Motortje start helemaal niet meer!!

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Motortje start helemaal niet meer!!

Bericht door henk » za 5 sep, 2015 12:45

Motortje start niet meer: bougies vonken, ontsteking afgesteld, kleppen gesteld, benzine in de carburateur, geen valse lucht.
Geen sjoege! Bougies blijven droog. Remmenreiniger in de carburateur helpt ook niet, startgas idem dito. Sproeiers zijn doorgeblazen. Wat kan het nu nog meer zijn????

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » za 5 sep, 2015 13:59

Staan kleppen en ontsteking juist afgesteld? Wat heb je gewijzigd sinds hij wel liep?
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Bericht door henk » za 5 sep, 2015 14:27

landloper schreef:Staan kleppen en ontsteking juist afgesteld? Wat heb je gewijzigd sinds hij wel liep?
Ja, niets! En er zit benzine/remmenreiniger/deodorant/butaangas i de carburateur.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 5 sep, 2015 15:02

Met benzine in de carburateur bedoel je dat de kamers vol staan met benzine of dat hij ook daadwerkelijk benzine het spruitstuk in spuit? (m.a.w. werkt de benzinepomp?)

En heb je het al een keer geprobeerd met startkabels/andere accu?

henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Bericht door henk » za 5 sep, 2015 17:56

Rossero schreef:Met benzine in de carburateur bedoel je dat de kamers vol staan met benzine of dat hij ook daadwerkelijk benzine het spruitstuk in spuit? (m.a.w. werkt de benzinepomp?)

En heb je het al een keer geprobeerd met startkabels/andere accu?
Beide kamers vol benzine/remmenreiniger. Of die ook benzine het spruitstuk in spuit weet ik dus niet! (wist ook niet dat het twee benzinepompen heeft).

Accu is goed.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 5 sep, 2015 18:17

Hij heeft één benzinepomp, aan de rechter zijkant van het motorblok. Ik weet alleen niet in hoeverre de kamers van de carburateur leeg lopen als de pomp niet werkt.

Als je van boven in de luchtinlaat van de carburateur kijkt tijdens het starten zou je een benzinestraaltje moeten zien pulseren vanuit het koperen kopje

Als je de pomp wilt controleren kun je de benzineslang aan de zijkant van de carburateur loshalen en starten, er zou dan benzine uit moeten gutsen (probeer het dus op te vangen ;) )

Wat betreft de accu, ik heb een keer een nagenoeg kapotte accu gehad waardoor ik niet kon starten. Hij was gewoon 12+ volt, de motor draaide rond en hij vonkte, maar starten, ho maar. Na het plaatsen van een nieuwe accu was het probleem verholpen.

henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Bericht door henk » za 5 sep, 2015 18:22

Rossero schreef:Hij heeft één benzinepomp, aan de rechter zijkant van het motorblok. Ik weet alleen niet in hoeverre de kamers van de carburateur leeg lopen als de pomp niet werkt.

Als je van boven in de luchtinlaat van de carburateur kijkt tijdens het starten zou je een benzinestraaltje moeten zien pulseren vanuit het koperen kopje

Als je de pomp wilt controleren kun je de benzineslang aan de zijkant van de carburateur loshalen en starten, er zou dan benzine uit moeten gutsen (probeer het dus op te vangen ;) )

Wat betreft de accu, ik heb een keer een nagenoeg kapotte accu gehad waardoor ik niet kon starten. Hij was gewoon 12+ volt, de motor draaide rond en hij vonkte, maar starten, ho maar. Na het plaatsen van een nieuwe accu was het probleem verholpen.
Wordt niet bij de inlaatslag zoveel onderdruk gecreëerd dat het benzine/luchtmengsel de cilinder in wordt gedrukt (door de atmosferische druk). Zou dan b.v. het venturie-kanaal niet verstopt kunnen zitten (of i.d.)? De vlotterkamer is gevuld met benzine. De benzinepomp (de enige echte dus ;-), werkt.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 5 sep, 2015 19:12

bij een slechte accu kan de spanning bij het starten zo ver afvallen dat de vonk heel erg zwak wordt. De bougie vonkt wel buiten de motor maar onder compressie???
diverse Citroens, wat anders.

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » za 5 sep, 2015 19:33

Als er brandstof is en de boel staat goed afgesteld dan zou ik de accu verdenken, zoals AZL57 schrijft.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 5 sep, 2015 19:35

FF simpel denken,
vonk
brandstof
accu ok

uhhh
condensator wellicht??

henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Bericht door henk » zo 27 sep, 2015 18:30

Hij heeft even gelopen: er is dus een vonk (op het juiste tijdstip), er is benzine, de kleppen gaan open (op het juiste tijdstip).., alleen nu doet die het niet meer. Benzine lekt op het blok, vonkt nog steeds. Kan de carburateur verstopt zijn? Bougies blijven nu droog. Waar moet ik zijn in de carburateur? Nog steeds benzine op het spruitstuk.

henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Bericht door henk » zo 27 sep, 2015 18:34

henk schreef:
Rossero schreef:Met benzine in de carburateur bedoel je dat de kamers vol staan met benzine of dat hij ook daadwerkelijk benzine het spruitstuk in spuit? (m.a.w. werkt de benzinepomp?)

En heb je het al een keer geprobeerd met startkabels/andere accu?
Beide kamers vol benzine/remmenreiniger. Of die ook benzine het spruitstuk in spuit weet ik dus niet! (wist ook niet dat het twee benzinepompen heeft).

Accu is goed.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 28 sep, 2015 09:50

UHH

condensator al eens gewisseld....

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » do 1 okt, 2015 19:49

bij een 123 ontsteking (als je die hebt ) moet je min 10volt hebben anders werkt dat ding niet. Kan zijn dat de spanning inklapt tijdens het starten heb je wel een vonk maar niet krachtig genoeg. Een te zwaar draaiende startmotor kan dit veroorzaken door bv een slechte massa. Spanning meten tijdens het starten geeft je zekerheid. Met contact puntjes moet i met start pilot of remmen reinig het doen ook al is de carburateur verstopt, mits alles goed staat natuurlijk. Anders is het echt een onstekngs probleem bobine overleden slechte condensator slechte kabels. Of je contact rol onder het contact slot ff rammelen aan dat ding tijdens het starten.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 1 okt, 2015 20:42

Henk,

Ik heb het al paar keer aangegeven, maar heb je de condensator nu al eens gewisseld.....

Plaats reactie