Stoel bekleden

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Paling
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di 6 okt, 2015 15:19
Locatie: Heemstede

Stoel bekleden

Bericht door Paling » do 14 apr, 2016 19:19

Kan iemand mij vertellen hoe ik de hoes (ecossais) voor de achterbank moet bevestigen aan de ziJkant van de rugleuning? Er loopt daar een skai tunneltje waar iets in zou kunnen. Het is niet recht en ik weet ook niet wat ik met de losse flapjes aan de onderzijde moet doen. De rest zit erop, maar dit... :(

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 15 apr, 2016 07:09

In de tunneltjes horen origineel dunne metalen stangetjes. Deze kun je dan weer in de twee openingen in het bankframe steken zodat de bekleding strak komt te zitten.
Als de atangetjes ontbreken even een paar scoren.
Citroén rolls better than a Rolls!

Paling
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di 6 okt, 2015 15:19
Locatie: Heemstede

stoel bekleden

Bericht door Paling » vr 15 apr, 2016 10:19

Dank je wel voor je reactie, maar die stangetjes zitten er al in, twee lange horizontaal: "in de nek" en "bij de enkels". Het gaat me nu om de twee verticale biezen, links en rechts aan de zijkanten van het bankje. Ik kan niet zien hoe daar een stangetje in zou passen: onder zit nog wel een gat in het frame, maar boven niet. Bovendien lijkt de kromming van de tunnel/bies niet geschikt voor een stangetje?

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 15 apr, 2016 12:19

De stangen aan de zijkant zitten er al doorheen.
Je bedoeld denk ik de flapjes in de hoeken van de bekleding (tussen rugleuning en zitting)? Die kan je onder de bank vast zetten met een krammetje. Kan ook met een tyrapp of iets soortgelijks. Misschien een fototje.
Citroén rolls better than a Rolls!

Paling
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di 6 okt, 2015 15:19
Locatie: Heemstede

Bericht door Paling » ma 18 apr, 2016 17:49

Bij mij waren geen stangetjes al in de stof. Ik heb het nu met een strak touwtje redelijk opgelost. Dank voor je tijd en moeite. Trouwens... hoe laat ik een foto zien op deze site?

Plaats reactie