electrische brandstofpomp

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2462
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

electrische brandstofpomp

Bericht door Michiel van G. » zo 9 okt, 2016 11:50

Gisteren dacht ik op mijn Dyane even een elektrische brandstofpomp te plaatsen.
Maar wat schetste mijn verbazing, de vlotterkamer werd niet afgesloten en dus stroomde de carburateur over.
Hoe kan dit? de vlotternaald beweegt goed...
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9234
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 9 okt, 2016 12:33

Teveel druk, waardoor de vlotternaald de druk niet aan kan en alsnog gaat lekken?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2462
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 9 okt, 2016 16:14

het is er een voor een kever met carb, 0,2 bar?
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » zo 9 okt, 2016 22:29

Michiel van G. schreef:het is er een voor een kever met carb, 0,2 bar?
Heb ik ook nog eentje liggen, wil 'm ook eens monteren.

Heb jij de oude pomp laten zitten, of er een blindplaatje voor gemaakt?
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2462
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 9 okt, 2016 23:03

in dit geval had ik 'm laten zitten, met de elektrische pomp als ondersteuning. Maar ja, bij mij ging dat dus niet goed.
Zet 'm wel op m'n Seat Marbella. Eens kijken hoe 'ie daar functioneert.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » zo 9 okt, 2016 23:15

Een Kever heeft ook een Solex carburateur met zo'n zelfde soort vlotternaald.

Zou toch moeten werken zou je zeggen....

Heb je de elektrische pomp al geprobeerd zonder ondersteuning van de mechanische pomp?
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 11 okt, 2016 10:04

Waarom wil je een elektrische pomp?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2746
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 11 okt, 2016 19:31

Om brandstof in de carburateur te krijgen?

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 11 okt, 2016 21:28

Thijs schreef:Om brandstof in de carburateur te krijgen?
Meen je dat nou????
Moet dat dan :?: :?:

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 11 okt, 2016 21:29

Maar even serieus, waarom elektrisch?
Voldoet de gewone niet dan?

Gebruikersavatar
evea
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 27 okt, 2010 18:31
Locatie: Shah Alam, Maleisie

Bericht door evea » vr 14 okt, 2016 17:53

Heb net toevallig vanochtend en deel middag lopen worstelen met een identiek probleem: overstromen carburateur. Bleek uiteindelijk (althans, dat is mijn voorlopige conclusie) aan een replica mechanische brandstofpomp met handzwengel te liggen die kennelijk teveel druk leverde voor het vlotternaaldje.
In de het werkplaatshandboek 2CV staat hoe je een testopstellling kan maken en de opvoerdruk kan controleren: mag als niet meer dan 0.2 bar zijn.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2462
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 14 okt, 2016 21:20

David schreef:Waarom wil je een elektrische pomp?
Omdat het na de winterstop heel lang duurt voordat hij start...
Verbruik: Afbeelding

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2746
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 14 okt, 2016 22:34

Ik heb wel eens gedacht er zo'n rubber balpompje van een buitenboordmotor tussen te zetten....

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 14 okt, 2016 23:21

Wil je die dan voor de benzinepomp zetten?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » za 15 okt, 2016 09:52

Na de winterstop blaas ik altijd eerst even in de tank, en ze slaan dan bij mij altijd vlot aan :)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie