1-2-SPARK Mijn eigen ontwikkelde electronische ontsteking.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » di 31 mei, 2016 10:46

Jou project is inderdaad uitgebreider en zal meer uit te halen vallen.
Maar door de technische kant waarschijnlijk niet voor iedereen mogelijk.

Het gebruik met injectie valt denk ik wel mee.
Filip van VGS heeft deze volgens mij in zijn blauwe Dyane zitten (850cc injectie en compressor)

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 31 mei, 2016 12:28

TimVS schreef:Jou project is inderdaad uitgebreider en zal meer uit te halen vallen.
Maar door de technische kant waarschijnlijk niet voor iedereen mogelijk.
TimVS schreef: Het gebruik met injectie valt denk ik wel mee.
Injectie is onmogelijk met deze opbouw, daarvoor heb je minimaal 3D tabellen nodig.. Maar schijnbaar beheerst 123 deze techniek nog steeds niet anders hadden ze dit wel al op de markt gebracht..
TimVS schreef: Filip van VGS heeft deze volgens mij in zijn blauwe Dyane zitten (850cc injectie en compressor)
Nee hoor, indien er injectie bij komt kijken dan zet Filip er KMS in (zie zijn eigen website).. Dit is ook een programmeerbare ontsteking en injectie eenheid...


Toen ik mijn ontsteking begon te programmeren ben ik ook zo begonnen waar 123 nu is (losse tabellen) maar al gauw zagen ik en mijn klanten/testers in dat dit niet de grote stap (voor ons) naar voren is...


p.s. vraag me af wat er nu zo revolutionair is aan deze ontsteking (volgens de wegsite van VGS)...


Ook ik ben de eerst niet die dit ontwikkeld heeft..... Ondertussen zijn er al zo'n 20 verschillende programmeerbare motormanagement op de markt......

Emerald
Vems
Megascuirt
Free EMs
KMS
RusEFi
Ecotrons..

schieten me zo al te binnen (waarvan de meeste al 1 of meerdere eenden aangestuurd hebben)...



p.s. en die technische kant van mijn ontsteking is denk ik minder ingewikkeld als die van 123..... Ik vond ze maar een beetje stunten op het filmpje, ontsteking aan ontsteking uit enz... vond het niet echt een promo filmpje...

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » wo 1 jun, 2016 17:54

Het is best een cool ding, alleen, via je telefoon een startonderbreking. En dan je telefoon kwijt/gejat, en dan?

marcgfzaan
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: di 17 feb, 2015 16:08

Bericht door marcgfzaan » vr 16 dec, 2016 22:03

Even proberen, Geo, heb je mijn mail gekregen via de 1-2-spark website?

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 16 dec, 2016 22:15

Heb ook al een paar keer geprobeerd contact te leggen maar nop
Citroén rolls better than a Rolls!

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 18 dec, 2016 20:43

Toch maar even een reply.. Ik zit met meerdere dilemma's om op dit moment geen ontstekingen te verkopen. Laat ik eerst eens een status update geven. De laatste serie ontstekingen heb ik professioneel laten assembleren. (Veel) beter gaat het niet meer worden; echter heeft dit bedrijf mij ook gewezen op de juridische aspecten. Zoals ik ook al eerder opgemerkt heb, stel je blijft midden op een kruising stilstaan en je eend wordt in de prak gereden, dan is het niet onmogelijk dat jouw verzekeringsmaatschappij mij verantwoordelijk stelt voor het in gebreken blijven en hier pas ik voor. Kijk naar het verhaal van de kleppen van Wusten-fuchs.

Verder heb ik het altijd als hobby gezien, maar het werd meer en meer een verplichting (die ik graag aanga daar niet van) maar toch. Uiteindelijk wil ik ook nog eens aan mijn eigen projecten (lees) eenden kunnen knutselen.


Ook het financiële aspect komt hier om de hoek kijken, doordat ik ze nu grotendeels professioneel laat vervaardigen kom ik niet meer uit aan de verkoopprijs die ik voor ogen heb.. De prijs zou dan naar 250,- euro moeten gaan......


Dus zeg het maar.

p.s. Uiteraard blijf ik volledig achter mijn reeds geleverde producten staan omtrent garantie en vooral coulantie.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 19 dec, 2016 15:21

LPGo schreef:stel je blijft midden op een kruising stilstaan en je eend wordt in de prak gereden, dan is het niet onmogelijk dat jouw verzekeringsmaatschappij mij verantwoordelijk stelt voor het in gebreken blijven en hier pas ik voor.
is dan toch de schuld van degene die jouw auto in de prak rijdt?

