Poetsen

Alles in, over, rond en op de koets.
Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
Locatie: Born
Contacteer:

Poetsen

Bericht door Jimmy » di 23 aug, 2005 15:21

Hallo

Je kan ook na de commandant eens een was proberen met Carnauba erin. Dit zit meestal in platte metalen busje. Turtle wax heeft het zeker (volgens mij heet dit bij hun Brillant shine).Dit is een keiharde was laag, die er ook heel lang er op blijft zitten . Nadeel is wel dat je flink er op moet poetsen bij het opbrengen.

Bij mijn eend blijft de was laag er ongeveer een halfjaar goed op zitten
Een busje kost ongeveer 25 euro, maar daar doe je ook echt een paar jaar mee.

Op de volgende site staat nog wat meer info
http://www.web-cars.com/detail/wax.php

Groeten Jimmy 8) 8)
Laatst gewijzigd door Jimmy op di 23 aug, 2005 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 aug, 2005 15:21

Dat had ik hier ook al 2x gepost meen ik Delfosso, dus het staat er nu al 4x De mens is een koppig dier zullen we maar zeggen he. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

zwetseend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: za 22 nov, 2003 22:07
Locatie: Wissenkerke

Bericht door zwetseend » di 23 aug, 2005 17:36

Delfosso schreef: Nogmaals commandant is geen was maar cleaner. Dus nadat je gepoest heb met commandant moet je daarna nog de eend in de was zetten met bijvoorbeeld turtle (het is dus niet of of maar en en)
Laat ik dan ook maar eens even lekker dwars zijn hoor, ik citeer: "Commandant M7 is een uiterst effectieve, moderne WAS , die geschikt is voor alle soorten lak en gladde polyester oppervlakken."

Dus als deze commandant een cleaner zou zijn dan hadden ze het vast wel een cleaner genoemd. Of ben ik nou blond? :shock:

Groetjes Anneke (die op haar 30e toch iets opstandiger wordt)
toet toet

Gebruikersavatar
berend jan
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: za 7 mei, 2005 17:37
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door berend jan » di 23 aug, 2005 19:33

LOL o.O ;) go anneke \o/\o/\o/

ze zullen wel verschilende producten hebben daar bij de commandant fabriek :)
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » di 23 aug, 2005 19:58

zwetseend schreef:
Delfosso schreef: Nogmaals commandant is geen was maar cleaner. Dus nadat je gepoest heb met commandant moet je daarna nog de eend in de was zetten met bijvoorbeeld turtle (het is dus niet of of maar en en)
Laat ik dan ook maar eens even lekker dwars zijn hoor, ik citeer: "Commandant M7 is een uiterst effectieve, moderne WAS , die geschikt is voor alle soorten lak en gladde polyester oppervlakken."

Dus als deze commandant een cleaner zou zijn dan hadden ze het vast wel een cleaner genoemd. Of ben ik nou blond? :shock:

Groetjes Anneke (die op haar 30e toch iets opstandiger wordt)
Dat is dus idd de was van commandant maar de andere producten van commandant zijn cleaners. Met M7 haal je dus niet de kleur op maar geef je voornamelijk een bescherm laag. Ik poets al auto's vanaf mijn 6e jaar hoor :D en weet echt wel het verschil tussen cleaner (die een laagje van de lak wegschuurd) en was (een beschermlaag)

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » di 23 aug, 2005 20:14

ik las dat ik een week spierpijn zou moeten hebben en dat ik minimaal een dag bezig zou zijn geweest.

Vandaar dus dat mijn motorkap weer wit uitsloeg, want die had ik in een uurtje (inc cleanen) wel klaar.

Ik zal het nog eens proberen, en dan wat langer poetsen. Maar na dat cleanen met commandant, hoe lang poets je dan gemiddels op een motorkap ?

En is dat 1 keer met wax opzetten en vervolgens met droge doeken die laag weer uitwrijven ?
Of blijf je wax erop smeren ?

@ Anneke: Bedankt voor het aanbod, maar ik zal het eerst nog eens zelf proberen.

Marcel

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » di 23 aug, 2005 20:21

Duintje schreef:ik las dat ik een week spierpijn zou moeten hebben en dat ik minimaal een dag bezig zou zijn geweest.

Vandaar dus dat mijn motorkap weer wit uitsloeg, want die had ik in een uurtje (inc cleanen) wel klaar.

Ik zal het nog eens proberen, en dan wat langer poetsen. Maar na dat cleanen met commandant, hoe lang poets je dan gemiddels op een motorkap ?

En is dat 1 keer met wax opzetten en vervolgens met droge doeken die laag weer uitwrijven ?
Of blijf je wax erop smeren ?

@ Anneke: Bedankt voor het aanbod, maar ik zal het eerst nog eens zelf proberen.

Marcel
Eerst neem je commandant 4 of 5 ff uit mijn hoofd voor verweerde lak in elk geval. Je koopt poets watten maak deze vochtig en ga beginnen met poetsen in kleine rondjes draaien (wel kracht zetten) Daarna navrijven met een poetsdoek tot alles weg is.

Stukje voor stukje doen

Daarna neem je turtlewax vloeibaar als je echt kapot wil kan je symonize kopen dat is harde was een stuk beter maar dan poets je je arm echt kapot.
Hier geld het zelfde voor als boven staat alleen moet je iets minder kracht zetten omdat een wax geen schuureffect heeft. Ik zou lekker de vloeibare was nemen van turtle.

LET OP: Veel vuldig poetsen met commandant (cleaner) is schadelijk je haalt namelijk steeds een laagje van je lak af op een gegeven moment is ie kapot gepoetsts en zie je de grondlaag (hebben veel eenden last van omdat maar dunne verflaag is)

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » di 30 aug, 2005 10:43

tja als je niks anders te doen hebt...
het blijft natuurlijk wel een mooi gezicht als je klaar bent. Omdat ik hier in de polder nogal last heb van vliegen en allerlei insecten die hun sporen nalaten op de voor vleugels en de motorkap en ik niet zo'n poetser ben ( ik rij liever) heb ik op aanraden van de buurman deze delen met zuurvrije vaseline ingespoten. Met schoonmaken haal ik er een spons met warm water erover en weg zijn ze.

Scheelt een hoop gepoets...
Zo heel af en toe zet ik de eend in de commandant en daarna in de wax.

Arnout
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » di 30 aug, 2005 15:10

hobbes schreef:tja als je niks anders te doen hebt...
het blijft natuurlijk wel een mooi gezicht als je klaar bent. Omdat ik hier in de polder nogal last heb van vliegen en allerlei insecten die hun sporen nalaten op de voor vleugels en de motorkap en ik niet zo'n poetser ben ( ik rij liever) heb ik op aanraden van de buurman deze delen met zuurvrije vaseline ingespoten. Met schoonmaken haal ik er een spons met warm water erover en weg zijn ze.

Scheelt een hoop gepoets...
Zo heel af en toe zet ik de eend in de commandant en daarna in de wax.

Arnout
Dat doen veel motorrijders ook.. jammer dat dat spul zo duur is..en een beetje vettig aan kijkt..
Wat brengt morgen.???

Dwars
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 6 mei, 2005 16:37
Locatie: Eys-city.......tis een kwestie van geduld
Contacteer:

Bericht door Dwars » wo 31 aug, 2005 07:17

gisteren de motorkap in de Rode Turtle wax gezet. :shock: alsof ie opnieuw is gespoten. Super :wink: wel zien je handen uit alsof je een koe met je blote handen hebt geslacht :? vandaag als ik de rest doe ff rubberen handschoenen aantrekken.

:mrgreen: Rood is toch sneller

Gast

Bericht door Gast » wo 31 aug, 2005 07:44

Dwars schreef:
:mrgreen: Rood is toch sneller

....dof....

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 31 aug, 2005 12:04

als ie vies word spuit je hem toch gewoon over

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » wo 31 aug, 2005 13:12

Ramon2cv schreef:als ie vies word spuit je hem toch gewoon over
dan moet je haar helaas toch eerst schoonmaken .... :shock:
Wat brengt morgen.???

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 31 aug, 2005 22:23

Niet als je het geen probleem vindt elke week je motorkap te spuiten ;)
Afblijven.

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 1 sep, 2005 10:00

ik had precies hetzelfde probleem als duintje vroeger jezelf scheel poetsen 2 weken keurig netjes blinkend rondrijden en dan ja hoor weer die doffe plekken en wit uitslaan om gek van te worden. eigenlijk van alles geprobeerd commandant turtlewas seapower was boat polisch etc het hielp allemaal wel maar meestal weekje of 2, 3 en dan begon de ellende overnieuwtoen werd mij verteld dat de lak gewoon oud was en dat dit voorval gewoon niet meer te verhelpen was de lak was gewoon op ik heb mijn duck vorige winter helemaal gereviseerd en opgeknapt en ook opnieuw laten spuiten.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Plaats reactie