Bericht
door schermer » zo 29 jun, 2025 01:53
Om even terug te gaan naar het eerste bericht. Nee, dit is nooit door citroen geleverd. Er waren meerdere bedrijfjes die dit soort bakken maakten voor de eend. Een van de bekendste hier is palma, vandaar dat die dingen in Nederland vaak een palmabak heten. Deze bak stond een tijdje geleden op marktplaats en is volgens mij een stukje huisvlijt. Niks mis mee, als het werkt, dan werkt het.
Met de palmabak erop verbeterd de stroomlijn van de eend ook iets, er is wat minder zuiging aan de achterkant, kan zomaar 5 km/h schelen.
De bakken zijn allemaal van kunsstof dus zwaar beladen is sowieso niet aan te raden, zware dingen in de kofferbak, het lichtere spul in de kofferbakvergroter. Wij doen er meestal slaapzakken of zoiets in.
Zelf gebruik ik hem vooral bij het kamperen. Wat ook fijn is, wanneer je een aanhangertje of vouwwagen trekt dan zorgt de palmabak ervoor dat de luchtstroom wat beter over de aanhanger word geleid. Je voelt hem duidelijk minder trekken. Wanneer we met de camplet vouwwagen naar een meeting gaan zit er vaak bijna niets in de palmabak. Alles past in de vouwwagen, maat.toch monteer ik de palmabak, rijd gewoon lekkerder.
Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk