2CV start niet na 5 jaar in stalling te hebben gestaan
2CV start niet na 5 jaar in stalling te hebben gestaan
Hallo mensen. Ik heb een 2CV va een vriend na 5-6 jaar uit een opslag gehaald.
Eerst uitgemest en schoongemaakt en daarna de bougies eruit gehaald en WD40 in de cilinder gespoten om zeker te zijn dat er niets vast zit. Na 2 dagen voorzichtig met de slinger de motor gedraaid wat heel soepel ging (zonder bougies). Daarna de bougies er in en geprobeerd te starten. Niets. De brandstofmeter stond on nul dus toen 3 jerrycans benzine er in gedaan. Ondertussen ook de slang naar het luchtfilter gedemonteerd zodat je van boven in de carburateur kijkt. Starten, niets. Start pilot en benzine in de carburateur gedaan en dan komt er wat ligt leven in. op een gegeven moment liep hij 2-3 seconden sputterend stationair.
Persoonlijk heb ik het gevoel dat hij geen benzine krijgt. Als je met het gaspedaal pompt zie je ook geen acceleratie benzine stootjes.
Wat nu? Moet de carburateur uit elkaar of kan het de benzine pomp zijn. De eend is rijdend weg gezet dus ik wil niet te veel dingen veranderen zodat je daarna niet meer weet wat je mogelijk allemaal verkeerd hebt gedaan.
Er zit dus wel beperkt leven in maar ik zie en ruik geen benzine.
Eerst uitgemest en schoongemaakt en daarna de bougies eruit gehaald en WD40 in de cilinder gespoten om zeker te zijn dat er niets vast zit. Na 2 dagen voorzichtig met de slinger de motor gedraaid wat heel soepel ging (zonder bougies). Daarna de bougies er in en geprobeerd te starten. Niets. De brandstofmeter stond on nul dus toen 3 jerrycans benzine er in gedaan. Ondertussen ook de slang naar het luchtfilter gedemonteerd zodat je van boven in de carburateur kijkt. Starten, niets. Start pilot en benzine in de carburateur gedaan en dan komt er wat ligt leven in. op een gegeven moment liep hij 2-3 seconden sputterend stationair.
Persoonlijk heb ik het gevoel dat hij geen benzine krijgt. Als je met het gaspedaal pompt zie je ook geen acceleratie benzine stootjes.
Wat nu? Moet de carburateur uit elkaar of kan het de benzine pomp zijn. De eend is rijdend weg gezet dus ik wil niet te veel dingen veranderen zodat je daarna niet meer weet wat je mogelijk allemaal verkeerd hebt gedaan.
Er zit dus wel beperkt leven in maar ik zie en ruik geen benzine.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Op zich is het volgens mij redelijk 'normaal' dat het na lang stilstaan errug lang (!) duurt tot de benzine helemaal vanuit de tank naar de carburateur is gepompt. De pomp maakt elke keer maar een redelijk korte slag, en het is best een eind vanaf de tank via de benzineleiding naar de pomp en carburateur.
Kwestie van lang doorstarten, evt. met startkabels en hulpaccu, want grote kans dat als de benzine eenmaal naar de carburateur is gepompt, je eigen accu inmiddels te weinig stroom meer levert om een goede vonk voor het ontsteken van die benzine te leveren.
Succes.
Kwestie van lang doorstarten, evt. met startkabels en hulpaccu, want grote kans dat als de benzine eenmaal naar de carburateur is gepompt, je eigen accu inmiddels te weinig stroom meer levert om een goede vonk voor het ontsteken van die benzine te leveren.
Succes.
2CV6 Club 1986 (was duits) kleur wit
in bezit sinds 03-1999
in bezit sinds 03-1999
Heb de slang bij de carburateur losgemaakt en gezogen. Duurde even en was bijna vergeten hoe benzine proefde maar toen had ik de smaak weer in mijn mond. Daarna weer op de carburateur gezet en tevergeefs geprobeerd te starten. Nog eens aangezogen en toen laten starten om te kijken of de pomp ook pompt. Niets dus. Ik ga nu maar de pomp vervangen, denk dat hij heen is.
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr 12 feb, 2010 16:43
- Locatie: Wiuwert
- Contacteer:
Als je dan al de brandstofpomp gaat vervangen, neem dan GEEN NAMAAK !!!
Die werken vaak niet goed.
Ik heb er ook eentje in gehad, maar dat was bagger.
Nu heb ik een gebruikte gereviseerd ( membraan vervangen) en loopt de motor weer goed.
Als de klepjes ( waar AZL 57 het over heeft ) goed zijn, gewoon het membraan vervangen, óf een goede gebruikte pomp kopen, of een gereviseerde pomp aanschaffen .
Ik heb ook al gezien dat mensen er een elektrische pomp van de sloop op hebben gezet .
Alijd nog beter dan die namaak-bagger!
Die werken vaak niet goed.
Ik heb er ook eentje in gehad, maar dat was bagger.
Nu heb ik een gebruikte gereviseerd ( membraan vervangen) en loopt de motor weer goed.
Als de klepjes ( waar AZL 57 het over heeft ) goed zijn, gewoon het membraan vervangen, óf een goede gebruikte pomp kopen, of een gereviseerde pomp aanschaffen .
Ik heb ook al gezien dat mensen er een elektrische pomp van de sloop op hebben gezet .
Alijd nog beter dan die namaak-bagger!
Bij mijn Ami die 20 jaar had stil gestaan duurde het zo,n 3 minuten met lopende motor voordat de benzinepomp weer oppakte. Doe wat benzine in een fles zet de fles hoger als je carb trek een leiding van de fles naar de carb zuig aan de leiding totdat benzine komt en sluit hem aan op de carburateur.. Nu krijgt de carb in elk geval benzine. Sluit een 2e fles aan op de normale benzineleiding en start de motor... Nu kun je kijken of da originele pomp benzine pompt
...
...