Vlotterkamer gereviseerde carurateur stroomt af en toe over
Vlotterkamer gereviseerde carurateur stroomt af en toe over
vorig jaar heb ik bij een bekende 2CV specialist een mooie gereviseerde carburateur gekocht voor mijn 2CV in Maleisie (afgelopen weekeind nog gebruikt voor de drivers parade voor de F1 in Sepang, zie onderstaande foto).
De auto loopt inderdaad perfect stationair en veel soepeler dan voorheen alleen ... zo af en toe (doorgaans op zeer ongelegen momenten zoals vlak voor het oprijden van het F1 circuit - oeps) stroomt zomaar ineens de vlotterkamer over en is de auto tijdelijk niet meer aan de praat te krijgen. Gisteren vlakbij de ingang van het F1 circuit nota bene (onder toeziend oog van nerveuze marshalls - Sir, is the car OK? ... yes yes, just a few minutes ...) het bovendeksel van de carburateur afgehaald, de vlotterkamer leeggeheveld en de vlottersluiting op gevoel iets opgebogen, toen deed 'ie het weer...pfew.
Waar kan dit aan liggen? Enig idee?
Zou het kunnen zijn dat de vlotternaald af en toe ineens niet goed afsluit?
Advies van harte welkom!
Arnout-Jan Everts, Kuala Lumpur, Maleisie
De auto loopt inderdaad perfect stationair en veel soepeler dan voorheen alleen ... zo af en toe (doorgaans op zeer ongelegen momenten zoals vlak voor het oprijden van het F1 circuit - oeps) stroomt zomaar ineens de vlotterkamer over en is de auto tijdelijk niet meer aan de praat te krijgen. Gisteren vlakbij de ingang van het F1 circuit nota bene (onder toeziend oog van nerveuze marshalls - Sir, is the car OK? ... yes yes, just a few minutes ...) het bovendeksel van de carburateur afgehaald, de vlotterkamer leeggeheveld en de vlottersluiting op gevoel iets opgebogen, toen deed 'ie het weer...pfew.
Waar kan dit aan liggen? Enig idee?
Zou het kunnen zijn dat de vlotternaald af en toe ineens niet goed afsluit?
Advies van harte welkom!
Arnout-Jan Everts, Kuala Lumpur, Maleisie
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Waarschijnlijk de vlotternaald die blijft hangen ja..
Laatst ook gehad bij een van onze eenden. Liep na lange stilstand wel, echter overstromen van de vlotterkamer..
je zou nog kunnen kijken of de vlotter niet stroef beweegt op het asje, maar het lijkt mij eerder dat je het in de vlotternaald moet zoeken
Laatst ook gehad bij een van onze eenden. Liep na lange stilstand wel, echter overstromen van de vlotterkamer..
je zou nog kunnen kijken of de vlotter niet stroef beweegt op het asje, maar het lijkt mij eerder dat je het in de vlotternaald moet zoeken
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1802
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Vlotterkamer gereviseerde carurateur stroomt af en toe o
Even off topic, steek je op die gave foto je tong uit naar Vettel?evea schreef:vorig jaar heb ik bij een bekende 2CV specialist een mooie gereviseerde carburateur gekocht voor mijn 2CV in Maleisie (afgelopen weekeind nog gebruikt voor de drivers parade voor de F1 in Sepang, zie onderstaande foto).
Laatst gewijzigd door deusjevo op ma 3 okt, 2016 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Vlotterkamer gereviseerde carurateur stroomt af en toe o
Naar Hamiltondeusjevo schreef:Even off topic, steek je op die gave foto je tong uit maar Vettel?evea schreef:vorig jaar heb ik bij een bekende 2CV specialist een mooie gereviseerde carburateur gekocht voor mijn 2CV in Maleisie (afgelopen weekeind nog gebruikt voor de drivers parade voor de F1 in Sepang, zie onderstaande foto).
Dank je, dat is ook mijn vermoeden. De oplossing: nieuwe vlotternaald bestellen bij leverancier? Ik zou ook kunnen proberen om de naald (of naalden, zijn het er 1 of 2? ik zie er bestaan 2 maten?) over te zetten uit mijn oude carburateur maar nadeel daarvan is weer dat die dan incompleet is.Tom Duckpower schreef:Waarschijnlijk de vlotternaald die blijft hangen ja..
