Door omstandigheden ben ik in de gelegenheid gekomen om een splinter nieuw motorblokje voor mijn eend te kopen. Nu twijfel ik of ik een standaard 602cc blok zal kopen of toch een big bore blok. In de Dyane heb ik een standaard Dyane blok zitten met een eendenbak er achter en dat gaat ondanks de hoge leeftijd nog steeds als een speer. Als ik met de aanhanger erachter op stap ga neem ik meestal de Dyane.
Nu vroeg ik me dus af waar het verschil zit tussen een 2cv blok en een Dyane blok? en hoe de verhouding is tussen een Dyane blok en een big bore blok. Ik wil de eend als nette eend gaan gebruiken.
verschil tussen 2cv blok en dyane blok
-
- Veelvuldig poster
verschil tussen 2cv blok en dyane blok
met eendige groeten,
Re: verschil tussen 2cv blok en dyane blok
https://cats-citroen.com/citroen_atypes ... arbox.html
Hier kan je wat info vinden over de blokken.
Zou zelf eerder neigen naar een big-bore. Alleen omdat de rest van het verkeer zo snel is in vergelijking tot mijn a-type
Hier kan je wat info vinden over de blokken.
Zou zelf eerder neigen naar een big-bore. Alleen omdat de rest van het verkeer zo snel is in vergelijking tot mijn a-type
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Re: verschil tussen 2cv blok en dyane blok
Voor zo ver ik weet is het grootste verschil de geforceerde luchtinlaat. Die kan op een. 2cv blok ook gemaakt. De buis op de koeltunnel van een dyane past geen bocht meer op bij een 2cv. Dus als je een dyane motor wil gebruiken en die geforceerde luchtinlaat zal je zelf een buis moeten maken. Of een powertube bestellen.
De zuigers en cilinders wat Burton verkoopt voor 2cv en dyane6 is de zelfde set.
Ik weet niet of er nog verschil zit in de carburateurs.
Onze ervaring is dat we nooit meer zonder bigbore zouden willen. Heb het op de pickup en op de Charleston. Pa heeft het ook op zn eend en Burton. Dat bevalt echt heel goed. Maar zo veel mensen zo veel wensen.
Het was bij mij het verschil met de pickup een bus die 100kmh gaat wel voor bij kunnen met tegenwind en heuvel op. door de brede banden en de slecht stroomlijn van de bak was dat een uitdaging met de standaard cilinders
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
De zuigers en cilinders wat Burton verkoopt voor 2cv en dyane6 is de zelfde set.
Ik weet niet of er nog verschil zit in de carburateurs.
Onze ervaring is dat we nooit meer zonder bigbore zouden willen. Heb het op de pickup en op de Charleston. Pa heeft het ook op zn eend en Burton. Dat bevalt echt heel goed. Maar zo veel mensen zo veel wensen.
Het was bij mij het verschil met de pickup een bus die 100kmh gaat wel voor bij kunnen met tegenwind en heuvel op. door de brede banden en de slecht stroomlijn van de bak was dat een uitdaging met de standaard cilinders
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk