Ervaringen?: Olievulpijp van 2cv shop of van Burton2cvshop

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » ma 22 jun, 2015 17:09

als ik de ring aandraai met mijn handen dan springt hij weer los . dus ik ben er niet tevreden over

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » ma 22 jun, 2015 19:09

Over die matige afdichting van die afdichtring van het Burton-revisie setje heb ik al meer mensen gehoord.
Zelf heb ik wel zo'n revisiesetje gekocht en ingebouwd maar zelf rvs ringen met M 4 boutjes/moertjes gebruikt met oliebestendige afdichtingskit tussen onder- en bovenring - dicht prima af, geen probleem mee gehad.
BARE METAL CAR

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

vulpijp

Bericht door DucKKnutsel » ma 22 jun, 2015 21:18

Dan doe je iets niet goed Danny denk ik, je moet 'm idd wel ff goed aandrukken dan kan je die ring gewoon aandraaien dan kan die niet meer los springen gaat niet altijd helemaal van zelf tenzij het schroefdraad al vernagelt is :)
Makkelijker en goedkoper want 't zijn best dure dingen. Bij een landbouw of vracht wagen handel kan je rubber koelslangen halen doorsnede van 60mm koste mij 6 euro kunnen er 2 uitgehaald worden en met een beetje moeite krijg je die er om heen 2 slang klemmen er om en klaar.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 23 jun, 2015 06:51

De afdichting is natuurlijk ook afhankelijk van de manier waarop je de felsranden hebt losgemaakt.
Als je de oude pijp netjes openslijpt heb je geen misvorming, maar als je hem bijvoorbeeld met een schroevendraaier openwrikt heb je geen nette pasvorm voor de boven en onderkant.
De ringen zijn louter bedoeld om de boel af te sluiten, niet om het spul bij elkaar te trekken.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 23 jun, 2015 18:20

Ik heb het revisiesetje bij de belgische motorbouwer gekocht. Daar zit een betere en stevigere nylon ring bij om de 2 helften weer op elkaar te bevestigen. Zit met een slangenklem vast en dan ook echt stevig vast.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 23 jun, 2015 21:11

Bij een 2CV-shop in Nederland verkopen ze dat ook.
Bij mij voldoet het prima.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 24 jun, 2015 07:13

Als je de oude pijp netjes openslijpt werkt de Burtonset prima.

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » wo 24 jun, 2015 20:21

de olievulpijpdie heb ik gewoon opengeslepen en ziet eruit als nieuw maar de ring die ik erbij gekregen heb heeft een metalen gedeelte en een kunststof gedeelte uit twee delen en dicht bij mij niet af

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 25 jun, 2015 06:44

Vreemd, die ervaring heb ik niet.
Misschien toch even terugsturen?

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » do 25 jun, 2015 10:03

Je hebt wel die rubber ring er tussen toch?
Onder het kunststof gedeelte een paar slagen isolatie tape doen dan dicht het wel af.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » do 25 jun, 2015 10:23

De antwoorden lezend heeft het er alle schijn van dat het ontwerp van "de jongens uit Zutphen" met betrekking tot de afdichting / afsluitring nog voor verbetering vatbaar is ... release 2 zal ik maar zeggen. Extra tape er tussen en/of andere lapmiddelen is natuurlijk niet de bedoeling als je een kompleet produkt op de markt brengt.
Persoonlijk vindt ik de afdichting van "de motorenbouwer uit België" veel beter en de instructies voor de revisie met afbeeldingen op zijn website uitmuntend. De afdichting geschiedt daar met kit en een kunststof afdichtring met een klemband - even meer werk en wat geklieder met kit, maar daarentegen een uitstekende afdichting en daar gaat het tenslotte om !
BARE METAL CAR

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » do 25 jun, 2015 16:12

Heb ook dit kitje van deze Belgische motorenbouwer uit Merksplas.
Zit er al meer dan 10000 km op zonder problemen :) .
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën

pieterc
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 15:00
Locatie: Halderberge

Bericht door pieterc » di 7 jul, 2015 21:50

Met Burton contact gehad. Bleek dat één rubber ring, nummer 4 op het instructievideotje, niet was meegeleverd. Vandaag deze alsnog geplaatst. Het effect was nul. Er blijft een stevige overdruk uit de olivulpijp komen. Ik wordt het een beetje zat, ik wil gewoon gassen.
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan

pieterc
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 15:00
Locatie: Halderberge

Bericht door pieterc » za 18 jul, 2015 10:48

Via Burton een nieuwe goudkleurige olievulpijp ontvangen en de oude revisieset teruggestuurd. Ik was het gedoe met de revisieset zat en had twijfels of ik de olievulpijp wel goed had gereviseerd.. Dus wel. Vanmorgen de nieuwe vulpijp erop en weer overdruk. Sh*t. Wie heeft er een verklaring hoe een gereviseerd blok, nieuwe zuigers en cilinders voor overdruk in het carter kan zorgen? Het blok gebruikt nauwelijks olie en trekt goed en heeft nu ruim 1000 km gelopen sinds de revisie.
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 19 jul, 2015 13:18

Met een slechte vulpijp gaat gaat het blok zeker lekken of gooit de olie het luchtfilter in. Als dat niet het geval is lijkt mij dat er niks aan de hand is. Meet je de over druk wel op de juiste manier. Wat is nauwelijks olie verbruik op 1000 km?
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Plaats reactie