Of kan ik mijn banden leverancier aansprakelijk (laten) stellen als ik een lekke band heb, mijn auto op een rare plek stil zet en deze vervolgens in de vernieling wordt gereden?

Of de mannen achter de 123 als ik nu vanwege mijn ontsteking stil kom te vallen?

als dit het geval zou zijn zouden er weinig leveranciers overblijven denk ik...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

marcgfzaan
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: di 17 feb, 2015 16:08

Bericht door marcgfzaan » ma 19 dec, 2016 20:08

Jammer, ik was erg onder de indruk van het hele verhaal.

gr.
Marc

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 19 dec, 2016 20:30

Inderdaad jammer had graag een setje aangeschaft voor mijn eens.
Denk dat met aansprakelijkheid wel mee valt maar wie ben ik. Past niks aan kwa constructie. Een traditionele set kan met brakke condensator ook zomaar de geest geven.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 20 dec, 2016 17:25

Niet mogelijk om hem als bouwpakket te leveren doet Velleman ook bijvoorbeeld?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » di 20 dec, 2016 21:05

AZL57 schreef:Niet mogelijk om hem als bouwpakket te leveren doet Velleman ook bijvoorbeeld?
Lijkt mij ook een goed idee. Zou jammer zijn als deze ontsteking met alle mogelijkheden die hij biedt in de vergetelheid zou geraken.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 21 dec, 2016 11:56

(Veel) beter gaat het niet meer worden; echter heeft dit bedrijf mij ook gewezen op de juridische aspecten. Zoals ik ook al eerder opgemerkt heb, stel je blijft midden op een kruising stilstaan en je eend wordt in de prak gereden, dan is het niet onmogelijk dat jouw verzekeringsmaatschappij mij verantwoordelijk stelt voor het in gebreken blijven en hier pas ik voor.
Dan zou je je hier tegen moeten verzekeren maar dan begint het al aardig op een bedrijf te lijken en de prijs zal nog verder omhoog moeten.
Dit is vast niet wat je voor ogen hebt....
Maar misschien is een zelfbouwpakketje een leuke tussenoplossing.
Ik had er ook graag 1 gehad. :?

marcgfzaan
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: di 17 feb, 2015 16:08

Bericht door marcgfzaan » vr 23 dec, 2016 23:19

Dat zou nog wel eens een leuke oplossing kunnen zijn inderdaad....

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » zo 25 dec, 2016 09:50

Goh....
Zit nu net de laatste pagina eens door te lezen, en vind nu eigenlijk voornamelijk dat dit initiatief toch wel een sneu einde krijgt op deze manier.

Wat de juridische kant van dit verhaal betreft denk ik ook niet dat dit zo'n vaart zal gaan lopen. Zeker niet gezien de wijze waarop deze ontsteking wordt aangeboden. In vergelijking met software die ook vaak hobbymatig wordt aangeboden gebeurd dit altijd onder de conditie van: “as it is”. Het wordt natuurlijk anders als de verkoop plaatsvind n.a.v. advertenties in landelijke dagbladen. Maar zolang duidelijk is dat dit een hobbyproject is, en via een forums zoals deze actief aangevraagd wordt door degene die hem hebben wil, denk ik niet dat er een beroep op aansprakelijkheid gedaan kan worden.
Wél kan ik me voorstellen dat LPGo geen zin heeft om slaaf te worden van zijn succes. Ook kan ik me voorstellen dat juist 'bouwpakketjes' afbreuk doen aan dat succes. Je bent dan toch afhankelijk van de vaardigheden van de koper. Daarbij komt nog dat het wel eens zou kunnen tegenvallen hoeveel tijd en moeite er gaat zitten in het maken van een goed (hufterproof) bouwpakketje.
En als LPGo aangeeft dat de realistische vraagprijs fors naar boven bijgesteld zou moeten worden, vind ik dat (zeker gezien het hobbymatige karakter) eigenlijk niet meer dan logisch.
Als je bedenkt aan welke ongein, en dan (ook nog) vooral in welke mate, mensen hun geld zoal uitgeven, is het natuurlijk onzin dat LPGo zijn (vrije!)tijd zou moeten besteden aan het zelf solderen van printplaatjes.

Met andere woorden; jammer dat er blijkbaar (nog?) geen manier is om op een acceptabele manier mensen te laten delen in de vrucht van je inspanningen op dit vlak.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 27 dec, 2016 12:12

Ben het 100% met je eens Ronald.

Veel opmerkingen mbt aansprakelijkheid vallen bij mij onder het kopje, "spijkers op laag water zoeken".

Als je toch ziet wat een zooi er verkocht wordt, kom op zeg....

Plaats reactie