.burton2cvparts.com/nl/olievulpijp-2cv6
En deze is er ook nog, met warme aanbevelingen van de verkopende partij:
https://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/ ... /ANR10031/
(Der Fransoze heb ik vrij hoog zitten, dat als zij zeggen dat het goed is, is het meestal ook zo)
Op de Acadiane heb ik het revisiesetje van Burton gehad. De problemen met montage die ik in dit draadje lees herken ik niet. Wat ik wel had met dat revisiesetje is dat, naar mijn mening,de rubbertjes in de vulpijp op langere snelwegritten teveel olie doorlaten naar het luchtfilter. Dat merkte ik omdat bij ritjes rondom de kerk het luchtfilterhuis enigzins droog bleef en bij de ritten naar Ibiza, Zuid-Frankrijk en Slowakije werd het luchtfilterhuis zeiknat. De kans dat ik dat revisiesetje weer ga gebruiken is klein.
Nu ik komende winter een 2cv volledig ga aanpakken ben ik wat onzeker wat te kopen, revisiesetje of vulpijp en dan bij wie c.q. welke. Daarom lees ik graag ervaringsberichten.