maxi cosi in eend/dyane

Alles in, over, rond en op de koets.
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 27 dec, 2007 23:33

smart erbij. Geen gezeur wie er voorin mag zitten, én genoeg plek op de oprit :lol: :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 28 dec, 2007 11:26

Soms snap ik er allemaal niets van. Natuurlijk snap ik TS en zijn vriendin wel, eerste baby dus het moet allemaal wel veilig, het laatste wat je wilt is dat er iets gebeurt met je kind. Maar koop dan een 5 sterren auto. Ik ben van de generatie die opgegroeid is met dyane's en ik weet echt niet hoe ik vervoerd werd. Maxi Cosi bestond niet, Isofix al helemaal niet, achterbank ging er uit, matras er in als we met de hele buurt weg gingen. Gelukkig leef ik nog ?, maar goed verkeer is drukker, alhoewel de topsnelheid met al de files wel lager is geworden :D.

Nu zijn er een aantal forum leden welke ook sinds kort een baby hebben, hoe hebben zij dat dan opgelost?

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 28 dec, 2007 12:00

backfire schreef: Nu zijn er een aantal forum leden welke ook sinds kort een baby hebben, hoe hebben zij dat dan opgelost?
2cv4 eruit, wegenbelastingvrije mercedes 3 liter 5 cilinder diesel automaat stoomboot met schuifdak erin :wink: .

ben zelf ook opgegroeid in een eendje, nooit wat gebeurd, maar ook wel eens uit onderstaande gestapt:

Afbeelding

het lullige is dat je rustig kan rijden, altijd oplettend, nooit met drank, bladiebladiebla, en dan rijdt een of andere eikel je aan, en dan zit je toch in een koekblik. dus hebben wij gekozen voor degelijk duits staal.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » vr 28 dec, 2007 12:05

dyane_maniac schreef:@ steffan: kopen? komop zeg weet je wat kost :D (in bruikleen) krijgen dat is het motto! gewoon niet als eerste in de familie aan de kidz :D
haha, idd! die dingen zijn verschrikkelijk duur, hebben we ons ook over zitten verbazen.. wat nog erger is. buggy's van quinny (ook van maxi-cosi)
echt niet best wat sommige mensen daar voor neer willen tellen
mooi dat je er 1 krijgt ;)

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 28 dec, 2007 12:08

Steffan schreef:haha, idd! die dingen zijn verschrikkelijk duur, hebben we ons ook over zitten verbazen.. wat nog erger is. buggy's van quinny (ook van maxi-cosi)
echt niet best wat sommige mensen daar voor neer willen tellen
mooi dat je er 1 krijgt ;)
gelukkig is er marktplaats, daar hebben wij onze quinny vandaan 8) .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » vr 28 dec, 2007 13:08

supercees schreef: gelukkig is er marktplaats, daar hebben wij onze quinny vandaan 8) .
haha goed bezig :D

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 28 dec, 2007 18:58

Steffan schreef:
dyane_maniac schreef:@ steffan: kopen? komop zeg weet je wat kost :D (in bruikleen) krijgen dat is het motto! gewoon niet als eerste in de familie aan de kidz :D
haha, idd! die dingen zijn verschrikkelijk duur, hebben we ons ook over zitten verbazen.. wat nog erger is. buggy's van quinny (ook van maxi-cosi)
echt niet best wat sommige mensen daar voor neer willen tellen
mooi dat je er 1 krijgt ;)
die van quinny gaan dan nog wel (of heb je goedkopere oplossing? want dan houdt ik me aanbevolen voor tips :D ) voordeel daarvan is dat je de maxicosi daar weer op kan klikken. bugaboo's die zijn pas duur tegen de 1000 euro aan. zoeel heeft de eend niet eens gekost!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 28 dec, 2007 19:02

Ik denk zo even kort door de bocht dat ik de volgende conclusie kan trekken:

zo'n omgekeerde maxi cosi past niet op de achterbank ivm ruimte toch??? dan moet die dus op de voorbank met een gordelverlenger en dan een normaal stoeltje (vanaf 9 maanden, net op tijd voor de WM :D ) is op de achterbank te plaatsen mbv extra 3puntsgordels achterin, of zoals ik wel graag zou willen, met een zelfgemaakte isofix aansluiting, midden op de achterbank.

