Pagina 1 van 4

electrische brandstofpomp

Geplaatst: zo 9 okt, 2016 11:50
door Michiel van G.
Gisteren dacht ik op mijn Dyane even een elektrische brandstofpomp te plaatsen.
Maar wat schetste mijn verbazing, de vlotterkamer werd niet afgesloten en dus stroomde de carburateur over.
Hoe kan dit? de vlotternaald beweegt goed...

Geplaatst: zo 9 okt, 2016 12:33
door Punky
Teveel druk, waardoor de vlotternaald de druk niet aan kan en alsnog gaat lekken?

Geplaatst: zo 9 okt, 2016 16:14
door Michiel van G.
het is er een voor een kever met carb, 0,2 bar?

Geplaatst: zo 9 okt, 2016 22:29
door bebe
Michiel van G. schreef:het is er een voor een kever met carb, 0,2 bar?
Heb ik ook nog eentje liggen, wil 'm ook eens monteren.

Heb jij de oude pomp laten zitten, of er een blindplaatje voor gemaakt?

Geplaatst: zo 9 okt, 2016 23:03
door Michiel van G.
in dit geval had ik 'm laten zitten, met de elektrische pomp als ondersteuning. Maar ja, bij mij ging dat dus niet goed.
Zet 'm wel op m'n Seat Marbella. Eens kijken hoe 'ie daar functioneert.

Geplaatst: zo 9 okt, 2016 23:15
door bebe
Een Kever heeft ook een Solex carburateur met zo'n zelfde soort vlotternaald.

Zou toch moeten werken zou je zeggen....

Heb je de elektrische pomp al geprobeerd zonder ondersteuning van de mechanische pomp?

Geplaatst: di 11 okt, 2016 10:04
door David
Waarom wil je een elektrische pomp?

Geplaatst: di 11 okt, 2016 19:31
door Thijs
Om brandstof in de carburateur te krijgen?

Geplaatst: di 11 okt, 2016 21:28
door David
Thijs schreef:Om brandstof in de carburateur te krijgen?
Meen je dat nou????
Moet dat dan :?: :?:

Geplaatst: di 11 okt, 2016 21:29
door David
Maar even serieus, waarom elektrisch?
Voldoet de gewone niet dan?

Geplaatst: vr 14 okt, 2016 17:53
door evea
Heb net toevallig vanochtend en deel middag lopen worstelen met een identiek probleem: overstromen carburateur. Bleek uiteindelijk (althans, dat is mijn voorlopige conclusie) aan een replica mechanische brandstofpomp met handzwengel te liggen die kennelijk teveel druk leverde voor het vlotternaaldje.
In de het werkplaatshandboek 2CV staat hoe je een testopstellling kan maken en de opvoerdruk kan controleren: mag als niet meer dan 0.2 bar zijn.

Geplaatst: vr 14 okt, 2016 21:20
door Michiel van G.
David schreef:Waarom wil je een elektrische pomp?
Omdat het na de winterstop heel lang duurt voordat hij start...

Geplaatst: vr 14 okt, 2016 22:34
door Thijs
Ik heb wel eens gedacht er zo'n rubber balpompje van een buitenboordmotor tussen te zetten....

Geplaatst: vr 14 okt, 2016 23:21
door deusjevo
Wil je die dan voor de benzinepomp zetten?

Geplaatst: za 15 okt, 2016 09:52
door Bertje Beige
Na de winterstop blaas ik altijd eerst even in de tank, en ze slaan dan bij mij altijd vlot aan :)