Basis instelling 26/35 carburateur

F.M.v.Remmerden
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: di 5 apr, 2005 20:06
Locatie: Amersfoort

Basis instelling 26/35 carburateur

Bericht door F.M.v.Remmerden » za 8 mei, 2021 18:04

Hoi,

Ik ben niet zo heel actief op het forum, maar heb een vraag over de basis instelling van de 26/35 register carburateur, die denk ik meer 2CV eigenaren aangaat.

Er wordt vermeld dat bij slecht oppakken en/of geen of weinig effect van op stellen van de mengselstel schroef eerst terug naar de basis gegaan moet worden en dit is mij geheel onduidelijk.
Voornamelijk dit: "Choke uittrekken, gasklepaanslagschroef losdraaien en dan indraaien tot hij tegen de schijf op de chokeklep rust, dan nog twee hele slagen indraaien."
Als ik mijn choke uittrek (de choke dus inschakel, waarbij de kabel aangetrokken is en verhoogd stationair en de choke klep dicht is) dan kan ik gasklepaanslagschroef helemaal verwijderen en komt de houder waar de gasklepaanslagschroef in zit nog tegen de choke schijf aan, dus raakt de gasklepaanslagschroef direct (zonder ook maar een slag te maken) de choke schijf.
Klopt dit of moet deze afstelling toch gedaan worden met de choke uitgeschakeld?

Als aanvulling, Carb is geheel schoon, sproeiers uitgeblazen even als kanaaltjes, correcte vlotterhoogte (18mm), goede carburateur deksel pakking, geen valse lucht voetpakking, kleppen gesteld.

Plaats reactie