toch?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 29 dec, 2007 01:24

supercees schreef: het lullige is dat je rustig kan rijden, altijd oplettend, nooit met drank, bladiebladiebla, en dan rijdt een of andere eikel je aan, en dan zit je toch in een koekblik. dus hebben wij gekozen voor degelijk duits staal.
Idd!! Doe je het slim, dan monteer je dus eventueel de 3puntsgordel aan de rechterkant, want jij als verstandige bestuurder geeft mensen van rechts voorrang. De eikel die je aanrijdt, zal dus eerder van links komen [k weet wel dat dat niet altijd opgaat, maar meestal waarschijnlijk wel]

en @ dyane maniac: ja, wat je zegt klopt lijkt mij ;) Alleen, bedenk wel dat je zoon/dochter rechts vooraan niet meer of minder gevaarlijk zit dan rechts achteraan, dus kun je beter voor de 3 punts achterin gaan, dan voor kindje voorin, zodat je vriendin voorin kan [denk ik]. Maar mooiste is idd midden op de achterbank! het liefst nog met n rolkooi eromheen
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 29 dec, 2007 17:34

dyane_maniac schreef: haha ik zit net te kijken naar een ubercoole zilveren cx break op gas voor 1000 euro. maar mama gaat daar zekers geen toestemming voor geven helaas. nuja helaas...
Wij zaten eerst naar Xara Break te kijken, proefritje gemaakt zelfs. Was na de eend al een grote stap voorwaarts en niet heel duur. Maar het werd het niet. Burgerbak. 8) Ook de XM Break viel af omdat we die beide wel lekker ruim vonden maar niet zo mooi :oops: :roll: .
De Volvo 240 Estate kwam in beeld omdat schoonzus er ook een heeft ivm een kleine baby en hem aanrade aan mijn vriendin, zij proefritje maken en ze was verkocht, daar doe je als Citrofiel dan niet veel meer aan, girlpower.
Via Marktplaats een mooi exemplaar gezocht. En nu hebben we dus twee 240´s Estate in de familie rijden. :D
Tot nu toe is het een geweldig lekkere pakezel gebleken. Dochterlief slaapt prima op de ronk van de 2.3 liter benzinemotor van deze tank. En het model is ook voor papa wel lekker, antraciet grijs, beetje sportieve turbo-velgjes en chroom, daar wil ik wel in gezien worden.

Koste ons 2800 euro, is te doen toch? Onze Maxi Cosi en Mutsy Urban kinderwagen hebben we gekregen van vrienden die uit de kleine kinderen waren, dus bleef er geld voor de auto over. :wink:

Afbeelding
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » za 29 dec, 2007 17:49

Gewoone een Xantia ernaast kopen (type 2), heb ik ook gedaan. Kost weinig en je hebt een degelijke, veilige middenklasser die je het gevoel geeft alsof je in een limousine zit.

Afbeelding

Overigens rijd ik ook rond met een maxi-cosi in de eend. 1 keer per week wordt de kleine daarin vervoerd.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 29 dec, 2007 17:57

thomaaas schreef: @ dyane maniac: ja, wat je zegt klopt lijkt mij ;) Alleen, bedenk wel dat je zoon/dochter rechts vooraan niet meer of minder gevaarlijk zit dan rechts achteraan, dus kun je beter voor de 3 punts achterin gaan, dan voor kindje voorin, zodat je vriendin voorin kan [denk ik]. Maar mooiste is idd midden op de achterbank! het liefst nog met n rolkooi eromheen
over het eerste: ja dat zou ik graag willen, maar wat ik begrepen heb is dat zo'n kinderstoel tot 9 maanden, niet tussen de achter en voorbank past. anyway, dat zie ik wel als ik straks die MC heb van michelle dr nicht.

en die rolkooi, ja het liefst wel natuurlijk. of een schietstoel (met parachutje natuurlijk).

maar tjemig he wat komt daar allemaal bij kijken zeg, een kindje op komst. het maken is leuk maar dan... :D
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 29 dec, 2007 18:00

@hanzzl: ja een 240 polar is cool! altijd al vette semi klassiekers gevonden. tijdloos ontwerp. ook een gaaf dash!. de pest is echt dat ik maar 1 auto voor de deur mag hebben en al 2 a types heb.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 29 dec, 2007 18:01

dyane_maniac schreef: maar tjemig he wat komt daar allemaal bij kijken zeg, een kindje op komst. het maken is leuk maar dan... :D
Wacht maar tot je net als ik met chronisch prikkende slaapogen op het forum komt ... :? GGEEUUWWW!!!! Tijd voor een tukkie (17.57 uur). Moeder en dochter liggen al naast me op de bank te pitten.

2 A Types? Oh, dan heb ik geen medelijden met je, wat een rijkdom! Maar wel lastig om afscheid van eentje te nemen.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 29 dec, 2007 18:07

Twécévé schreef:Gewoone een Xantia ernaast kopen (type 2), heb ik ook gedaan. Kost weinig en je hebt een degelijke, veilige middenklasser die je het gevoel geeft alsof je in een limousine zit.
Ik geef je groot gelijk, in Houten struikel je over de Volvo Estates, niet leuk meer, dan springt zo´n Citroen er weer positief bovenuit.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Plaats reactie