Achterklep vergroter ...

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Achterklep vergroter ...

Bericht door Rens » wo 22 apr, 2009 16:40

Ik heb een achterklepvergroter aangeschaft. Heel leuk en alles is opgestuurd. Nu zit ik alleen met het probleem ....hoe monteer je zoiets? Ik heb al gauw er een half uurtje naar zitten staren en zitten proberen maar ik kom er niet uit ...

Heeft iemand een dergelijk apparaat gemonteerd en heeft daar foto's van? zou erg fijn zijn bij het monteren van de mijne ...

Alvast bedankt,

Rens

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 22 apr, 2009 20:27

Bedoel je een palma of een 5e deur stangenstelsel ?
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 22 apr, 2009 21:33

Ik heb t over de 5e deur stangenstelsel...

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 22 apr, 2009 21:41

Ik heb alleen dit topic gevonden maar er staat me bij dat er eens foto's van op het forum hebben gestaan.
Wie het vindt mag het zeggen :wink:

EDIT:
De foto's staan in een link in bovengenoemd topic.
Nu ook hier en linkje klikkerdeklik
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 22 apr, 2009 22:15

misschien dat dit plaatje helpt. het geeft iig aan waar alle onderdelen voor zijn.

volgens mij monteer je de scharnieren van de grote beugel aan de dakbalk, bij de knik van de grote beuegel bevestig je volgens mij de achterklep balk en met dat andere clipje zet je de beugel onder aan de klep vast. op deze manier is achterruit met achterklep gefixeert.

die kleinere beugel scharniert vast op de plek waar normaal de achterklep/dak beugel vastzat. dat clipje (die die beugel tegenhoudt) komt dan denk ik op de achterbalk van klep/dak

Afbeelding
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » do 23 apr, 2009 12:08

TOP! Dit was precies wat ik nodig had! Hier was ik niet direct op gekomen! ;) :D

Thnx!!

Muskie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 165
Lid geworden op: do 5 feb, 2009 22:34
Locatie: Zuid Limburg

Bericht door Muskie » do 23 apr, 2009 18:54

Als je je dakje naar z'n moer wil helpen moet je zo'n scharnier boven je achterraam vooral aanbrengen.
Sta je binnenkort weer in 't zelfde topic te zoeken naar een nieuw dak.
Ik heb mijn stangenstelsel onlangs op marktplaats gehad en met moeite verkocht voor 'n tientje! :twisted:
The Chequered Flag

Anne
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 2 nov, 2008 17:36
Locatie: Valkenburg aan de Geul

Bericht door Anne » do 23 apr, 2009 21:40

Muskie schreef:Ik heb mijn stangenstelsel onlangs op marktplaats gehad en met moeite verkocht voor 'n tientje! :twisted:
......toevallig aan ene Rens uit Amsterdam?????


edit: ahum... deze post is mede mogelijk gemaakt door Eminence Grise... ik ben volledig onschuldig, mijn naam is haas!!
2cv Vert Tuilleries 1975

Muskie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 165
Lid geworden op: do 5 feb, 2009 22:34
Locatie: Zuid Limburg

Bericht door Muskie » do 23 apr, 2009 22:03

Nee Anne, zeg maar tegen Eminece Grise dat het iemand uit Geleen was. En het was niet Marc die tegenover de (gesloopte) Ford garage woont.
Overigens, Marc zag ik zaterdag in Heerlen. Hij vertelde mij dat hij z'n eend op z'n Limburgs gezegd: "Op 'n knap gevaren had".
Overigens vertelde de Eminence mij dat hij wel zin had in een ribbelkapje. Marc heeft er nog eentje in z'n garage hangen maar als ik mij niet vergis doet hij die niet weg. :?
The Chequered Flag

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » vr 24 apr, 2009 12:06

Muskie schreef:Als je je dakje naar z'n moer wil helpen moet je zo'n scharnier boven je achterraam vooral aanbrengen.
Sta je binnenkort weer in 't zelfde topic te zoeken naar een nieuw dak.
Ik heb mijn stangenstelsel onlangs op marktplaats gehad en met moeite verkocht voor 'n tientje! :twisted:
Ach, ... met een btje beleid moet het geen problemen opleveren. Ik zet m nu er vooral in om wat grotere spullen te vervoeren, voor de vakantie gaat de palmabak er weer op! :)

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: Achterklep vergroter ...

Bericht door Twécévé » vr 21 feb, 2020 13:32

Zo'n vijfde deur in een eend lijkt me wel praktisch. Maar ik begrijp uit dit draadje dat het een snelle manier is om je dak te mollen?

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Achterklep vergroter ...

Bericht door Boudewijn » vr 21 feb, 2020 18:15

Ik heb er in de jaren 80 een gemaakt uit verwarmingsbuis van rond 15 en een steun uit een Dyane. Heeft jaren zijn werk gedaan zonder schade aan het dak toe te brengen. Toen ik 13 jaar geleden mijn huidige eend heb gekocht, heb ik weer een grote klep gemaakt, echter begon na een tijdje het frame waar de achterruit in zit te vervormen waardoor de ruit los kwam. Volgens mij zijn de frames van mindere kwaliteit dan vroeger. Misschien als ik twee steunen van een Dyane had gebruikt dat er minder vervorming was opgetreden.
Het voordeel van mijn klep was dat je ook nog de gewone kleine klep kon gebruiken en alleen bij grote ladingen de volledige achterzijde open kon maken.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Plaats reactie