Speling

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Speling

Bericht door Ramon » di 13 apr, 2004 20:54

laats heb ik een nieuwe draagarm gemonteerd met de hoop dat mijn speling weg zou zijn en ja, de speling op het wiel is weg.

MAAR!!!!! nu als ik rij elke hobbel in de weg, spoorlijnen, bruggen enz, een hoop herrie en ijzer dat op elkaar knalt onder ergens bij mijn voeten.
Nu is het zo dat er redelijk wat speling zit op het stuurhuis, die bouten waar je stuurstangen aanzitten, en als ik die beweeg krijg ik ook van dat geluid, dus wat is het nou heeft er iemand nog meer tips.

Kan het ook iets zijn met mijn aandrijf assen??????


Ramon

Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » di 13 apr, 2004 21:41

zitten je draagarmen wel vast. ik bedoel heb je de draagarmlagerringen goed vastzitten en geborgt? krik je auto eens voor op (op je chassis zodat je draagarmen vrij van de grond hangen) en ga dan nog eens sturen en luister of je het geluid nog hoort. en controleer gelijk ff of je geen speling op je draagarmen hebt. dus niet de fusees. :wink:
Laatst gewijzigd door Job op di 13 apr, 2004 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 13 apr, 2004 21:43

oja kan ik wel ff doen ja zo klinkt het ook een beetje of die draagarm van bovan naar beneden erg los zit

ga ik dit maar eens ff proberen iemnand nog ander tips??

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » di 13 apr, 2004 22:46

Als je direct al speling voelt is het voor de diagnose niet echt nodig natuurlijk, maar anders is het wellicht nodig om de veerpot en de schokbreker los te maken, omdat die mogelijk speling kunnen verbloemen.

Marcel

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 14 apr, 2004 10:59

ik heb alles ff nagekeken en de speling zit idd op het stuurhuis te veel en hij moet vervangen worden!

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Stuurhuis

Bericht door Le Patron » do 15 apr, 2004 21:27

Het komt voor dat de geleiding in het stuurhuis bij een las breekt, hierdoor krijg je dan te veel beweging in de kogels. Je kunt het misschien zien als je het rechter deksel van de vooras verweidert.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 20 apr, 2004 22:52

er zit bijna een centimeter speling op de aansluiting stuurhuis, en op dit moment word er een ander ingezet, gekocht voor 30 euro geen geld

Plaats reactie