Poetsen poetsen poetsen

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Canard Celeste
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: do 27 mei, 2021 19:18

Poetsen poetsen poetsen

Bericht door Canard Celeste » ma 28 jun, 2021 13:44

Mijn eendje is weer terug op het nest na 11 jaar :lol:
en ze heeft afgelopen winter erg lang in haar winterstalling gebivakkeerd dus het zal wel wennen worden in mijn garage thuis. En ja... er zit gewoon behoorlijk wat poetswerk aan. Ieder paneel heeft liefde nodig.
Waar begin ik? Welke materialen haal ik ervoor in huis? Commandant? Maar dat is er in heel veel varianten. Help!
Helaas ook nog een plekje met roest dat behandeld moet worden en een stuk blanke lak dat is gaan krakkelen boven de ventilatieklep (die indertijd is vervangen toen we m aanschaften)
Beter niet in de zon poetsen toch? Hmmm dat wordt een partytent er overheen zetten want in de garage heb ik niet meer zoveel ruimte er omheen.

In september staat een sleuteldag gepland... ik heb er nu al zin in :D
(°\=/°) 2cv6 1986

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Poetsen poetsen poetsen

Bericht door AZL57 » ma 28 jun, 2021 15:30

Begin maar eens met gewoon wassen met autoshampoo en veel water van boven naar beneden. Anders maak je alleen maar krassen.
diverse Citroens, wat anders.

ALFIrE
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: za 26 jun, 2021 09:47

Re: Poetsen poetsen poetsen

Bericht door ALFIrE » ma 28 jun, 2021 18:42

Zeker geen commandant gebruiken!!! Dat spul is vloeibaar schuurpapier.
Gebruik onze vriend google eens, er zijn meerdere NL talige fora en web+fysieke winkels die je met raad en daad kunnen bijstaan.
Zelf heb ik ene polijstmachine, en gebruik ik graag rupes, menzerna en meguiars.
Met de hand kan ook, maar kan krijg je de spierballen er gratis bij ;). Meguiars heeft een step 1 2 3 die ik vroeger nog es manueel gebruikt e met goed resultaat.

Gebruikersavatar
Canard Celeste
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: do 27 mei, 2021 19:18

Re: Poetsen poetsen poetsen

Bericht door Canard Celeste » di 29 jun, 2021 14:05

AZL57 schreef: ma 28 jun, 2021 15:30 Begin maar eens met gewoon wassen met autoshampoo en veel water van boven naar beneden. Anders maak je alleen maar krassen.
ja... daar ging ik uiteraard vanuit om een schone auto op te gaan poetsen. Maar dank voor de tip :wink:
(°\=/°) 2cv6 1986

Gebruikersavatar
Canard Celeste
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: do 27 mei, 2021 19:18

Re: Poetsen poetsen poetsen

Bericht door Canard Celeste » di 29 jun, 2021 14:06

ALFIrE schreef: ma 28 jun, 2021 18:42 Zeker geen commandant gebruiken!!! Dat spul is vloeibaar schuurpapier.
Gebruik onze vriend google eens, er zijn meerdere NL talige fora en web+fysieke winkels die je met raad en daad kunnen bijstaan.
Zelf heb ik ene polijstmachine, en gebruik ik graag rupes, menzerna en meguiars.
Met de hand kan ook, maar kan krijg je de spierballen er gratis bij ;). Meguiars heeft een step 1 2 3 die ik vroeger nog es manueel gebruikt e met goed resultaat.
dank voor je informatie. Spierballen kan ik altijd gebruiken maar ik begreep laatst dat een polijstmachine juist te heftig was voor de lak. Maar ik ben blij met de merken die je noemt en wat je afraad :roll: Kan ik me daar eens goed in verdiepen. De polijstmachine, heeft die nog speciale eisen behalve een vriendelijke hand (niet te hard duwen)?
(°\=/°) 2cv6 1986

Gebruikersavatar
Menno.2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 21 jun, 2018 15:53
Locatie: 033

Re: Poetsen poetsen poetsen

Bericht door Menno.2cv » di 29 jun, 2021 15:12

Kijk eens op carclean , uitgebreidere site voor autopoetsen is er niet … ;-)
Ook op het forum is daar veel te vinden.

Ik gebruik altijd een excentrische polijstmachine, dan heb je bijna geen kans op swirls of dat je door de lak heen gaat als je een beetje uitkijkt uiteraard ….
Suc6 :-)
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën Pluriël 1.4 Soleil 2008 Noir Obsidien
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Gebruikersavatar
Canard Celeste
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: do 27 mei, 2021 19:18

Re: Poetsen poetsen poetsen

Bericht door Canard Celeste » di 29 jun, 2021 15:18

Menno.2cv schreef: di 29 jun, 2021 15:12 Kijk eens op carclean , uitgebreidere site voor autopoetsen is er niet … ;-)
Ook op het forum is daar veel te vinden.

Ik gebruik altijd een excentrische polijstmachine, dan heb je bijna geen kans op swirls of dat je door de lak heen gaat als je een beetje uitkijkt uiteraard ….
Suc6 :-)
ja ik was net het forum aan het uitspitten op de computer. Leest net even makkelijker weg. Van die excentrische polijster kwam ik idd tegen en toen dacht ik.. ja wel slim. Want je kunt wel 27 euro aan een lidl ding spenderen, maar als je dan de helft alsnog niet kunt doen heb je er niks aan. Het is ook allemaal een poosje geleden voor me. Mijn auto ziet normaliter alleen de wasstraat :lol: maar met een eend heb je een hobby. En ik heb mij laten vertellen dat deze eend ook niet zo gek is op water en met dat nieuwe dakje is het goed opletten wat je doet. De weersverwachting de komende dagen valt me wat tegen. Waar blijft dat mooie weer nou :extra_cool:
(°\=/°) 2cv6 1986

Plaats reactie