Ervaringen?: Olievulpijp van 2cv shop of van Burton2cvshop

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 4 okt, 2014 08:19

Goede test. Ik had het al eens eerder opgebracht. Kunnen we geen eigen keurmerk maken van goede onderdelen. Gezien er zoveel bagger in omloop is. De traction scene heeft ook zo iets meen ik.
diverse Citroens, wat anders.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 4 okt, 2014 09:12

Even een beetje uitleg over de onderdruk in je motor..

Ok. de slang van de olievulbuis is aangesloten op het luchtfilter. Het is dus niet alleen belangrijk om een goede "oliezuigbuis" te hebben maar ook dat je luchthuishouden aan je luchtfilterzijde goed in orde is anders kan je luchtfilter nooit onderdruk genereren.
Je luchtfilter moet dus iets lucht- weerstand bieden zodat wanneer de motor loopt er ook daadwerkelijk een onderdruk in je luchtfilter ontstaat... Deze onderdruk wordt dan "doorgegeven" aan de olievulbuis...

Conclusie, het hoeft dus niet alleen aan je olievulbuis te liggen als je geen of onvoldoende onderdruk in je carter hebt.......

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 4 okt, 2014 18:33

Je bedoelt dat er een goed filter in zit en dat er geen valse lucht wordt aangezogen....
Want erg veel kan er mijns inziens niet fout gaan aan het luchtfilter, toch...?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 11 okt, 2014 17:36

Vandaag bij mijn Dyane ook de druk nagekeken. Nou, daar kan wel wat vervangen worden...
stationair is er íets onderdruk (ca 2 cm waterkolom) maar als ik de motor op toeren breng... ai, dik 14 cm overdruk!

Dus ben ik toe aan een nieuwe olievulpijp. De huidige is zo'n geel geanodiseerd exemplaar, dus of die origineel is, geen idee.

Iemand ervaring met die kleine nieuwe vulpijpjes? Omdat die anders werken leek het me wel wat, maar enige review zou handig zijn.
Verbruik: Afbeelding

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » za 11 okt, 2014 18:25

hoi ik heb er één en geen olie lekkage meer

Kilo
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 20:23
Locatie: Doorn

Bericht door Kilo » za 11 okt, 2014 18:59

Ik heb het revisie setje uit Zutphen. Werkt uitstekend.en is geen grote klus om te doen.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » za 11 okt, 2014 20:26

Die met die schroef dop bedoel je Michiel? Die gaan na een poosje soms zo vast zitten dat je een grote tang nodig hebt om ze open te draaien. Super irritant haha. Werking is wel ok voor zo ver ik weet.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 12 okt, 2014 10:03

die met de schroefdop ja.
Goed om te horen dat ze soms heel vast kunnen gaan zitten. Nu is dat met een oliefilter ook, dus daarop letten bij het vastdraaien.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1802
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » zo 12 okt, 2014 22:54

Beetje copaslip op het schroefdraad?
Heb ze bij Burton zien liggen op Spa dit weekend, ze hadden ook een andere uitvoering die meer op de originele lijkt geloof ik?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 18 okt, 2014 00:23

Dat kleine model heb ik er dus ook op zitten. Over dat vastzitten van de dop, dan draai je m gewoon te vast. Tussen duim en wijsvinger en amper kracht zetten is voldoende. De o-ring doet de rest. Klein beetje kracht bij openen is zat. Heb m echt nog niet met een tang hoeven openen.

@ Michiel van G: ik ben tevreden over de werking. Flinke onderdruk en droog luchtfilter.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » za 18 okt, 2014 10:10

Het probleem is soms de o-ring. Als je die vernaggelt of kwijt raakt (kan zomaar gebeuren) werkt het hele geval niet meer.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 18 okt, 2014 13:07

Klopt, daarom dus niet te vast aandraaien.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

pieterc
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 15:00
Locatie: Halderberge

Bericht door pieterc » zo 7 dec, 2014 18:47

Vandaag de olievulpijp gereviseerd met een setje van Burton . Was nog best een gedoe omdat ik geen slijptol oid heb. Nadat je de 2 helften met de vijl van elkaar hebt gekregen blijkt dat je nog meer van de rand bovenste gedeelte moet afvijlen omdat hij ander niet in de ring past. Ook past de ring niet zonder geweld over de voet en de ontluchtingspijpje van de olievulpijp. En nu maar hopen dat hij het doet. Daar kom ik over een paar weken pas achter.
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 7 dec, 2014 19:11

Al vaak zo'n setje gemonteerd en elke x zonder geweld hoor. Idd het ontluchtingspijpje moet je soms heel iets verbuigen. Als het goed gemonteerd is werk dit setje perfect.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Olievulpijp

Bericht door Le Patron » wo 10 dec, 2014 08:45

De revisiesetjes werken goed, er zijn imitatie pijpjes die ook goed werken, geel gepassiveerde met zwart deksel. De kleine, daar heb ik er 2 van liggen, gedemonteerd vanwege olielekkage, werken echt niet op hoger toeren gebied onder het rijden gemeten.
Voor de liefhebbers die er wel in geloven mail me en we komen er wel uit.
En we moeten niet de carteronderdruk verwarren met de onderdruk in het inlaat systeem.
De carteronderdruk ontstaat door de beweging van de zuigers naar buiten terwijl het membraan dicht slaat. Heb je een goede vulpijp en toch overdruk dan heb je een probleem met de zuigerveren.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Plaats reactie