Rare stoel

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laurens groskamp
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 5 dec, 2006 17:19
Locatie: Almen
Contacteer:

Rare stoel

Bericht door laurens groskamp » za 25 mei, 2024 22:26

Ik ben momenteel een dyane van 1968 weer op de weg aan het helpen. Gaat opzich zn gangetje met klussen. Maar waar ik wat hulp bij zoek is de vraag; uit welk model (a type) komt dit soort stoel.
Ik heb er bij toeval 1tje gevonden die op het grijze onderstel past. Ik zou ook nog graag een bijrijders stoel vinden, maar weet niet hoe ik dit moet zoeken.
Het gaat dus om een stoel die vooraan (onder) haakjes heeft (die in het frame haken) en achter een laag stangetje, waarmee de stoel vergrendeld kan worden op de grijze slede die in de rails op vloer pas.
De slede en rails waren aanwezig toen ik de auto kocht, maar helaas zaten daar r4 stoelen met houten klossen opgeschroefd.
Heeft iemand hier enig idee hoe ik zo'n stoel kan vinden, of wellicht wel zo'n stoel liggen op zolder?

Hoor het graag.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk


RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1876
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Rare stoel

Bericht door RobM » zo 26 mei, 2024 06:46

Die constructie ken ik van mij '67 AZAM. daar zat dan een breed frame in en een voorbank.
Na montage van de gordels bleek dat er geen mogelijkheid was de stoel te verschuiven of te kantelen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
laurens groskamp
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 5 dec, 2006 17:19
Locatie: Almen
Contacteer:

Re: Rare stoel

Bericht door laurens groskamp » zo 26 mei, 2024 08:46

Bij deze dyane6 zijn ook gordels gemonteerd, viel mij idd ook al op dat dit niet ten goede kwam van de verstelbaarheid van het frame.

Maar ok, de azam heeft dus een vergelijkbaar systeem, maar dan voor een bank.
Werd de azam wellicht ook geleverd met stoelen, of alleen met een bank?

Grt Laurens.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk


Plaats reactie