AZ 12pk slecht lopen
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
AZ 12pk slecht lopen
Beste citrofielen,
Ik ben samen met een vriend een AZ uit 56 aan het opknappen maar Motor loopt onrustig en slecht stationair. Als je het gas loslaat blijft de motor nog enige seconden in hogere toeren hangen.
Motorcode/nummer “AZ” 02621297
Carb 26 cbi
Centr. Koppeling
Carburateur gereviseerd incl. asje gasklep.
Spruitstuk gecontroleerd op lekkages, ook getest met remreiniger, geen resultaat.
Kleppen gesteld
Nieuwe bougie`s
Nieuwe bougiekabels
Nieuwe contactpunten en condensator + afgesteld
Verse benzine
Nieuwe kabelboom
Goede bobine
Nieuwe accu 6v
Wie o wie weet raad..??
Ik ben samen met een vriend een AZ uit 56 aan het opknappen maar Motor loopt onrustig en slecht stationair. Als je het gas loslaat blijft de motor nog enige seconden in hogere toeren hangen.
Motorcode/nummer “AZ” 02621297
Carb 26 cbi
Centr. Koppeling
Carburateur gereviseerd incl. asje gasklep.
Spruitstuk gecontroleerd op lekkages, ook getest met remreiniger, geen resultaat.
Kleppen gesteld
Nieuwe bougie`s
Nieuwe bougiekabels
Nieuwe contactpunten en condensator + afgesteld
Verse benzine
Nieuwe kabelboom
Goede bobine
Nieuwe accu 6v
Wie o wie weet raad..??
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Dynamo laadt bij (maar dit heeft toch niets te maken met slecht lopen?); veld is zelfs opnieuw gemagnetiseerd. Spanningsregelaar lijkt ook goed te zijn.
Uitlaat is nieuw en goed, kleppen zijn warm gesteld.
Geen idee of blokje uit elkaar is geweest; het is wel zo dat zowel koppen als cilinders en zuigers er af zijn gehaald en gecontroleerd zijn; daar kunnen we niets raars aan vinden.
Ik weet dat het toerental langzamer terugloopt in vergelijking met een motor met gewone koppeling; maar enkele seconden is mijn inziens niet goed omdat zo niet te schakelen valt.
Motor start wel gewoon, zonder problemen
Uitlaat is nieuw en goed, kleppen zijn warm gesteld.
Geen idee of blokje uit elkaar is geweest; het is wel zo dat zowel koppen als cilinders en zuigers er af zijn gehaald en gecontroleerd zijn; daar kunnen we niets raars aan vinden.
Ik weet dat het toerental langzamer terugloopt in vergelijking met een motor met gewone koppeling; maar enkele seconden is mijn inziens niet goed omdat zo niet te schakelen valt.
Motor start wel gewoon, zonder problemen
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Het is opgelost.
Op advies van Harry uit Apeldoorn hebben we de onderbrekersnok een halve slag gedraaid en de ontsteking opnieuw afgesteld. Loopt als een zonnetje.
Centifugaalkoppeling grijpt nu ook lekker op tijd aan en toerental valt mooi terug als het gaspedaal losgelaten wordt.
Harry, bedankt
Op advies van Harry uit Apeldoorn hebben we de onderbrekersnok een halve slag gedraaid en de ontsteking opnieuw afgesteld. Loopt als een zonnetje.
Centifugaalkoppeling grijpt nu ook lekker op tijd aan en toerental valt mooi terug als het gaspedaal losgelaten wordt.
Harry, bedankt
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Nee, want je kunt de onderbrekingsnok een halve slag draaien omdat hij 2 uitstulpingen heeft; per omwenteling van de nokkenas waarop de onderbrekersnok is bevestigd (en die met de halve snelheid van de krukas ronddraaid) openen de contactpunten 2 keer.
Eigenlijk draai je de helft van de centrifugaalvervroeging een halve slag; hoogstwaarschijnlijk is in de loop der jaren het veerstaal van de vervroeging wat vervormd en heft het draaien de vervorming (gedeeltelijk) op
Eigenlijk draai je de helft van de centrifugaalvervroeging een halve slag; hoogstwaarschijnlijk is in de loop der jaren het veerstaal van de vervroeging wat vervormd en heft het draaien de vervorming (gedeeltelijk) op
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk