Palmabak

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Palmabak

Bericht door Twécévé » ma 30 jun, 2003 12:22

Af en toe zie je op een eend wel eens de zogenaamde que des paris (?) zitten. Inmiddels ben ik erachter dat we die hier palmabak noemen. Na wat zoeken op internet kwam ik tot de conclusie dat de prijs die deze meneer ervoor vraagt wel goed is:
http://www.blaauw2cvcars.nl/Start/Dutch ... bakwit.htm

Zijn er hier op het forum luitjes die ervaring hebben met zo'n ding? Het gaat me er dan voornamelijk om of het makkelijk op je eend is te zetten of dat je er allemaal gaten voor in je eend moet gaan boren.....

Zitten die letters van Palma bovendien altijd zo duidelijk erop. Lijkt wel reclamerijden zo.

Tot Citroens

plop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 11 apr, 2003 12:46
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door plop » ma 30 jun, 2003 14:28

Heb er zelf ook eentje, erg makkelijk te monteren. Je moet ook is ff kijken op www.tweeceevee.nl (ik bedoel als we toch reclame moge maken)

Plop :twisted:
Plopperdeplop

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 30 jun, 2003 23:12

Ik heb er ook een.

Je zet ze vast met 4 haakjes op de rand van het frame van de achterklep. Dit gaat met vleugelmoeren. NIET BOREN. gewoon klemmen.

De originele hebben de letters PALMA erop staan. Imitatie heeft dat niet. Ik heb een imitatie en vindt het ook mooier. Ik hoef niet zo nodig reclame te maken.

Hoeveel moet je betalen. De prijs voor een gebruikte wisseld nogal. Ik zie ze voor E100,- en voor veel lager. Ik heb voor de mijne E22,5 betaald. Heb hem gekocht van een eendenleek. Daarom ook de lage prijs!!! gelukje :wink:

Is wel een aanrader trouwens. Er kan veel meer in je eend. Al vraag ik me wel af of de achterkant nog waterdicht is. Zitten her en der wat kieren. met name bovenaan bij de bevestiging, bij de gootjes.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 1 jul, 2003 10:25

Is er een adresje waar je de imitatie palmabak kunt kopen (met bijbehorende montageset!!)? Die letters erop zien er namelijk niet uit. Ik neem aan dat zo'n imitatie niet afwijkt van de originele wat betreft maten?

Het lijkt me super om zo'n ding op m'n eend te zetten. Paar bloemetjes erop schilderen en dan erbij zetten; all you need is love :wink:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 1 jul, 2003 17:27

Wil je een tweedehandse. Kijk eens op marktplaats..nl Hier worden ze af en toe aangeboden. De markt van deze site biedt ze ook aan.

Nieuwe zijn aan te komen via de 2cvclub, franzose.de en duckservice heeft ze volgens mij ook. Ik denk dat je bij elke eendenboer wel kunt slagen.

De bouten en beugels zitten erbij.

Succes met zoeken!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 1 jul, 2003 17:38

Deze krijg je dan:

Afbeelding

Ik heb er zelfs eentje zonder die 3 verticale strepen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 2 jul, 2003 09:13

Ik blijf lastig.

Heeft de imitatie zonder letters ook niet die drie strepen erop zitten??? Als dat zo is heb ik liever een orginele met strepen ondanks dan de knoerpers van letters die erbij staan.

Tot Citroens

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 2 jul, 2003 09:26

je hebt ook bakken waar 3 strepen op staan met zo'n kein eendje in de hoek. Die vind ik persoonlijk mooier dan die van Palma. (inderdaad omdat er met lelijke koeienletters PALMA op staat)

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 2 jul, 2003 09:30

Aha, en zijn die ook ergens te koop bij een eendeboer??? Wat ik wil er eigenlijk toch echt eentje met 3 strepen maar zonder de palma letters.

plop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 11 apr, 2003 12:46
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door plop » wo 2 jul, 2003 12:58

Ik heb er eentje met drie strepen zonder palma erop (dus waarschijnlijk geen echte..) Een maand geleden had Pim van www.tweeceevee.nl nog een opknapper liggen, ik weet niet of hij die nog te koop heeft.

Plop :twisted:
Plopperdeplop

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 2 jul, 2003 13:24

kweet eigenlijk niet waarom Palma "de echte" genoemd wordt. Palma was gewoon "een-van-de" die deze bakken leverde. Daar is niks echt of nep aan.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 2 jul, 2003 14:27

De 'imitatie' die ik zoek is iig te koop bij De Eendekooi (195,- Euro).

Bij Burton Car Company heb ik momenteel de vraag uitstaan of hun palmabak (159,-- Euro) die foeilelijke letters heeft. I hope not, dat is namelijk voor mij een stuk dichterbij dan de Eendekooi (en goedkoper).

Blaauw met 250,- Euro valt dan dus al af.

In m'n eerste posting noemde ik het 'que des paris'. Dat is een benaming die ik namelijk ook wel eens gehoord heb. Schrijfwijze klopt iig niet want het levert in google niks op. Iemand wie wel weet hoe je dit schrijft?

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: Palmabak

Bericht door Handjes » do 3 jul, 2003 18:49

Op de markt op deze site wordt er eentje aangeboden!
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » do 3 jul, 2003 23:03

Twécévé schreef:In m'n eerste posting noemde ik het 'que des paris'. Dat is een benaming die ik namelijk ook wel eens gehoord heb. Schrijfwijze klopt iig niet want het levert in google niks op. Iemand wie wel weet hoe je dit schrijft?
Bijna goed: Queue de Paris

Marcel

plop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 11 apr, 2003 12:46
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door plop » vr 4 jul, 2003 11:36

d'r staat er eentje te koop www.2cv.nl :lol:

Plop :twisted:
Plopperdeplop

Gesloten