1-2-SPARK Mijn eigen ontwikkelde electronische ontsteking.

ardi
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 10 mar, 2014 21:19
Locatie: Amsterdam

Bericht door ardi » ma 10 mar, 2014 21:49

Hoi
Is de 12 spark ook met linux af te regelen?

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 10 mar, 2014 22:47

De software draait alleen op Windows.

ardi
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 10 mar, 2014 21:19
Locatie: Amsterdam

Bericht door ardi » ma 10 mar, 2014 23:00

Ik heb sinds vorige week weer een eend. 35 jaar gelden heb ik er wel 7 of 8 verschillende gehad, in gereden en natuurlijk veel aan gesleuteld.
Vandaag alle posts over de 12 spark zitten lezen en zo'n stukje hightech wil ikook wel in mijn eend. Kan ik er hier een bestellen?

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 10 mar, 2014 23:04

Een persoonlijk bericht naar LPGo de starter van dit topic. Dat is de ontwikkelaar en verkoper van dit leuke stukje techniek.

En welkom op het forum uiteraard.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Trots.....

Bericht door LPGo » di 11 mar, 2014 21:34

Na enkele weekjes op vakantie te zijn geweest, gaan we er nu weer vol tegenaan...

Toen ik van vakantie terugkwam lagen er al 20 stuks printplaatjes op me te wachten, professioneel vervaardigde printplaatjes, door en door vertind.

Ik ben helemaal in mijn nopjes, hieraan valt niets meer te verbeteren...
Dit is minstens net zo goed als de "concurentie"

Gisteravond en vandaag heb ik er 1 gereed gesoldeerd en alles werkt op mijn testbank.
Morgen ga ik ermee rijden in mijn eendje.....

Alles erop en eraan.
Temperatuurmeting, luchtdrukmeting, shiftlight en als optie kan een electrische benzinepomp aangesloten worden........ en natuurlijk te programmeren op je pc, dit kan dus nu ook draadloos via bluetooth met een externe module....

Enkele plaatjes.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



(Deze zijn dus met de hand gesoldeerd, straks professioneel gesoldeerd zijn ze nog veel mooier).....

Op dit moment heb ik nog onderdeeltjes om 3 kits compleet te maken. (Deze zijn al gereserveerd). Donderdag ga ik een bestelling van componenten doen om 10 boards professioneel te laten bestukken en als dit goed gaat, dan gaan de volgende 10 stuks meteen erachteraan. Daarna hoop ik gewoon kits op voorraad te hebben............

Houd jullie op de hoogte

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » za 22 mar, 2014 19:21

Ik ben fan, na de goede demonstratie en uitleg vanmiddag, vlak voor de bui in Gemert.
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

frenkie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 373
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
Locatie: enschede
Contacteer:

1-2-spark

Bericht door frenkie » zo 9 nov, 2014 00:00

Hoi,

Al enige tijd niets meer gehoord van de ontwikkelingen rond de spark. Hoe gaat het er mee? Inmiddels groeien er wat onzekerheden rond mijn nog niet gebruikte velleman kit. En ben ik aan het twijfelen wat ik met mijn ontsteking ga doen. Dus ben ik wel geïntresseeerd in de spark, maar het is verdacht stil hier.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 9 nov, 2014 22:28

Zelfde geldt voor ondergetekende......

Ben erg nieuwsgierig hoe en wat....
Of ben je al uitverkocht :wink:

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 9 nov, 2014 23:31

David schreef:Zelfde geldt voor ondergetekende......

Ben erg nieuwsgierig hoe en wat....
Of ben je al uitverkocht :wink:
1-2-Spark leeft meer dan ooit... Helaas ben ik echter niet meer (actief) bezig op/met dit forum... omdat zodra ik iets schrijf dit meteen als reclame wordt gezien door de moderatoren en daar pas ik voor..

Op dit moment ben ik bezig om een 1200cc BMW motor in mijn eend te lepelen uiteraard ook op 1-2-Spark met 2 (Visa) bobines... daar gaat mijn aandacht op dit moment heen..

Tevens ben ik ook nog bezig om een "plug en play" versie te maken voor de Visa zodat je of een originele Visa sensor kunt gebruiken of een vervangingssensor die met een adaptor in het Visa sensoroog gebruikt kan worden...

Voor het overige krijg ik alleen maar positieve reacties, waarbij ik door 1 gebruiker de opmerking krijg dat het tunen via de pc niet gemakkelijk is... Je moet natuurlijk een bepaalde affiniteit hebben met het afstellen van de ontsteking in het algemeen...

