Poetsen

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Poetsen

Bericht door Duintje » ma 8 aug, 2005 22:55

Hola,

Ik ben de trotse bezitter van een rode eend (eigenlijk de enige echte eenden kleur :-) )

Helaas is deze kleur wel erg vatbaar voor verkleuren, dus een paar weken terug met commandant gepoets en daarna een waxlaag erop gezet.

Hij was weer helemaal bling bling, maar nu gaat die zooi weer wit uitslaan.

Is dat een kwestie van niet goed genoeg uitgepoetst ?
Of verkeerde middeltje ?

Marcel

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 9 aug, 2005 00:06

Normaal zou dit moeten werken.

Heb je hem na de commandant ook in de gewone autopoets gezet. Dit si vaak wel aan te raden. Deze doet hetzelfde, maar is fijner als commandant en laat een waslaagje achter.

Mijn Golfje blijf er goed rood door. Dus je moet je wagen 2x poetsen. eerst grof met commandant en een keer met gewone autowas/poets. Ik gebruik vaak turtlewax. :wink:

Of een eend kopen in een gewone probleemloze kleur. :lol: :lol: :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Danos G
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 22 mei, 2005 21:02
Locatie: Zwolle

Bericht door Danos G » di 9 aug, 2005 00:42

Een Golfje? Punky foei! Als ik toch ergens een bloedhekel aan heb is het een Golf... Komt toch voornamelijk door die jongelui die ze zo lelijk mogelijk tunen en er mee scheuren als een gek. Maar goed, daar ging de vraag van Duintje niet over

Wat belangrijk is met commandant is dat je het niet grof maar heel fijn oppoetst. Gewoon hele kleine rondjes draaien (wax on, wax off) op hele kleine oppervlakten. Daarna kun je het mooi uitpoetsen / uitwrijven. Gegarandeerd dat je dan een mooie glans krijgt. Dit werkje vereist enige tijd en veel geduld, maar als je het goed doet is het resultaat er ook zeker naar.

Dwars
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 6 mei, 2005 16:37
Locatie: Eys-city.......tis een kwestie van geduld
Contacteer:

Bericht door Dwars » di 9 aug, 2005 07:47

en Rood is toch sneller :mrgreen: alle gekheid op een stokje, had vroeger eenzelfde probleem met een toyota corolla. Rood werd snel dof, me 2cv doet utzelfde. vaker en goed cleanen helpt maar ook niet afdoende.

oftwel ik weet het ook niet en eigenlijk is m'n repley dus in feite overbodig :lol: wou gewoon ff laten weten dat ik terug van vakantie ben.

:wink:

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » di 9 aug, 2005 09:21

Het is een kwestie van blijven doen ,
die rode lak is een lak zonder blanke laklaag erover en daarom slaat deze tzt altijd dood.
DUs blijven polysten (niet poetsen dus) je haalt er steeds een klein beetje lak af en die gaat weer glimmem.. en dat kun je wel een paar x doen voordat je erdoorheen bent. en als het weer blinkt blnkt dan een goede waslaag erover en die zo vaak mogeliujk herhalen (maandelijks).. dan blijft ze glimmen...

Succes..
Wat brengt morgen.???

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 9 aug, 2005 09:36

Danos G schreef:Wat belangrijk is met commandant is dat je het niet grof maar heel fijn oppoetst.
Daarom deed ik dus eerst commandant en dan nog eens autopoets van turtlewax. Beide polijsten de lak, alleen is de commandant in verhouding nog wat grover dan de autopoets. En zorgt goede autopoets ook voor een waslaagje. Dat doet commandant ook niet.

Bij mijn G@ werkte dit goed, zoals ik al zei.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » di 9 aug, 2005 11:18

Teun schreef:Het is een kwestie van blijven doen ,
die rode lak is een lak zonder blanke laklaag erover en daarom slaat deze tzt altijd dood.
DUs blijven polysten (niet poetsen dus) je haalt er steeds een klein beetje lak af en die gaat weer glimmem.. en dat kun je wel een paar x doen voordat je erdoorheen bent. en als het weer blinkt blnkt dan een goede waslaag erover en die zo vaak mogeliujk herhalen (maandelijks).. dan blijft ze glimmen...

Succes..
Maar ik heb nu na 2 weken alweer witte vlekken. Moet ik nu weer gaan Commandanten of zijn die witte vlekken nog weg te poetsen ?

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » di 9 aug, 2005 13:59

Kortgezecht heb je dus eigenlijk niet goed genoeg gepolyst,

dus zul je nog verder moeten werken met de commandant of een grovere korrel pakken en dan weer eentje met een fijnere.

Normaal doe je dat machinaal met een poetstol op perslucht . wil je dit met de hand evenaren mag je er rustig een dagje voor uittrekken...

(die poetsmachine van de halfords is een aardige optie alleen die heeft geen roterende beweging maar een excentrische beweging. en dus niet zo effectief voor dit doeleind..)

Succes.
Wat brengt morgen.???

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 18 aug, 2005 17:57

KOOP TOCH EEN MOOIE KLEUR!
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » do 18 aug, 2005 20:44

Hanzzl schreef:KOOP TOCH EEN MOOIE KLEUR!
Hoezo heeft ie al... :twisted:
Wat brengt morgen.???

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » do 18 aug, 2005 21:13

Je moet na het gebruik van commandant (goed poetsen, als je het goed doet het je een week last van je armen :shock: )
Daarna met Turtlewax FPTE ofzo iets dat blijft ie beter beschermd. Altijd weer een nieuwe waslaag aanbrengen na het gebruik van commandant.

zwetseend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: za 22 nov, 2003 22:07
Locatie: Wissenkerke

Bericht door zwetseend » di 23 aug, 2005 13:42

heeej Duintje!

Die mooie rode eend van mij poets ik altijd met Comandant nr 7 wax. Daar zitten echt geen korreltjes in! Wat ik wel doe als ik een echte poets bui heb is met nr 5 even zwarte dingentjes van de lak afhalen en zoals vast gekoekte vliegenlijkjes ed. Wit uitslaan doet ie niet hoor?!
maaruhh, als je wilt kunnen we m wel eens poetsen op het ei.

Groetjes Anneke
toet toet

Gebruikersavatar
berend jan
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: za 7 mei, 2005 17:37
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door berend jan » di 23 aug, 2005 14:22

Ik heb dit weekend mijn rooie in de rooie kleurwas (van turtle wax) gezet ben ik nu stom en slecht (lees: kan ik beter dat commandant spul halen) of kan ik gewoon rooie turtlewax blijven gebruiken...

nu zie je het kleurverschil tussen mijn achterklep en mijn spatborden niet zo :)
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..

Gast

Bericht door Gast » di 23 aug, 2005 14:48

nee hoor niets mis met turtle wax volgens mij, ik gebruik toevallig comandant..... als ie maar mooi gaat glimmen toch!

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » di 23 aug, 2005 15:11

Berend Jan schreef:Ik heb dit weekend mijn rooie in de rooie kleurwas (van turtle wax) gezet ben ik nu stom en slecht (lees: kan ik beter dat commandant spul halen) of kan ik gewoon rooie turtlewax blijven gebruiken...

nu zie je het kleurverschil tussen mijn achterklep en mijn spatborden niet zo :)
Nogmaals commandant is geen was maar cleaner. Dus nadat je gepoest heb met commandant moet je daarna nog de eend in de was zetten met bijvoorbeeld turtle (het is dus niet of of maar en en)

Plaats reactie