Koplamp probleempjes

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Koplamp probleempjes

Bericht door Punky » di 25 feb, 2020 19:17

Een kachel aanjager is een grote stroomverbruiker dus houdt daar rekening mee met je bekabeling. Een USB zal meevallen. Al is zo'n koelbox met koeling die op een sig plug kan ook een flinke stroomtrekker.

Vergeet de voedingskabel niet goed af te zekeren!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Koplamp probleempjes

Bericht door Erikjan » wo 26 feb, 2020 13:11

Twécévé schreef: di 25 feb, 2020 15:49 Dat is ook mijn vraag want ik snap weinig tot niks van elektriciteit. Wil al jaren een usb lader en een kachelaanjager lijkt me ook handig. Maar snap er niks van.

Ik heb bij de action een verdeelblok gekocht als uit de onderstaande link. Dan heb je 2 usbpoorten en 3 sigarettenaansteker aansluitingen.

https://www.lazada.com.ph/products/dual ... 32201.html

De stekker heb ik er af geknipt en met een zwevende zekering van 5A aangesloten op de accu.

Werkt al jaren perfect. Met een 5A zekering kan je maximaal z'n 55 watt aansluiten dat is voor het opladen van een telefoon / navigatie meer dan genoeg. voor een koelkast is dat niet genoeg maar daar zijn de draadjes van die action adapter toch te dun voor.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Koplamp probleempjes

Bericht door Punky » wo 26 feb, 2020 18:29

Die koelboxen zou ik sowieso niet op een sigplug zetten. Al vaak smeulende pluggen gehad, omdat die het vermogen al niet konden verwerken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie