Kleppen stellen bij warme motor
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Even met een schroevendraaier tegen je oor luisteren waar het vandaan komt.
Ik denk dat je nu 1 of 2 nokvolgers hoort.
Deze hebben door de geringe klepspeling extra slijtage gehad.
Ik denk dat je nu 1 of 2 nokvolgers hoort.
Deze hebben door de geringe klepspeling extra slijtage gehad.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Wat ik weet is dat het geluid beter hoorbaar werd bij wat meer toeren. Maar dat van die nokvolgers zou kunnen, dan moeten we de koppen er eens afhalen.Ramon schreef:kan je dan je kleppen niet wat strakker zetten totdat je de nokvolger niet meer hoort!?
nokvolgers hoor je vaak bij stationair draaien van de motor.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
ik irriteer me aan de tik. het is ook meer een klapje dan een tik.ik ga die nokvolgers eens checken.
vanochtend deed ie ook raar: rijden ging prima maar stationair viel ie uit... dus ik me carb weer bekeken...nix mis. stationair afstelling opnieuw gedaan...nog steeds viel ie uit. bougies bekeken of ze goed vonkten...jep deed het prima..beetje zwart..dus wat meer lucht erbij. maar nog steeds viel ie uit. ik ben maar gewoon naar huis gereden, want het eten stond te wachten. eenmaal thuis aangekomen liep ie weer stationair...vreemd, maar beter dat ei et weer doet
vanochtend deed ie ook raar: rijden ging prima maar stationair viel ie uit... dus ik me carb weer bekeken...nix mis. stationair afstelling opnieuw gedaan...nog steeds viel ie uit. bougies bekeken of ze goed vonkten...jep deed het prima..beetje zwart..dus wat meer lucht erbij. maar nog steeds viel ie uit. ik ben maar gewoon naar huis gereden, want het eten stond te wachten. eenmaal thuis aangekomen liep ie weer stationair...vreemd, maar beter dat ei et weer doet
i feel as fit as ten men, 9 dead and one dying
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2154
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Terugkomend op het harde getik waar jullie over schrijven: daar heb ik ook last van, nadat ik 1 cilinderkop had vervangen en de klepspeling heb afgesteld.
Ik hoor ze tijdens het rijden, maar alleen als de motor warm gedraaid is. Stationair hoor je ze ook, maar veel minder dan wanneer ik rijd. Ik vind het een irritant geluid en luister liever naar het mooie geluidje zoals het eerder was!
Resonantie lijkt mij niet het probleem, want het klinkt echt metaalachtig.
Het gaat om een 2cv6 motor. 1980 is bouwjaar.
Iemand??
Ik hoor ze tijdens het rijden, maar alleen als de motor warm gedraaid is. Stationair hoor je ze ook, maar veel minder dan wanneer ik rijd. Ik vind het een irritant geluid en luister liever naar het mooie geluidje zoals het eerder was!
Resonantie lijkt mij niet het probleem, want het klinkt echt metaalachtig.
Het gaat om een 2cv6 motor. 1980 is bouwjaar.
Iemand??
De tik komt van de linkercilinderkop die ik laatst heb vervangne heb ik vandaag duidelijk gehoord.
Daar baal ik wel een beetje van..
Maar goed, wat kan het dan zijn? Ik heb eerder welleens een hangende klep gehad, m.a.w. de klepsteel (een beetje) bleef hangen , zodat de afstand tussen tuimelaar en klepsteel groter werd: dus veel meer getik..
Het gekke is dat het niet altijd gebeurd: dat getik.. misschien een vuiltje in die omgeving, of tussen de veer?
Kan iemand meegaan in die theorie?
Daar baal ik wel een beetje van..
Maar goed, wat kan het dan zijn? Ik heb eerder welleens een hangende klep gehad, m.a.w. de klepsteel (een beetje) bleef hangen , zodat de afstand tussen tuimelaar en klepsteel groter werd: dus veel meer getik..
Het gekke is dat het niet altijd gebeurd: dat getik.. misschien een vuiltje in die omgeving, of tussen de veer?
Kan iemand meegaan in die theorie?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Het zal wel niet maar misschien de kleppendeksels te strak aangedraaid. Ik heb pas een eend van iemand na gekeken daar waren de kleppendeksels zo vast gezet dat de tuimelaars tegen het deksel kwamen. Zo erg zelfs dat er al putten aan de binnenkant van de deksel zitten. Die deksels kon ik gelijk weg gooien. Ik doe ze altijd handvast en dan nog een slag met de sleutel. Dan is het meestal lekvrij. Als er toch een drupje olie aan komt nog een kwartslag. Helpt dat niet pakking vervangen.