Ik zit ook nog steeds te denken om met schakelaartjes bepaalde vervroegingen te kunnen bepalen (net zoals collega's dat doen) maar dat strijkt tegen mijn gedachten gang in... (vrij programmeerbaar)...

groet Geo..

Gebruikersavatar
Bartjes2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
Locatie: Uithoorn

Bericht door Bartjes2cv » ma 10 nov, 2014 20:21

Vond het al zo stil rond dit topic. Jammer dat het zo gelopen is; ook ik heb met volle aandacht en bewondering dit topic gelezen en bijna zover met het opknappen van onze eend dat ik aan de ontsteking van de motor toe ben. Kun je jouw ontsteking ook "gewoon" inbouwen zonder in alle curve's etc te moeten rommelen (afstellen) ? Daar heb ik nl minder verstand van. Stuur me anders een pb over de bestelwijze (indien ze te koop zijn).

Gr. en veel succes met al het moois.

Bart
Citröen 2cv 1984(vrouw blij!)
Citröen 2cv 1973 te koop
AK400 1974 (project 1)
Citroën 2cv 1988 verkocht (vrouw boos!)
Citröen 2cv 1984 (project 2)

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 10 nov, 2014 22:25

Jammer, ik vond het reuze interessant de ontwikkelingen te lezen.

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » di 17 feb, 2015 11:35

Op 22-3-2014 fan geworden, daarna ingelezen in het project (op diverse fora), gewikt en gewogen etc.
Op 15-2-2015 is e.e.a. geinstalleerd, (pick-up op de juiste plek op het vliegwiel gelast, sensor bracket op het spruitstuk gelast, vacuum aansluiting op de carburateur gemaakt, temperatuur sensor op de warmtewisselaar gemonteerd en uiteraard 'het kastje' aangesloten) , en loopt de eend op 12-spark. Nu nog fine tunen.
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » za 7 mar, 2015 10:52

Update.
Gisteren met Geo een goed uur aan de afstelling van de vervroegingstabellen gewerkt.
Paar rondjes snelweg rond K'rade, bergje op en bergje af. We denken dat we nu de optimale afstlling van de ontsteking hebben.
Nu het verbruik in de gaten houden. Ik ben blij, zeker nu ik weet dat mijn motortje in goede staat verkeert (ik denk dat Geo dat wel kan beoordelen ;-) ).
Auto start met minimaal choke, goede trekkracht, en zeer soepele loop in het gehele toerengebied. Voor je 't weet rij je 110, en dan is er nog ruimte, maar 110/115 is zeer comfortabel.
Klaar voor jaren rijplezier!
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » vr 27 mei, 2016 13:08

@LPGo
Heb je dit gezien?

123 Tune+ 2CV
instelbare 123 met smartphone app.
https://www.youtube.com/watch?v=DOQhHSBRwTs

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 27 mei, 2016 18:48

TimVS schreef:@LPGo
Heb je dit gezien?

123 Tune+ 2CV
instelbare 123 met smartphone app.
https://www.youtube.com/watch?v=DOQhHSBRwTs

toen ik dit las dacht ik in eerste instantie héhé eindelijk heeft 123 het voor mekaar. Ik heb het net even opgezocht maar ondertussen rijd ik al zo'n 5 jaar met mijn eigen programmeerbare ontsteking...

Ik ga het nu ook niet afkraken (ik vind 123 geen slecht product laat dat voorop staan)

Maar... Als ik het filmpje bekijk zie ik dat hij toch nog op veel punten steken laat vallen.

Ik werk met ware 3D tabellen vervroeging = map x toerental verdeeld over 144 punten waartussen linieer gerekend wordt..

123 werkt nog steeds alleen maar met 2D tabellen; vervroeging = toerental of vervroeging is druk...... Hiermee kun je nog steeds niet het maximale uit je ontsteking halen en b.v. turbo's compressors of injectie gaat niet werken..


Ook kun je verder (nog) niets tunen... en alleen maar toepasbaar met een zwarte bobine....


Maar het is zeer zeker een stap in de goede richting voor Jan die net iets meer uit zijn motortje wil halen....

p,s. Lijkt me ook lullig als je de "antidiefstal" modus inschakeld en je telefoon raakt leeg,,,,,,,,, :? :? :? :? :? :D

Plaats reactie