Laatst ook gehad bij een van onze eenden. Liep na lange stilstand wel, echter overstromen van de vlotterkamer..
je zou nog kunnen kijken of de vlotter niet stroef beweegt op het asje, maar het lijkt mij eerder dat je het in de vlotternaald moet zoeken
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
wat is dat dan? / hoe werkt dat dan?DucKKnutsel schreef:Er bestaat een tool voor een paar euro om de vlotter af te stellen super handig ding. Grote kans idd dat de vlotter tegen de zijkant van de vlotter kamer komt.
Gave foto. Jaloers!
ik kan me er niets bij voorstellen. en ik vraag me af hoe dat heel veel makkelijker kan werken dan op de normale manier afstellen op 18 mm.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het gaat vooral om het afstellen van de vlotters zo dat ze niet aanlopen aan de wand.
Zelf heb ik daarvoor een deksel open geslepen om het allemaal zichtbaar te krijgen.
Vooral bij gebruik van de regelbare sproeier is dat wel een puntje.
Zelf heb ik daarvoor een deksel open geslepen om het allemaal zichtbaar te krijgen.
Vooral bij gebruik van de regelbare sproeier is dat wel een puntje.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Hoi allemaal,
Vanwege familieperikelen had ik even geen tijd maar nu is alles weer onder controle en ben ik vandaag maar eens aan de slag gegaan. Carburateur opengemaakt, vlotter afgesteld op 18mm, vlotternaald vervangen door de naald uit de oude carburateur, alles weer dicht, proefrijden. Na een tijdje liep de vlotterkamer weer hopeloos over. Grrr.
Vervolgens de brandstofpomp (ik had gelijk met het plaatsen van de revisie carburateur een pomp met handzwengel van een Duitse fabrikant erop gezet) maar weer vervangen door de oude originele. Weer proefgereden, het lijkt er op dat de carb nu niet overloopt. Ooit zoiets meegemaakt? Zou het kunnen zijn dat die Duitse pomp te veel druk levert?
Als het zaakje nou weer gaat overlopen zet ik de ten einde raad de oude carburateur wel weer terug. Onregelmatig stationair is nog altijd beter dan onderweg stranden met een verzopen motor ...
Vanwege familieperikelen had ik even geen tijd maar nu is alles weer onder controle en ben ik vandaag maar eens aan de slag gegaan. Carburateur opengemaakt, vlotter afgesteld op 18mm, vlotternaald vervangen door de naald uit de oude carburateur, alles weer dicht, proefrijden. Na een tijdje liep de vlotterkamer weer hopeloos over. Grrr.
Vervolgens de brandstofpomp (ik had gelijk met het plaatsen van de revisie carburateur een pomp met handzwengel van een Duitse fabrikant erop gezet) maar weer vervangen door de oude originele. Weer proefgereden, het lijkt er op dat de carb nu niet overloopt. Ooit zoiets meegemaakt? Zou het kunnen zijn dat die Duitse pomp te veel druk levert?
Als het zaakje nou weer gaat overlopen zet ik de ten einde raad de oude carburateur wel weer terug. Onregelmatig stationair is nog altijd beter dan onderweg stranden met een verzopen motor ...
Ijzerslijpsel? Wow!!David schreef:Ik heb een identiek probleem gehad met een dergelijke gereviseerde carburateur van B.....
Het blijkt dat in sommige exemplaren na revisie ijzerslijpsel achter is gebleven. Vraag mij niet hoe het kan, maar het komt exemplarisch voor.
Schoonmaken is de enige remedie.
Ik neem aan dat zich dat ophoopt onderin de vlotterkamers (gewicht)? Of komt het op de een of andere manier ook bij de vlotternaald. Helaas las ik je bericht zojuist pas (dus nadat ik de carburateur open en weer dicht gemaakt had) anders had ik daar vanmorgen zeker op gelet.
Het gekke is dat ik eerst probleemloos een aantal ritten gemaakt heb (zo'n 500km over een paar maanden tijd) en dat nu ineens het probleem optreedt.
Momenteel hou ik het er op dat die replica benzinepomp met handzwengel (die ik tegelijk met die revisie carburateur gemonteerd had) teveel druk leverde en dat de vlotternaald dus niet helemaal afsloot. Zodra ik weer tijd heb ga ik weer een stuk rijden en dan hopelijk probleemloos. Indien ja, dan was het dus de benzinepomp. Indien toch weer problemen, ... oude carburateur weer terug zetten?