Restauratie koets

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Michelke82
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: do 11 mei, 2023 11:03

Restauratie koets

Bericht door Michelke82 » wo 22 mei, 2024 22:04

Beste allemaal!

Ik rijd in een goede 2cv6 uit 1985. Het chassis is hard en technisch is de eend goed.
Deuren en spatborden zijn ook hard...
Maar de koets behoeft aandacht.

Bodem is al eens vernieuwd, maar nu is de voetenbak aan de beurt, hele voorruitframe met motorkapscharnier, beide staartpunten, nieuwe bodem bagageruimte en beide parafanen. Met name het stuk met de bevestigingsbout voor het spatbord.

2. Problemen.
1. Ik kan wel wat sleutelen, maar totaal niet lassen
2. Ik woon in Noorwegen.

Hier in Noorwegen heb ik nog niemand gevonden die eendenstaal wil lassen en daar ook ervaring mee heeft.
En in Nederland zijn er meer lassers met ervaring. Uiteraard kan ik de eend naar en bekende garage brengen, maar budget is ook een dingetje...

Ik stel me zo voor dat ik de eend in het najaar naar nederland rijd, bij mijn ouders scheid ik dan koets en chassis en dan kan ik evt de koets bij iemand langsbrengen. Iemand die er in de herfst / winter weer een goede harde koets van kan maken.

In het voorjaar haal ik dan de koets op en breng deze naar een spuiter. Evt kan spuitklaar maken en spuiten ook bij een afspraak inbegrepen zitten.

Wie is er eventueel geinteresseerd in dit stukje werk en wil fotos zien en in een videogesprek de eend bezichtigen.
Ben ook uiteraard geinteresseerd in de prijs, eerdere lasprojecten etc.
Misschien kan ik lokken met een paar weken onze woning in Noorwegen gebruiken als (deel-)betaling?

Ik hoor graag van jullie!

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: Restauratie koets

Bericht door gillis » do 23 mei, 2024 08:07

He Micheleke,

Dat is een hele klus.

De tussen de vele eenden boeren in Nederland zitten ook genoeg net schappelijke prijzen.
Voordeel is dat ze veel ervaring hebben en het meteen goed doen

Weet niet waar *thuis" is in Nederland, maar er is genoeg keuze.
Even rond bellen en mailen voor prijzen, dan heb je ook een goede indicatie voor wat het sowieso kost.
onder druk wordt alles vloeibaar

Michelke82
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: do 11 mei, 2023 11:03

Re: Restauratie koets

Bericht door Michelke82 » vr 24 mei, 2024 16:29

Dankjewel @gillis.
Thuis is in Sittard ;)

Goede commerciele eendenlassers in mijn omgeving?

Kundige hobbyisten met tijdoverschot aankomende herfst / winter?

Plaats reactie