Revisie carburator

Plaats reactie
Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Revisie carburator

Bericht door Nic » ma 28 nov, 2016 22:31

Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum en heb me enkele weken geleden een saus ente aangekocht.
Het betreft een 2cv6 club uit 1987.

Nu heb ik reeds verschillende dingen vervangen en ben ik toegekomen aan de carburateur.
Deze ga ik reviseren en heb hem reeds gedemonteerd.

Nu ben ik al 2 rare dingen tegengekomen,

1: in de dikke voetpakking zit een gaatje naar buiten toe van +- 3mm met aan de buitenkant een rubber slangetje op van 3cm.

2: bij het demonteren van de carbu merkte ik benzine op die lekte op de motor, na veel gepier bleekt het benzine te zijn die uit het spruitstuk lekt. (Door te spelen met de benzineinspuiting :) )
Als ik remreiniger in het spruitstuk spuit lekt deze door een fijn gaatje weg...

Beide dingen lijken me bronnen van valse lucht? Of zit hier meer logica achter?

Met vriendelijke groet,

Nic

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 636
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » ma 28 nov, 2016 22:40

Welkom op t forum!

Dat pakking verhaal komt me niet bekend voor, maar dat gaatje in het spruitstuk hoort er in te zitten....geloof dat het met verzuipen te maken heeft.

Maar komen vast verhelderen antwoorden.

Succes met revisie van je carburateur, flink klusje, zeker met al die veertjes en zo.
Als t hobby is, vooral doen....maar inleveren tegen gereviseerde is bijna niet tegen op te klooien en je moet echte veel goed materiaal in huis hebben (ultrasone en zo...).
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 29 nov, 2016 10:00

Dat gaatje in de pakking is niet origineel 2CV maar wordt wel eens gebruikt voor een systeem van vacuum vervroeging bij een bepaalde versie 123 ontsteking en bij de Visa motor.
Het gaatje in het spruitstuk is inderdaad voor het afvoeren van overtollige vloeibare benzine.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 29 nov, 2016 10:07

André Post schreef:Dat gaatje in de pakking is niet origineel 2CV maar wordt wel eens gebruikt voor een systeem van vacuum vervroeging bij een bepaalde versie 123 ontsteking en bij de Visa motor.
inderdaad. je kan er ook een vaccuum (economy) meter op aan sluiten. dat heb ik. Toegegevn het is meer voor de lol dan dat je er echt iets aan hebt.

maar goed, dat gat in die voetpakking moet dicht! (of aangesloten op 123 of vacuum meter oid)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » di 29 nov, 2016 10:59

Hallo,

Alvast bedankt voor de reacties.
Er zit weldegelijk een 123 op maar de standaard versie dus zonder vervroeging...
Ik hou alvast de dikke pakking bij dan voor latere tuningverhalen😁

Mvg Nic

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » di 29 nov, 2016 23:19

Iemand een idee waarom ze bij de revisieset enkel dit plaatje meegeven ipv het materiaal voor het chokevacuumpompje?

Weet iemand wat de functie is van dat chokevacuumpompje?

Afbeelding

Mvg Nic

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » di 29 nov, 2016 23:45

Nic schreef:Iemand een idee waarom ze bij de revisieset enkel dit plaatje meegeven ipv het materiaal voor het chokevacuumpompje?

Weet iemand wat de functie is van dat chokevacuumpompje?

Afbeelding

Mvg Nic
Dat hele chokevacuumpompje mag je verwijderen en er dit plaatje voor terug plaatsen. (wel een pakking er onder).
Eendracht maakt macht.

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » wo 30 nov, 2016 07:42

Enig idee waarom?

Mvg Nic

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 30 nov, 2016 12:56

Dat zal wel goedkoper zijn...

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » wo 30 nov, 2016 14:21

En dan voor de meer bedeelden onder ons, iemand een idee wat die chokevacuumpomp juist doet?

Mvg Nic

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 30 nov, 2016 16:00

die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » vr 2 dec, 2016 21:55

Ah merci!

Dit is een duidelijk antwoord.
Merci voor de hulp forummers!

Mvg Nic

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 2 dec, 2016 22:32

Graag gedaan. Ik wist zelf ook niet (meer) precies hoe het zat dus was zelf ook nieuwsgierig :)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie