Vlotterkamer gereviseerde carurateur stroomt af en toe over

Gebruikersavatar
evea
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 okt, 2010 18:31
Locatie: Shah Alam, Maleisie

Vlotterkamer gereviseerde carurateur stroomt af en toe over

Bericht door evea » ma 3 okt, 2016 14:19

vorig jaar heb ik bij een bekende 2CV specialist een mooie gereviseerde carburateur gekocht voor mijn 2CV in Maleisie (afgelopen weekeind nog gebruikt voor de drivers parade voor de F1 in Sepang, zie onderstaande foto).

De auto loopt inderdaad perfect stationair en veel soepeler dan voorheen alleen ... zo af en toe (doorgaans op zeer ongelegen momenten zoals vlak voor het oprijden van het F1 circuit - oeps) stroomt zomaar ineens de vlotterkamer over en is de auto tijdelijk niet meer aan de praat te krijgen. Gisteren vlakbij de ingang van het F1 circuit nota bene (onder toeziend oog van nerveuze marshalls - Sir, is the car OK? ... yes yes, just a few minutes ...) het bovendeksel van de carburateur afgehaald, de vlotterkamer leeggeheveld en de vlottersluiting op gevoel iets opgebogen, toen deed 'ie het weer...pfew.

Waar kan dit aan liggen? Enig idee?

Zou het kunnen zijn dat de vlotternaald af en toe ineens niet goed afsluit?

Advies van harte welkom!

Arnout-Jan Everts, Kuala Lumpur, Maleisie

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 3 okt, 2016 14:53

Waarschijnlijk de vlotternaald die blijft hangen ja..

Laatst ook gehad bij een van onze eenden. Liep na lange stilstand wel, echter overstromen van de vlotterkamer..

je zou nog kunnen kijken of de vlotter niet stroef beweegt op het asje, maar het lijkt mij eerder dat je het in de vlotternaald moet zoeken
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1802
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Vlotterkamer gereviseerde carurateur stroomt af en toe o

Bericht door deusjevo » ma 3 okt, 2016 14:58

evea schreef:vorig jaar heb ik bij een bekende 2CV specialist een mooie gereviseerde carburateur gekocht voor mijn 2CV in Maleisie (afgelopen weekeind nog gebruikt voor de drivers parade voor de F1 in Sepang, zie onderstaande foto).

Afbeelding
Even off topic, steek je op die gave foto je tong uit naar Vettel? :P
Laatst gewijzigd door deusjevo op ma 3 okt, 2016 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 3 okt, 2016 16:35

Bij 1 van mijn auto's had ik een paasje het probeleem dat de vlotter tegen de zijkant van de vlotterkamer aanliep.
Bij een lange bocht naa rlinks hield de motor dan in.
Na een tik op de carburateur liep hij dan wel weer.
De oplossing was toen ook het verbuigen van de bevestiging van de vlotter.

Gebruikersavatar
evea
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 okt, 2010 18:31
Locatie: Shah Alam, Maleisie

Re: Vlotterkamer gereviseerde carurateur stroomt af en toe o

Bericht door evea » ma 3 okt, 2016 17:05

deusjevo schreef:
evea schreef:vorig jaar heb ik bij een bekende 2CV specialist een mooie gereviseerde carburateur gekocht voor mijn 2CV in Maleisie (afgelopen weekeind nog gebruikt voor de drivers parade voor de F1 in Sepang, zie onderstaande foto).

Afbeelding
Even off topic, steek je op die gave foto je tong uit maar Vettel? :P
Naar Hamilton ;-)

Gebruikersavatar
evea
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 okt, 2010 18:31
Locatie: Shah Alam, Maleisie

Bericht door evea » ma 3 okt, 2016 17:08

Tom Duckpower schreef:Waarschijnlijk de vlotternaald die blijft hangen ja..

