Terugslagklepje

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » vr 20 nov, 2009 08:27

Roel van de wal schreef:wat bedoel je met dat veertje aan de choke? blijft de choke dan dicht en moet deze bij gebruik met de hand vasthouden?
Dat wit dingetje, is bij mijn aca de filter. De aca start redelijk snel, maar met mijn Dyane heb ik wel het probleem van lang doorstarten voordat er een teken van leven komt. Wellicht is dat veertje een oplossing, maar dan zou ik graag weten hoe je die constructie heb bedacht,

Groet,

Roel
Ik denk dat het om het veertje gaat bij de choke klep. Dat is een klein soort pennen veertje dat tussen de choke klep en de carb zit. Zit gewoon aan de buitenkant. Dit was bij mijn eend ook stuk met slecht starten tot gevolg. Even een nieuw veertje erop en niks meer aan de hand.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 20 nov, 2009 17:02

Idd, het is dat kleine veertje wat stuk was.
Koud weer of lang stilstaan, de aca start nog steeds prima zonder niezen, wel moet ze na een paar weken stilstand wat langer doorstarten, maar dat lijkt mij normaal.......
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 27 mar, 2017 09:46

Hallo,

eventjes heel diep gegraven in het forum, ...en na de drie pagina's gelezen te hebben geen antwoord op m'n vragen gevonden

wie o wie heeft nu zo een klepje gemonteerd?
Voor of na de pomp?
Wat was het resultaat?
Waar werd het klepje aangekocht?
Merk? Model? Diameter aansluiting?

Thank's! :wink:

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 27 mar, 2017 12:32

De klep moet vóór de pomp.
Ik heb er 1 op een Chinese site besteld maar nooit gemonteerd.
Gewoon een beetje doorstarten werkt ook prima.
Benzineslang is volgens mij origineel 5,5mm binnediameter.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 27 mar, 2017 16:51

Ik heb een losse klep er ooit tussen gezet, maar of het nu veel doet??? Ik zou ook adviseren doorstarten.
Kleppen zijn ook te krijgen bij de autohandel.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 27 mar, 2017 17:24

diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 27 mar, 2017 19:05


RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 29 mar, 2017 17:21

ami6 schreef:Hallo,

eventjes heel diep gegraven in het forum, ...en na de drie pagina's gelezen te hebben geen antwoord op m'n vragen gevonden

wie o wie heeft nu zo een klepje gemonteerd?
Voor of na de pomp?
Wat was het resultaat?
Waar werd het klepje aangekocht?
Merk? Model? Diameter aansluiting?

Thank's! :wink:
Ik
Voor de pomp
Werkt goed: benzine loopt niet terug, kort starten en lopen
Bij le patron
Die heeft maar 1 model, als je er bij zegt dat het voor een eend is komt het goed.

Kost ca tien euro
En ziet er precies zo uit als op de link van ali expess

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » vr 31 mar, 2017 17:44

Daar heb ik wat aan!

bedankt Rob!

Boxer
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 sep, 2017 13:47
Locatie: Roosendaal

Bericht door Boxer » do 9 nov, 2017 10:42

Zit nu in 2017 met dit probleem van leeglopen benzineleiding en lang starten na 2 weken stilstand . Had vroeger een zeer oude eend nog met de ruitenwissers op de kilometerteller en 6 volt maar die startte altijd meteen. Ik ga de benzinepomp verwijderen, maar kun je daar iets aan zien? Toch maar een nieuwe pomp kopen? Of zou een elektrische lagedruk benzinepomp iets zijn? Die pompt al als het contact aangaat. Ook leuk hobbyprojectje toch?
Wie geeft goede raad!
groet boxer

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 9 nov, 2017 17:10

Koop weer een oude eend :wink: :wink:
Maar inderdaad de oude eenden starten vaak beter dan modernere.
Je kunt ook de werking van de klepjes in de benzinepomp eens controleren.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie