Choke perikelen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RemkoO
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 14 feb, 2021 09:34
Locatie: Gilze
Contacteer:

Choke perikelen

Bericht door RemkoO » zo 21 mar, 2021 21:32

Hoi,

Ik heb al een tijdje dat de choke niet lekker werkt. Na een koude start en eventueel gebruik van de choke is het voortdurend zoeken naar de juiste positie van het pinnetje op het dashboard: te veel, te weinig, moeite met starten met een koude of warme motor - steeds gedoe.

Vandaag eens onder motorkap gedoken en daar blijkt de chokeklep hartstikke los op de carburateur te zitten:

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand toevallig een foto van hoe het bij hem/haar er onder de kap uit ziet? Ik sla er de Vraagbaak van Olyslager op na en zie een prachtige tekening, maar een hedendaagse foto (of tip) zegt toch meer dan dat ;-).

Alvast bedankt!
Remko.
Citroën Ami8 1969

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Choke perikelen

Bericht door Erikjan » zo 21 mar, 2021 21:52

Je mist een bout. Die is er uit getrilt ik kijk even voor een foto.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RemkoO
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 14 feb, 2021 09:34
Locatie: Gilze
Contacteer:

Re: Choke perikelen

Bericht door RemkoO » ma 22 mar, 2021 08:48

Erikjan schreef: zo 21 mar, 2021 21:52 Je mist een bout. Die is er uit getrilt ik kijk even voor een foto.
Hoi Erikjan, super! Dat is een prachtige foto als 'voorbeeldplaatje'. Heel erg bedankt!
Citroën Ami8 1969

KarelMarien!
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 1 jun, 2020 17:34

Re: Choke perikelen

Bericht door KarelMarien! » ma 22 mar, 2021 12:09

Hallo remko,
Ik las dat de chokepin moest bedienen maar er zit een knop aan de pin. Is die er soms af? Als je goed kijk ontbreek er nog wat aan de carburateur. Bij die grote veer hoort iets van een tegenhouder te zitten een pen of zo. Je ziet nog een gat met schroefdraad zitten. Bij de gaskabel aansluiting zit voor nood een boutje in gedraaid. er hoort een pennetje met een gaatje er in die je er door moet steken en een borgveertje aan het eind moet borgen. als dat weer goed zit gaat gas geven ook veel soepeler. Misschien een idee om naar het ami magazijn te komen met de ami? onderdelen genoeg om dit probleem op te lossen en misschien zijn er nog andere dingen die ze daar opvallen die niet goed zijn. Ik las uit eerdere berichten dat je lid ben van de amivereniging. Als je daar komt gaat een wereld voor je open. Je hoeft niet op sites te zoeken want daar ligt het er gewoon.

Gebruikersavatar
RemkoO
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 14 feb, 2021 09:34
Locatie: Gilze
Contacteer:

Re: Choke perikelen

Bericht door RemkoO » ma 22 mar, 2021 16:40

Hallo Karel,

Dat is idd een hele goede suggestie. Ik wilde daar al eens langsgaan binnenkort, want heb nog wat meer nodig. (Moet even kijken of dat mogelijk is op afspraak, want de gebruikelijke openingstijden zijn er nu natuurlijk niet.) En een eerste snelle blik op de twee foto's naast elkaar deed me al bevroeden dat er meer aan de hand is.

Bedankt voor de tip!

Vriendelijke groet,
Remko.
Citroën Ami8 1969

Plaats reactie