Dyane 6 Start maar na lossen contact stopt hij

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Mauritsw
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 okt, 2017 09:15
Locatie: belgie

Dyane 6 Start maar na lossen contact stopt hij

Bericht door Mauritsw » vr 20 okt, 2017 09:33

Hallo ik heb even een vraag over de 2cv's. Mijn dyane 6 ben ik de laatste tijd wat aan het opknappen. Gisteren heb ik de motor proberen starten, en dat lukte hij draaide even, maar vanaf ik het contact los liet begaf hij het...

Ik heb al een paar keer gelezen dat dit aan het contactslot ligt? Nu is mijn vraag aangezien ik ook (nog) niet ALLES weet van 2cv. Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik hem kan starten zonder sleutel?

Of weet er iemand aan wat het nog kan liggen?

1. er komt naft toe
2. er is ontsteking

3. er is wel een klein lek ergens onderaan de carburateur is dit normaal? want toen ik hem erafhaalde leek het een boring.

Alvast bedankt

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 20 okt, 2017 13:00

Zorg dat je ontsteking spanning krijgt en even een startkabel+ tegen het relais van de startmotor aan houden en hij start.

Er zit inderdaad fabrieksmatig een gaatje onder in het spruitstuk.
Daar komt iets uit als de boel verzopen is...

Mauritsw
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 okt, 2017 09:15
Locatie: belgie

Bericht door Mauritsw » vr 20 okt, 2017 13:53

bedankt! maar heb het gevonden. Eigen schuld gisteren bleek het contact kapot te zijn en heb in de hast een rig gemaakt om te starten. Bleek dat er gewoonweg 2 kabeltjes niet goed op mijn zelfgemaakt bakje zaten en daardoor stopte de vonk als ik de knop losliet. Kabeltjes omgewisseld en loopt als een droom! eerste lopende start na 15 jaar!

Allessinds bedankt!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 20 okt, 2017 16:50

Daar dacht ik meteen aan bij lezen van de titel. Contactslot of losse draad. Gelukkig al opgelost :)
Citroén rolls better than a Rolls!

Plaats reactie