Inslijpen kleppen blijft mislukken

Plaats reactie
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Inslijpen kleppen blijft mislukken

Bericht door Rossero » zo 21 feb, 2016 14:35

De inlaatklep van mijn cilinderkop is lek... Ik heb deze nu al 2x ingeslepen met de juiste pasta en gereedschap. Als ik op youtube kijk moet dit super simpel en redelijk snel gefixed zijn. Maar bij mij BLIJFT hij lekken, ik ben het nu wel een beetje zat... Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik ben bang dat als ik nog langer door ga met inslijpen ik de klep door de zitting heen slijp! Ik heb even een filmpje gemaakt en op youtube gezet:

https://youtu.be/10pab2l4ouE

Als ik de compressor tegen de binnenkant van de rand van de klep aanzet krijg ik aan de andere kant belletjes. Iemand enig idee van wat ik verkeerd zou kunnen doen?

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 21 feb, 2016 15:42

De lektest ken ik wel, maar met een compressor weer niet. Weet je zeker dat je hiermee de klep niet een klein beetje lift?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 21 feb, 2016 16:01

Ja, dat zou kunnen ja, maar met alleen de vloeistof er in loopt het zoo tergend langzaam weg dat ik er de eerste keer niet zeker van was dat hij lek was. Bij de eendengarage werd toen ook een compressor gebruikt en dan zie je het lek meteen. Ik heb weer even een foto gemaakt en na anderhalf uur staat het er zo bij:

Afbeelding

Er lijkt vrij weinig verdwenen te zijn maar het niveau is wel een millimeter ofzo lager. Als vloeistof heb ik WD40 gebruikt.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 21 feb, 2016 16:44

Je werkt met jouw compressordruk nu wel tegendraads.
D.w.z. normaal gesproken wordt de druk IN de cilinder opgebouwd, en niet daarbuiten.
Dus door die druk wordt de klep ook steviger in de zitting gedrukt !
Ik zou me over dat beetje vloeistof verlies wat je hebt als je geen druk geeft met de compressor, maar de vloeistof gewoon laat staan geen zorgen maken.
Wij hebben trouwens ook met vloeistof dezelfde test gedaan bij onze AZ en toen is me wel opgevallen dat als je de klep met je duim in de zitting drukt het vloeistof verlies veel minder c.q. nul is.
Er zit nu geen veerbelasting op jouw ingeslepen klep neem ik aan , bij dit experiment ?

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 21 feb, 2016 16:55

De klep zat met veer gemonteerd en volgens mij geeft die een behoorlijke druk (zeker in vergelijk met een duim). Maar natuurlijk is lucht veel dunner dan WD40 of benzine, zeker met de compressiedruk er achter. De laatste keer had ik echter het hele zooitje weer gemonteerd en nog steeds compressieverlies, dat hoop ik nu te voorkomen :roll:

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 21 feb, 2016 17:40

Hoe zien de klepzittingen en de klepranden uit. Zijn die nog mooi schuin of ingeslagen? Indien het laatste het geval is moet je de klep en zitting laten frezen want dan kun je slijpen tot je een ons weegt dat werkt dan niet meer goed.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 21 feb, 2016 20:14

lek test doe je normaal met spiritus . kleppen monteren spiritus op gieten zoals jij gedaan hebt en laten staan als i lekt zie je dat gelijk in je in of uitlaat poort. met te lang slijpen kan je de klep idd zo dun slijpen dat als i goed warm word als nog gaat lekken. revisie bedrijf vraagt in zwolle 25 euro per cil kop. Ga ik niet meer uren lopen slijpen. Gelijk nw kleppen heb je voor 40 euro perfect dichte cil kop
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

PPH
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 10 apr, 2017 10:56
Locatie: Heino

Re: Inslijpen kleppen blijft mislukken

Bericht door PPH » zo 21 jul, 2019 16:15

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Klepzitting eerst met grove en daarna fijne pasta ingeslepen maar blijft lekken (wasbenzine en klep aandrukken). Ik heb 4 nieuwe kleppen.

Welke bedrijf in Zwolle kan deze klus uitvoeren?

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Inslijpen kleppen blijft mislukken

Bericht door RobertF » zo 21 jul, 2019 18:35

Wil je het goed doen dan zitting laten frezen en kleppen laten slijpen, daarna inslijpen met pasta, er moet maar een hele dunne matte ring achterblijven op de zitting en de klep.
Monteer de klepveren maar eens, als er een mate ring is dan lekt die niet meer.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

PPH
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 10 apr, 2017 10:56
Locatie: Heino

Re: Inslijpen kleppen blijft mislukken

Bericht door PPH » wo 7 aug, 2019 12:43

Het is gelukt (met een beetje hulp). Als alles is gemonteerd dan is de lekkage opgelost.

PPH
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 10 apr, 2017 10:56
Locatie: Heino

Mehari raam afmetingen

Bericht door PPH » do 9 jan, 2020 16:33

Hallo allen,

Kan iemand me helpen aan de exacte afmetingen van de steun voor een Mehari-raam?

Het gaat om de u-vormige buis die in het subframe wordt geplaatst en waar bovenop het klapraam wordt gemonteerd.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Re: Inslijpen kleppen blijft mislukken

Bericht door wusten-fuchs » do 9 jan, 2020 22:47

compressie verlies door dat beetje lekken van je klep lijkt me bijna niet meetbaar. al een lektest gedaan bij ingebouwde motor ?? kan ook zijn dat de klep gewoon ovaal is ., of zitting oh ja in geval van ....... koop geen nieuwe kleppen ( rotzooi na 15,000 km vreet de klepspie de klep op ) goede org gebruikte en bij voorkeur gewoon door motorrevisie bedrijf laten doen . kunnen ze gelijk hardere zittingen in je uitlaat klep zetten ( gas )
wat niet kan doen we lekker toch

Plaats reactie