Trekhaak monteren?

Alles in, over, rond en op de koets.
HJB
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 dec, 2020 20:21

Re: Trekhaak monteren?

Bericht door HJB » do 10 dec, 2020 20:28

De montage handleiding is via de link niet meer te bereiken. Heeft iemand die nog of een andere link?
Dank
Hendrik-Jan

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Trekhaak monteren?

Bericht door Thijs » vr 11 dec, 2020 08:33

Bedoel je te vragen hoe een trekhaak gemonteerd moet worden?
Als je de bumper demonteert dan wijst de rest zich vanzelf.

Vergeet niet de RDW daarna te informeren dat er een trekhaak is en dus je kentekenbewijs aangepast moet worden.


Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 261
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: Trekhaak monteren?

Bericht door dimi_v » vr 11 dec, 2020 15:39

Thijs schreef: vr 11 dec, 2020 08:33 Vergeet niet de RDW daarna te informeren dat er een trekhaak is en dus je kentekenbewijs aangepast moet worden.
Dat is toch al jaren niet meer zo? Vroeger kreeg je dan een los velletje waar op stond hoeveel trekgewicht je auto mag hebben, staat tegenwoordig al jaren op je kentekenbewijs?
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Trekhaak monteren

Bericht door deusjevo » vr 11 dec, 2020 17:28

Als je iets wil trekken zul je wel een trekgewicht op je kenteken moeten hebben.

Voor een fietsendrager niet nodig gok ik maar kogeldruk van een 2CV is maar 25 kilo dacht ik dus moet niet al te zware drager zijn.

Lees op het WWW net iets over dat 50 kilo kogeldruk toegestaan is maar dit heb ik nooit aangedurfd met een kar.

Dacht dat de trekhaak met maar 6 stuks M6 boutjes vast zat?
Is duidelijk alweer even geleden dat ik hem gemonteerd heb. :mrgreen:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
Locatie: Sint Pancras

Re: Trekhaak monteren?

Bericht door Marco250 » vr 11 dec, 2020 18:18

Als er niets op je kenteken staat mag je niet meer trekken dan 400 kg heb ik begrepen. Een eend mag sowieso niet meer trekken dan 400 kg en dus hoef je het niet op je kentekenbewijs aan te laten passen.
Ze zetten het er trouwens wel gratis voor je op en ze vragen ook niet naar een bewijs wat je auto zou mogen trekken. Het is gewoon niet meer dan 400 kg en dat is het minimum.
Auto's met blauwe platen mogen ook blauwe platen voeren op de aanhanger, dat is ook nog wel een leuke!
Heb je gele platen dan moet je een witte aanschaffen voor de aanhanger.
Een trekhaak geeft ook wel een stuk stevigheid voor de achterkant van je auto, helemaal bij een besteleend.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Trekhaak monteren?

Bericht door Thijs » vr 11 dec, 2020 18:24

Als er niks vermeld is op je kentekenbewijs mag je niks trekken.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Trekhaak monteren?

Bericht door hobbes » za 12 dec, 2020 16:59

400 kilo is toch ook niks? :lol: Ik heb al jaren een trekhaak onder de eend en de dyane en regelmatig een aanhanger erachter / fietsdrager achterop, staat ook niks ( bij mijn weten) op het kenteken. Alleen als ik naar het buitenland ga neem ik het kenteken bewijs mee verder nooit.
Ik vind het persoonlijk belangrijker dat de verlichting van de aanhanger het doet en er een witte / blauwe kentekenplaat op zit. O ja die blauwe platen passen NIET in de standaard kenteken klemmetjes, dat is wel op te lossen door de blauwe plaat op een ( oude) witte / gele kentekenplaat vast te maken. De blauwe platen zijn iets lager
met eendige groeten,

Plaats reactie