Laatst ook gehad bij een van onze eenden. Liep na lange stilstand wel, echter overstromen van de vlotterkamer..

je zou nog kunnen kijken of de vlotter niet stroef beweegt op het asje, maar het lijkt mij eerder dat je het in de vlotternaald moet zoeken
Dank je, dat is ook mijn vermoeden. De oplossing: nieuwe vlotternaald bestellen bij leverancier? Ik zou ook kunnen proberen om de naald (of naalden, zijn het er 1 of 2? ik zie er bestaan 2 maten?) over te zetten uit mijn oude carburateur maar nadeel daarvan is weer dat die dan incompleet is.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 3 okt, 2016 20:33

Er zit maar 1 naald in. De naald.van de oude carburateur in de nieuwe zetten is te proberen. En dan de nieuwe in de oude. Zo houd je hem compleet. Het is echt een dingetje van niks.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » di 4 okt, 2016 11:37

Er bestaat een tool voor een paar euro om de vlotter af te stellen super handig ding. Grote kans idd dat de vlotter tegen de zijkant van de vlotter kamer komt.
Gave foto. Jaloers! :)
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 4 okt, 2016 22:46

Ik heb een identiek probleem gehad met een dergelijke gereviseerde carburateur van B.....
Het blijkt dat in sommige exemplaren na revisie ijzerslijpsel achter is gebleven. Vraag mij niet hoe het kan, maar het komt exemplarisch voor.
Schoonmaken is de enige remedie.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 5 okt, 2016 09:59

DucKKnutsel schreef:Er bestaat een tool voor een paar euro om de vlotter af te stellen super handig ding. Grote kans idd dat de vlotter tegen de zijkant van de vlotter kamer komt.
Gave foto. Jaloers! :)
wat is dat dan? / hoe werkt dat dan?

ik kan me er niets bij voorstellen. en ik vraag me af hoe dat heel veel makkelijker kan werken dan op de normale manier afstellen op 18 mm.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » wo 5 okt, 2016 11:25

Deze tool?
Afbeelding

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 5 okt, 2016 16:03

Het gaat vooral om het afstellen van de vlotters zo dat ze niet aanlopen aan de wand.
Zelf heb ik daarvoor een deksel open geslepen om het allemaal zichtbaar te krijgen.
Vooral bij gebruik van de regelbare sproeier is dat wel een puntje.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 6 okt, 2016 23:20

Heb je m al open gehad en schoongemaakt?

Gebruikersavatar
evea
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 okt, 2010 18:31
Locatie: Shah Alam, Maleisie

Bericht door evea » vr 14 okt, 2016 16:56

Hoi allemaal,

Vanwege familieperikelen had ik even geen tijd maar nu is alles weer onder controle en ben ik vandaag maar eens aan de slag gegaan. Carburateur opengemaakt, vlotter afgesteld op 18mm, vlotternaald vervangen door de naald uit de oude carburateur, alles weer dicht, proefrijden. Na een tijdje liep de vlotterkamer weer hopeloos over. Grrr.

Vervolgens de brandstofpomp (ik had gelijk met het plaatsen van de revisie carburateur een pomp met handzwengel van een Duitse fabrikant erop gezet) maar weer vervangen door de oude originele. Weer proefgereden, het lijkt er op dat de carb nu niet overloopt. Ooit zoiets meegemaakt? Zou het kunnen zijn dat die Duitse pomp te veel druk levert?

Als het zaakje nou weer gaat overlopen zet ik de ten einde raad de oude carburateur wel weer terug. Onregelmatig stationair is nog altijd beter dan onderweg stranden met een verzopen motor ...

Gebruikersavatar
evea
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 okt, 2010 18:31
Locatie: Shah Alam, Maleisie

Bericht door evea » vr 14 okt, 2016 17:44

David schreef:Ik heb een identiek probleem gehad met een dergelijke gereviseerde carburateur van B.....
Het blijkt dat in sommige exemplaren na revisie ijzerslijpsel achter is gebleven. Vraag mij niet hoe het kan, maar het komt exemplarisch voor.
Schoonmaken is de enige remedie.
Ijzerslijpsel? Wow!!

Ik neem aan dat zich dat ophoopt onderin de vlotterkamers (gewicht)? Of komt het op de een of andere manier ook bij de vlotternaald. Helaas las ik je bericht zojuist pas (dus nadat ik de carburateur open en weer dicht gemaakt had) anders had ik daar vanmorgen zeker op gelet.

Het gekke is dat ik eerst probleemloos een aantal ritten gemaakt heb (zo'n 500km over een paar maanden tijd) en dat nu ineens het probleem optreedt.
Momenteel hou ik het er op dat die replica benzinepomp met handzwengel (die ik tegelijk met die revisie carburateur gemonteerd had) teveel druk leverde en dat de vlotternaald dus niet helemaal afsloot. Zodra ik weer tijd heb ga ik weer een stuk rijden en dan hopelijk probleemloos. Indien ja, dan was het dus de benzinepomp. Indien toch weer problemen, ... oude carburateur weer terug zetten?

Plaats reactie