drupdrup

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
elfried
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
Locatie: watervliet

drupdrup

Bericht door elfried » do 9 mar, 2017 11:52

alles heb ik geprobeerd, de ventilatieklep heb ik helemaal dicht gekit van buitenaf
het voorruitraamrubber ook dichtgekit en de ruitewisserarmpjes dichtgemaakt met remcupjes en toch blijft er water binnenkomen
ik heb de ruitewissermotorbeplating weggenomen en gisteren tijdens een hoosbui gekeken en het water komt dus echt van onder het raamrubber lijk t het wel , de klep en de ruitewisserarmpjes zitten lager en daar komt niks door
hoe kan het water langs de raamrubber nog naar binnen komen???? ik snap er niks meer van

iemand toch nog een idee

dit ois echt wel vervelend ,alle dashboard bekleding en dergelijke zal ik moeten vernieuwen ,tot daar aan toe maar zolang het lekt kan ik er zelfs niet an beginnen

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » do 9 mar, 2017 15:47

Is je motorkap schanier in orde? Met andere woorden goed afgekit en geen verborgen roest?

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » do 9 mar, 2017 19:52

Je hebt de woonplaats ook niet echt mee. :wink:
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4967
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 9 mar, 2017 21:52

ik had een paar roest bobbels in het voorruitframe, dit drukte de ruitrubber omhoog en daar liep het water onderdoor. Heb ik ook lang heen moeten zoeken.
diverse Citroens, wat anders.

elfried
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
Locatie: watervliet

Bericht door elfried » zo 12 mar, 2017 01:21

het moet zo iets zijn ,alleen zie ik zo op het zicht niks raars ,sluit allemaal goed af zo te zien
de motorkap kan het probleem niet zijn ,die zit te laag
als het nog eens regent -en dat gebeurd wel eens in Watervliet ja-dan ga ik toch nog eens heel goed kijken
het moet gewoon opgelost geraken natuurlijk

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 504
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » zo 12 mar, 2017 09:01

heb je de ruit er al eens uit gehaald? En opnieuw geplaatst?
Het monteren van een ruit vraagt aandacht.
je moet het goed aandrukken allemaal.
Beste is om dan in de de zon te zetten en flink duwen.

Kan best zin dat je ruit maar voor 90% zit. Dat zie je bijna niet niet.
Maar dan blijft die lekken
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » zo 12 mar, 2017 09:19

Eerst raamframe en rubber ruim inspuiten met blanke tectyl en dan monteren met een met tectyl doordrenkt touwtje.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

elfried
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
Locatie: watervliet

Bericht door elfried » ma 13 mar, 2017 12:52

idd er zal anders niets opzitten vrees ik
wel redelijk ingrijpend......

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 14 mar, 2017 10:11

kun je niet met een tuinslang of gieter gericht zoeken? hoewel ik bang ben dat de kans inderdaad groot is dat het toch ergens in je raanframe zit.

ik heb ook wel eens gehad het water niet tussen de koets en het raamrubber kwam maar juist tussen de ruit en raamrubber. maar dat ging wel langzaam, dat waren geen groete druppels.

maar als het je erg stoort zou ik inderdaad raam eruit halen en wellicht een nieuw raamrubber kopen (hoewel ik niet weet hoe goed of slecht de nieuwe raamrubbers passen) en als je geen gelaagde voorruit hebt, kun je overwegen deze te vervangen voor een gelaagde. Als je al wel een gelaagde voorruit hebt en je overweegt het raamrubber toch te vervangen kun je het oude het beste kapot snijden omdat er grote kans is dat je een gelaagde voorruit barst bij het eruit halen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie