Ervaring met auto polish op kleur?

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Pol
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 17:07
Locatie: Merksplas (Belgie)

Ervaring met auto polish op kleur?

Bericht door Pol » wo 24 jul, 2019 09:13

Gisteren m'n eend gewassen en wil 'm een dezer dagen gaan polishen / waxen. De lak is niet dof, ook al staat ie nog in de originele ‘rouge vallelunga’ lak. Maar hier en daar wat krasjes en gebruikssporen natuurlijk wel, en bij het wassen merkte ik op dat het parelend effect van waterdruppels minder wordt. Dus in de wax / polish zetten is weer een keertje aangewezen lijkt me. Ik dacht even kijken op het forum hoe anderen dit aanpakken.

Maar heel erg veel vind ik er niet over. Wel aanwijzingen voor als de lak dof en verweerd is, maar dat is bij mij niet het geval dus ik ga zeker niet met commandant ed aan de slag. Ik heb nog een fles Turtle wax met carnauba staan, die ik wilde gaan gebruiken. Echter zag ik een tijdje geleden dat er van Turtle ook autopolish is op kleur, ze hadden m voor zwarte, witte, blauwe, groene en rode auto’s. Nu vroeg ik me af of er iemand met dit product ervaring heeft. Deze polish op kleur zou de laklaag van je auto toch meer laten opleven, en ook kleine krasjes ed beter maskeren als het ware. Ben erg benieuwd of dit product de moeite waard is van het aankopen, of kan ik net zo goed de bus met carnauba gebruiken die ik staan heb. En bovenal, hoe bevalt het resultaat voor en na? Wil natuurlijk niet dat ineens de rode kleur bv helemaal gaat afwijken of zo…

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Re: Ervaring met auto polish op kleur?

Bericht door André Post » wo 24 jul, 2019 09:51

Ik heb het wel eens gebruikt, al wat langer geleden.
Het voordeel is dat de restanten van de was die je niet altijd helemaal kan uitpoetsen niet wit uitslaan.
Krasjes en zo blijven enige tijd beter op kleur.
Nadeel is dat het ook delen kan verkleuren die niet moeten kleuren.
Ik vond het niet de moeite waard.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: Ervaring met auto polish op kleur?

Bericht door schermer » wo 24 jul, 2019 10:48

Ik heb vroeger mijn rode bx met de rode was gedaan. En dat werkte wel erg goed. Alleen erg goed uitkijken bij de raamrubbers en zwarte delen. Maar gewone was werkt ook prima hoor.

Pol
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 17:07
Locatie: Merksplas (Belgie)

Re: Ervaring met auto polish op kleur?

Bericht door Pol » wo 24 jul, 2019 14:44

Bedankt voor de reacties, dan ga ik gewoon aan de slag met de bus die ik staan heb.
Er zitten aan een eend nogal wat randjes en kantjes, en als je zodanig moet opletten dat rubber en andere zaken rood kleuren kan ik het inderdaad gewoon met de fles doen die ik staan heb. Moest de lak nu zodanig van de zon afgebleekt zijn dan was het misschien wel de moeite van het proberen waard.

Plaats reactie